« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
آوای رودکوف گزارش می دهد:
سومين كنفرانس بين المللي جوشكاري و آزمايش هاي غير مخرب به همراه بيست و يكمين كنفرانس ملي جوش و بازرسي و دهمين كنفرانس ملي آزمايش هاي غير مخرب از روز گذشته (چهارشنبه 13 اسفند ماه) در دانشگاه صنعتي اصفهان و به صورت برخط آغاز به کارکرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در آئین افتتاحيه اين رويداد علمی، دكتر سید مهدی ابطحي رئیس دانشگاه صنعتي اصفهان، مهندس عبدالوهاب ادب آوازه ريس انجمن جوشكاري و آزمايش هاي غير مخرب ايران  و دکتر حسن قاضی عسگر معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انسانی استانداری استان اصفهان سخنرانی کردند.

دكتر مسعود عطاپور دبير اجرايي رویداد با بيان اين كه اين كنفرانس اولين تجربه برگزاري يك رويداد بين المللي به صورت مجازي در دانشگاه صنعتی اصفهان است افزود: با توجه به زيرساخت هاي شبكه دانشگاه صنعتي اصفهان امكان برگزاري مناسب اين رويدادبه صورت مجازي فراهم شد و در همين شرايط كرونا، بيش از100 نفر از دانشجويان و پژوهشگران از داخل و خارج از كشور توانستند از طريق ويدئوكنفرانس در اين رويداد شركت كنند كه اين يك مزيت خوب براي كنفرانس علمي به شمار مي آيد.

وی با اشاره به برنامه هاي جانبي این رويداد گفت: در كنار سخنراني هاي علمي اين كنفرانس، ۲۱ کارگاه فناورانه در ارتباط با صنعت جوش، نمايشگاه دستاوردهاي فناورانه، مسابقه عكس جوشكاري، گفتگو ها و ميزگردهاي علمي با اساتيد داخل و خارج از كشور، طي دو روز برگزاري كنفرانس برگزار مي شود كه آخرين يافته ها و دستاوردهاي حوزه جوش و آزمايش هاي مخرب را به دانشجويان و صنعتگران ارايه می نماید.


دانشيار دانشكده مهندسي مواد دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاري اين برنامه ها را در كنار يك رويداد علمي زمينه ساز ايجاد انگيزه و تحركات علمي بيشتر در بين جامعه دانشجويي و ارتقاء كمي و كيفي همايش ها و كنفرانس هاي علمي داخلي عنوان کرد.

عطاپور، در رابطه با اهميت برگزاري اين رويداد تصريح كرد: صنعت جوشكاري به عنوان یکی از بخش‌های جدانشدني مهندسی مواد  است كه بیش از ۷۰ درصد قطعات مهندسی که ما در صنايع به كار مي بريم، حتماً يك مرحله اتصال جوشکاری سپری کرده اند و این نشان دهنده اهمیت هنر و تکنیک فناورانه جوش است.

عضو انجمن جوشكاري ايران افزود: در حالي كه در دنيا شاهد رشد چشمگير اين فناوري هستيم، خوشبختانه محققان دانشگاه هاي كشور ما هم از قافله عقب نماندند و تعداد مقالات وفعالیت های صنعتی که در اين زمینه هست هر روز در حال افزايش و نويد بخش يك تحول جدي در عرصه جوشكاري است.

عطاپور، فعاليت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه مقابله با آلودگی های محیط زیست در مواد جوشکاری را نياز امروز علمي كشور دانست و خاطر نشان كرد: برگزار اين رويداد كمك مي كند تا محققان دانشگاهي نسبت به چالش هاي موجود اطلاع يافته و در صدد رفع نيازهاي صنعت برآيند.


معرفی استاد برتر، پايان نامه های برتر، کتاب برتر و عكاس برتر حوزه جوشكاري کشور

دبير علمي این رویداد علمی بین المللی نيز در حاشيه برگزاري اين کنفرانس گفت: در فراخوان اولیه کنفرانس 79 مقاله علمي دریافت شد كه پس  از سه مرحله داوري برخط و حضوری، 29 مقاله به صورت شفاهي و 16 مقاله به صورت پوستر پذيرش شد. همچنین در بخش بین الملل از کشور ایتالیا، سوئد و کانادا مقالات و سخنران مدعو شرکت دارند.

دكتر بهزاد نيرومند با ارزیابی سطح علمی این کنفرانس تصریح کرد: این کنفرانس یک رویداد علمی تخصصی است و با توجه به مشارکت انجمن جوشکاری ایران، مقالات ارایه شده دارای حداقل های ویژه ای برای ارایه در این رویداد است.

وی با بیان این که شرایط کرونایی یکسال گذشته دانشگاه ها بر روی مشارکت دانشجویان برای ارایه مقاله اثرگذار بوده است خاطر نشان کرد: مقالات دریافتی کنفرانس امسال عمدتاً حاصل تلاش علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که در سطوح بالاتر علمی قرار دارند و از این جهت کیفیت علمی بهتری نسبت به سال های قبل در بخش مقالات کنفرانس دیده می شود.

استاد دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزاری این رویداد را به صورت مجازی به علت نو بودن این تجربه از سمت صنعتگران  و زیر ساخت های شبکه ای همراه با چالش هایی دانست اما با اعلام رضایت از رشد کیفی کنفرانس افزود: فراهم آمدن شرایط حضور افراد مختلف از سراسر کشور در کارگاه ها و سخنرانی های اساتید بزرگ از داخل و خارج از کشور به صورت رایگان میزان استقبال از این رویداد را افزایش داد.

نیرومند، برگزاری این مجموعه کنفرانس را به خاطر ارتباط مستقیم و هم افزایی مباحث جوشکاری با آزمون های غیر مخرب ضروری دانست و تأکید کرد: در صنایع پیشرفته از جمله هوا-فضا، پتروشیمی، الکترونیک و مخابرات، خودرو، هسته ای و انتقال نفت و گاز و مایعات، لازم است جوشکاری با اطمینان کامل از سلامت و حفظ خواص مکانیکی و فیزیکی قطعات انجام شود که در این زمینه آزمون های غیر مخرب مانند روش های ذرات مغناطیسی، رادیوگرافی، آلتراسونیک و مایعات نافذ به کمک علم جوشکاری می آید.

گفتني است: نمايشگاه معرفي توانمندي شركت هاي دانش بنيان به صورت مجازي، تقدير از استاد برتر فناور کشور در حوزه جوشكاري، عكاس برتر حوزه جوشكاري کشور، معرفي سه پايان نامه برتر کشور در مقاطع مختلف و کتاب برتر سال 99 از ديگر برنامه هاي جانبي كنفرانس بين المللي جوشكاري است كه امروز پنج شنبه به ميزباني دانشكده مهندسي مواد دانشگاه صنعتی اصفهان و حمايت انجمن جوشكاري ايران برگزار مي شود.


*اسامی برگزیدگان بخش جانبی کنفرانس:*

 استاد برجسته سال1399: دکتر توحید سعید

کتاب برتر سال 1399: دکتر مسعود کثیری

پایان نامه برتر سال 1399 – مقطع دکتری: دکتر احسان بهارزاده

پایان نامه سال1399– مقطع کارشناسی ارشد: مهندس رضا مرادی

پایان نامه برتر سال 1399 – مقطع کارشناسی : مهندس امیرمهدی مظاهری

عکس برتر جوشکاری : مهندس غلامرضا قربانی


--
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: