« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
علف لیمو نوعی گیاه بوته‌ ای چند ساله است که به خانواده گندمیان تعلق دارد. از آن جا که این گیاه بویی شبیه به لیمو دارد در بیشتر قسمت‌ های دنیا به آن علف لیمو می‌گویند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:علف لیمو نوعی گیاه بوته‌ ای چند ساله است که به خانواده گندمیان تعلق دارد. از آن جا که این گیاه بویی شبیه به لیمو دارد در بیشتر قسمت‌ های دنیا به آن علف لیمو می‌گویند.


دمنوش علف لیمو به دلیل خواص ضدمیکروبی قوی که دارد به درمان عفونت های دهان و دندان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

برگ ها، ساقه ها و گل های علف لیمو در درمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

علف لیمو حاوی مقادیر بسیار بالای حاوی آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد. افزایش گلبول های قرمز خون : برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن دمنوش علف لیمو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، می تواند باعث افزایش سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین خون شود.

ترکیبات موجود در گیاه علف لیمو دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و با توقف نشانه های التهابی خاصی در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند.

چای علف لیمو می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. یکی از ترکیبات موجود در این ماده به نام سیترال، بدون آسیب رساندن به سلول های سالم باعث آپوپتوز در سلول های سرطانی می شود. به عبارت ساده، باعث می شود سلول های سرطانی خودکشی کنند.

مصرف یک فنجان دمنوش علف لیمو به درمان ناراحتی معده کمک کرده و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.

مصرف دمنوش علف لیمو باعث کاهش فشار خون بالا (فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک) و همچنین کاهش تپش قلب می شود.

اثر ضدکلسترول و ضدآترواسکلروز علف لیمو کمک می کند تا جذب کلسترول از روده کاهش یابد. علاوه بر این، این گیاه در اکسیداسیون کلسترول LDL در خون نقش دارد و به نوبه خود باعث جلوگیری از ایجاد پلاکت های آترواسکلروز می شود. پتاسیم زیاد در علف لیمو باعث کاهش و تنظیم فشار خون می شود.

چای علف لیمو یک دیورتیک طبیعی است که با سم زدایی بدن به افزایش سوخت و ساز کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

نوشیدن دمنوش علف لیمو به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد آنها می شود.

دمنوش علف لیمو در برخی افراد می تواند باعث آلرژی و حساسیت شود که به صورت خارش، تنگی نفس و تپش قلب مشخص می شود.

زیاده روی در مصرف دمنوش علف لیمو باعث سرگیجه، گرسنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و خستگی می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین