« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
آوای رودکوف گزارش می کند:
قرآن کریم، عدالت‌خواهی را نه یک شعار تبلیغاتی، بلکه یک اصل زنده و پویای اجتماعی می داند که باید در همه عصرها و برای همه نسلها، الهام بخش باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛براساس آموزه های قرآنی به تلاش های دسته جمعی برای برانداختن بنای ستم و استکبار به مثابه ریشه های مفاسد اجتماعی و سیاسی توجه شده و به نوعی این حرکت های عدالت خواهانه و ضد فساد در طول اراده الهی مبنی بر حاکمیت حق و عدل و خیر در جهان ارزیابی شده است، به عبارت دیگر، آن جا که دست خداوند از آستین مردمی حق جو و مبارز در راه حذف موانع هدایت بیرون آید و دامنه این اصلاح طلبی عمیق و فسادزدایی به همه آحاد جامعه مظلوم و تحت ستم گسترش یابد و همگان در مسیر یک حرکت مردمی فراگیر و در راستای حذف موانع فساد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی قرار گیرند و با الهام از تعالیم آسمانی و در پیروی از رهبری الهی درجهت حاکمیت ارزش های انسانی و دین خدا به مبارزه ای قهرآمیز دست زنند، این حرکت مردمی «انقلاب»نام می گیرد و چون در راستای اصلاح مسیر غلط جامعه و تخریب ساختارهای غیرعادلانه آن و برقراری و بنای ساختارهای جدید و الهی صورت می گیرد، مورد عنایت و پشتیبانی خدا نیز قرار دارد.

انقلاب یکی از شیوه‌های اصلاح محسوب می‌شود
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: انقلاب یکی از شیوه‌های اصلاح محسوب می‌شود، برخلاف فرهنگ سیاسی امروز که انقلاب را درتقابل با اصلاحات می‌داند.

وی، از رفع موانع فساد درپی برخوردهای عملی گفت و افزود: رفع موانع فساد از جامعه از طریق برخوردهای عملی و به نوعی خشن صورت می‌گیرد و قرآن کریم نیز آن را در مواردی خاص توصیه و تجویز می‌کند؛ برای مثال، مبارزه قهرآمیز با ستمکاران و مستکبران توصیه شده است.

وی، بااستناد به آیه 40 سوره عنکبوت(فَكُلًّا أَخَذْنَا بِذَنْبِهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ أَرْسَلْنَا عَلَيْهِ حَاصِبًا وَمِنْهُمْ مَنْ أَخَذَتْهُ الصَّيْحَةُ وَمِنْهُمْ مَنْ خَسَفْنَا بِهِ الْأَرْضَ وَمِنْهُمْ مَنْ أَغْرَقْنَا ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَٰكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ما هر طایفه‌ای را به کیفر گناهش مؤاخذه کردیم، بعضی را بر سرشان سنگ بلا فرو باریدیم و برخی را صیحه عذاب آسمانی در گرفت و برخی را به زلزله زمین و گروهی دیگر را به غرق دریا به هلاکت رسانیدیم، و خدا به آنان هیچ ستم نکرد لیکن آنها خود در حق خویش ستم می‌کردند.

حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو نمودن اولین اقدام در یک انقلاب اجتماعی ادامه داد: اولین اقدام مهم و اساسی که یک انقلاب اجتماعی انجام می دهند و باید هم انجام دهد، مبارزه با یک قدرت فاسد و خائنی است که حاکمیت سیاسی و اجتماعی را نیز در دست دارد و قدرت ستمگر، مستبد و فرمانده مسیر گمراهی که در مقابل انقلاب های توحیدی قرار دارند، قدرت طاغوتی است.
امام جمعه عجب‌شیر، حاکمین غیرالهی را از مصادیق طاغوت دانست و یادآور شد: یکی از مصادیق طاغوت را همان حاکمین غیرالهی می دانند؛ زیرا چنین حاکمانی موجب دوری از حق و تعدی از مرز عقلی و شرعی است و متبوعی است غیر مرضی خدا.

وی، بااشاره به فرموده امیرالمومنین علی (ع) افزود: ایشان می فرمایند: علت از بین رفتن دولت‌ها چهار چیز است: 1. کنار گذاشتن اصول؛ 2. خودخواهی و پیروی از هوای نفس؛ 3. به کار گماشتن نالایق‌ها؛ 4. پس زدن اندیشمندان و افراد لایق.

حجت‌الاسلام شربیانی، ضمن بازگو چرایی پشتیبانی خدا از حرکت مردمی انقلاب تاکید کرد: حرکت مردمی «انقلاب» چون درراستای اصلاح مسیر غلط جامعه و تخریب ساختارهای غیرعادلانه آن و برقراری و بنای ساختارهای جدید و الهی صورت می‌گیرد، مورد عنایت و پشتیبانی خدا نیز قرار دارد.

حاکمیت خداوند زیربنای تمامی ارزش های الهی است
حجت الاسلام ابراهیم بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: حاکمیت خداوند و قوانین الهی نه تنها یکی از اصول مهم انقلاب های با آرمانهای توحیدی، بلکه زیربنای تمامی ارزش های الهی است.

وی، از دلایل مهم انقلاب های دینی گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل انقلابهای دینی، بخصوص انقلابهای الهام گرفته از مکتب اسلام، پایبندی به ارزشهای مبنائی و اساسی اسلام است و پیروی از این ارزش ها در پیشرفت آرمانهای انقلاب و انقلابی عمل کردن فرد و جامعه کمک می کند، انحراف از مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب نیز، به عنوان یک مانع اساسی بر سر راه انقلابی ماندن قرار خواهد گرفت.

وی، بااستناد به آیه 44 سوره آل عمران (ذَٰلِكَ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَيْبِ نُوحِيهِ إِلَيْكَ ۚ وَمَا كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يُلْقُونَ أَقْلَامَهُمْ أَيُّهُمْ يَكْفُلُ مَرْيَمَ وَمَا كُنْتَ لَدَيْهِمْ إِذْ يَخْتَصِمُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: اينها از خبرهاى غيب است كه به تو وحى مى‌كنيم وگرنه آنگاه كه قرعه زدند تا چه كسى از ميانشان عهده‌دار نگهدارى مريم شود و آنگاه كه كارشان به نزاع كشيد، تو در نزدشان نبودى.

حجت‌الاسلام بجانی، ادامه داد: قرآن کریم، عدالت‌خواهی را نه یک شعار تبلیغاتی، بلکه یک اصل زنده و پویای اجتماعی می داند که باید در همه عصرها و برای همه نسلها، الهام بخش باشد.

امام جمعه تسوج، ضمن بازگو نمودن یکی از روش های مبارزه یادآورشد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از روش های مبارزه است، مبارزه با فساد و تباه شدن جامعه درجهت ایجاد نظام عالی اجتماعی اسلام و دوام و استمرار آن.

وی، بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: مردمی از مشرق زمین، قیام کنند و زمینه را برای (حکومت) مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف فراهم کنند.

حجت‌الاسلام بجانی، آغاز شدن ظلم زدایی از جامعه بشزی را از خدا دانست و تاکیدکرد: قرآن کریم در تأکید بر ظلم زدایی از جامعه بشری و صحنه فعالیت‌های اجتماعی انسانها، از خدا آغاز می کند و خدا را مبرای از ظلم می داند و در نظام آفرینش برای ظلم هیچ گونه جایی قایل نمی شود و ظلم زدایی از جامعه بشری را مسؤلیت اجتناب ناپذیر انسان می داند، و نه تنها ظلم کردن را منع می کند، بلکه پذیرش ظلم و تن دادن به آن را نیز محکوم می‌کند و برای آن مجازاتی سخت قایل می‌شود و ظلم زدایی را شامل همه قلمروهای حیات بشری، از جمله قلمروهای رابطه انسان با خدا و با خویشتن و با دیگران و جامعه می داند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین