« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
رئیس قوه قضائیه در سفر به یاسوج :
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تسریع در خدمات و اسکان مناسب باید صورت بگیرد و بنیاد مسکن باید در انجام وظیفه خود تلاش کند، بیان کرد: مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان بخشی اجرا شده و بخش اجرا نشده باید در دستور کار قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برخی بلاهای نفسانی و بلایای طبیعی همواره همراه انسان بوده و برای در امان مانده از این بلاها باید به خداوند پناه برد.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ناشی از شر نفس بود، عنوان کرد: پناه بردن به خدا یعنی به‌کار بردن قوانین تشریعی خدا در شور و بلایای طبیعی نیز باید به خدا پناه برد و اجرای قوانین تکوینی باید به‌کار برد تا از آفات طبیعی در امان باشیم.

رئیسی ابراز کرد: به تعبیر امام علی(ع) امانی از بلایای طبیعی نیست، وجود آب‌های روان خوب است اما اگر زیرساخت‌های مناسب برای جلوگیری از سیل نباشد تبدیل به بلا می‌شود.

وی با اشاره به زلزله سی‌سخت گفت: زلزله اتفاق می‌افتد و بلای طبیعی است اما اگر در ساخت و سازها دقت شود و ضوابط رعایت شود هم از طرف مردم و هم از طرف متولیان دچار خسارات نمی‌شویم و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند.

رئیسی خاطرنشان کرد: در زمینه ترک فعل اگر مسئولی در جایی کوتاهی کنند و این کوتاهی موجب خسارت به کسی شود، در این باره مسئول بوده و باید جوابگو باشد و اگر قوانین و سنن خداوند رعایت شود ما در پناه خدا هستیم و اگر توجه نکنیم در بلایا دچار خسران و خسارت می‌شویم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مدیریت جهادی چند خصوصیت دارد انگیزه، باید مدیریت هدفمند باشد باید همواره دشمن را ببینیم دشمن همواره دنبال عدم کارآمدی ما است، ما هیچ مانعی در انجام کار به رسمیت نشناسیم، دو هزار شهید استان گواه این است که موفقیت در جنگ نتیجه به رسمیت نشناختن موانع از طرف رزمندگان بود.

 رئیسی افزود: ما نباید در حرکت جهادی دچار شتاب‌زدگی شویم که باعث انحراف از مسیر اصلی شویم، باید از ظرفیت‌ها در توسعه استان استفاده شود، به علت تعطیلی کارخانه‌ها باید پرداخته شود و باید در راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل کار جهادی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تسریع در خدمات و اسکان مناسب باید صورت بگیرد و بنیاد مسکن باید در انجام وظیفه خود تلاش کند، بیان کرد: مصوبات مقام معظم رهبری در سفر به استان بخشی اجرا شده و بخش اجرا نشده باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ضرورت انتقال زندان یاسوج گفت: چرا در ابتدای احداث این زندان اصول لازم رعایت نشده است، زندان‌هایی که در کالبد شهری قرار دارد این آمادگی را داریم با همکاری دیگر دستگاه‌ها که این زندان‌ها به خارج از شهرها انتقال داده شود و زمین زندان به امور خدمات عمومی اختصاص داده شود.

رئیسی یادآور شد: کارخانه‌ها جلوی چشم جوانان و مردم تعطیل است و مسئله بیکاری از دغدغه‌های جوانان است چرا باید کارخانه‌ها تعطیل و جوانان بیکار باشند، از مدیران شجاع که در میدان پای کار هستند و از مدیریت جهادی مدیران متعهد حمایت خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر دو دستگاه دولتی دعوا دارند در خود دولت حل و فصل کنند و به دادگاه نیایند و این به اهمیت موضوع داوری در دعاوی برمی‌گردد.

رئیسی ادامه داد: بخش قابل توجهی در این استان  چهارفصل جنگل‌های بلوط و منابع طبیعی مستعد در زمینه گردشگری است، نباید این منابع از بین برود و سعی شود اختلافات کشاورزان و منابع طبیعی برطرف شود، به گونه‌ای که منابع آسیب نبینند و کشاورزان نیز به امور خود برسند.

وی ابراز کرد: نعمت بزرگ وحدت و انسجام ملی که از ضرورت‌های کشور و مورد تاکید رهبری است و توسعه این استان در گرو وحدت بین مدیران و مسئولان استانی است، همه باید تلاش کنند که این استان امن باشد و در مسیر توسعه حرکت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین