« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
“چوچاق” یا زولنگ از جمله گیاهان دارویی با پتاسیل های ناشناخته است که رو به فراموشی است این گیاه دارای مصارف متعددی همچون سبزی کاری، گل کاری و دارویی و از جمله مصارف دارویی این گونه مدر، مسکن درد، اشتها آور و خاصیت آنتی اکسیدانی است. محققان به تازگی دریافتند که از گیاه زولنگ می توان برای کاهش آهن خون در بیماران تالاسمی هم استفاده کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:"چوچاق” یا زولنگ از جمله گیاهان دارویی با پتاسیل های ناشناخته است که رو به فراموشی است این گیاه دارای مصارف متعددی همچون سبزی کاری، گل کاری و دارویی و از جمله مصارف دارویی این گونه مدر، مسکن درد، اشتها آور و خاصیت آنتی اکسیدانی است. محققان به تازگی دریافتند که از گیاه زولنگ می توان برای کاهش آهن خون در بیماران تالاسمی هم استفاده کرد.


ترکیباتی مثل لیمونن و اسید فولیک در چوچاق یا زولنگ به فراوانی یافت می شود به همین علت می تواند نقش زیادی در درمان کم خونی ناشی از فقرآهن داشته باشد.

عمده ترکیبات موجود در زولنگ شامل اسانس های مختلفی مانند لیمونن، آلفا پی نن و اسید فولیک است، همچنین ریشه گیاه دارای تانن، قند ساکارز و اسانس زولنگ با بویی مطبوع حدود 88 درصد است.

خاصیت دارویی اصلی این گیاه در ریشه آن نهفته است. ریشه ضداسپاسم خلط، گلوکوفاژ و محرک است.

تجزیه عصاره ساقه و ریشه نشان می دهد خاصیت ضدقارچ قابل توجه و فعالیت ضدباکتری متوسط دارد.

خواص درمانی اصلی ریشه برای درمان سیاه سرفه، عفونت های ادراری، بیماری های کبد و کلیه ها، تحلیل ورم ها و ناراحتی های پوستی استفاده می شود.

این گیاه آرامش بخش اعصاب، تسکین دهنده بیماری های رماتیسمی و رفع التهابات است.

به دلیل داشتن اسید فولیک خون ساز است، پادزهر سموم، جوشانده آن مسکن درد پهلو، جوشانده بیخ آن همراه شکر بادشکن و جهت از بین بردن نفخ و درد پهلو مفید است. ادرار، شیر و عرق را افزایش می دهد، سنگ کلیه و مثانه را از بین می برد. مربای بیخ تازه آن خوشبو کننده دهان است.

گیاه چوچاق سبب زیاد شدن اشتها و تاثیرگذار برای افزایش وزن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: