« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
گل برفی گیاهی است پیازدار، معمولاً با دو برگ قاعده‌ای، ساقه گل همراه با یک گل منفرد واژگون که پوشش محافظ غنچه گل آن به وسیله یک شیار از هم دریده و در پای گل باقی می‌ماند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:فلاونوئیدها موجود در گیاه داریی گل برفی، شریان ها را تحریک می کنند، در خونریزی کمک می کنند. خواص دیورتیک آن در کاهش سطح فشارخون کمک می کند، همچنین در درمان آریتمی مفید است، زیرا عمل عضلانی قلب را افزایش می دهد درحالی که درعین حال کاهش و تنظیم میزان ضربان قلب است.


ریشه، ساقه زیرزمینی(ریزوم) و پودر خشک شده گل برای استفاده از دارو استفاده می شود.

گل برفی را به عنوان یک تونیک قلب می شناسند. این گیاه برای درمان بیماری های قلبی سالمندان از دیجیتالیس یا فوکسویل استفاده می شود. گفتنی است برای درمان بیماری های قلبی، انسداد قلب، قطره ای و نارسایی احتقانی قلب کمک می کند.

گل برفی یا لیلی دره حاوی مواد تشکیل دهنده فعالیت ماهیانه قلب است. این گیاه می تواند انقباضات، ضربان قلب و تحریک پذیری را تحت تاثیر قرار دهد.

پماد ساخته شده از لیلی دره برای درمان سوختگی و زخم های دیگر بدون ترک زخم استفاده می شود. همچنین در درمان زخم ها بافت ها به سرعت و به طور موثر کمک می کند.

لیلی دره دارای خواص ضد اسپاسم، دیورتیک، متابولیک، ملعی، خفیف، تونیک قلبی، آرام بخش و ضد سرطانی است. این گیاه بیشتر به صورت چای، تنتور، عصاره، تزریق و روغن اسانس مورد استفاده قرار می گیرد.

گل برفی برای درمان بیماری های ریوی مزمن مانند آمفیزم و آسم استفاده می شود. همچنین برای تولید دارو برای اِدِم ریوی مورد استفاده قرار می گیرد که اگر درمان نشود منجر به نارسایی احتقانی قلب می شود.

استفاده بیش از حد از گیاهان می تواند منجر به تحریک گوارشی و کم آبی بدن شود.

این گیاه نباید با داروهای بتا بلوکر، لانوکین، کینیدین، دیگوکسین و کلسیم مخلوط شود.
می تواند درد شکمی ایجاد کند.
توت های قرمز گیاه بسیار سمی هستند و هرگز نباید مصرف شوند.

هرگز نباید در دوران بارداری و شیردهی مصرف شود، زیرا ممکن است بر نوزاد تاثیر بگذارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین