« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
سیاسی؛
جواد امام در پاسخ به اظهارات اخیر سردار جوانی مبنی بر اینکه اگر امام (ره) ورود سپاه به موضع‌گیری سیاسی را منع کرده، موضع‌گیری‌های سپاه در زمان حیات آن عزیز چگونه توجیه می‌شود، گفت: متاسفانه اظهارات ایشان برخلاف نظر صریح حضرت امام است، زیرا ایشان مکررا ارتش، سپاه و بسیج را از دخالت در امر سیاست و انتخابات منع کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از اعتمادآنلاین، دبیرکل مجمع ایثارگران در پاسخ به اظهارات سردار جوانی گفت: آقایان نباید جامعه را ناآگاه فرض کرده و طوری وانمود کنند که انگار مخالفان ورود نظامیان به عرصه سیاست و انتخابات نسبت به برخورد آنها با منافقین و... مشکل دارند. این چه استدلالی است که سردار جوانی در این زمینه به کار برده است؟ موضوع منافقین چه ربطی به ورود یک نهاد نظامی به رقابت‌های انتخاباتی و دخالت درعرصه سیاست دارد؟

جواد امام در پاسخ به اظهارات اخیر سردار جوانی مبنی بر اینکه اگر امام (ره) ورود سپاه به موضع‌گیری سیاسی را منع کرده، موضع‌گیری‌های سپاه در زمان حیات آن عزیز چگونه توجیه می‌شود، گفت: متاسفانه اظهارات ایشان برخلاف نظر صریح حضرت امام است، زیرا ایشان مکررا ارتش، سپاه و بسیج را از دخالت در امر سیاست و انتخابات منع کرده‌اند.

وی افزود: طبق قوانین مربوط به نیروهای مسلح و بنابر نظر رهبری نیز نیروهای مسلح از حضور در این عرصه‌ها منع شده‌اند. اینکه نظامیان برخورد با منافقین را مستمسکی برای ورود به سیاست و تحرکات انتخاباتی قرار دهند به هیچ وجه کار درستی نیست. چه کسی این مجوز را صادر کرده که می توان به بهانه مقابله با منافقین در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی دخالت کرد؟

 
موضوع منافقین چه ربطی به ورود یک نهاد نظامی به رقابت‌های انتخاباتی و دخالت درعرصه سیاست دارد؟

دبیرکل مجمع ایثارگران ادامه داد: آقایان نباید جامعه را ناآگاه فرض کرده و طوری وانمود کنند که انگار مخالفان ورود نظامیان به عرصه سیاست و انتخابات نسبت به برخورد آنها با منافقین و... مشکل دارند. این چه استدلالی است که سردار جوانی در این زمینه به کار برده است؟ موضوع منافقین چه ربطی به ورود یک نهاد نظامی به رقابت‌های انتخاباتی و دخالت درعرصه سیاست دارد؟

امام بیان کرد: امروز سپاه قرار است با منافقین برخورد کند یا اینکه رقابت انتخاباتی داشته باشد؟ باعث تعجب است که فردی چون سردار جوانی مساله‌ای را که به صراحت مورد مخالفت حضرت امام بوده، تحریف می‌کند و می‌گوید از آنجا که سپاه در زمان حیات امام با منافقین برخورد کرده، پس امروز نیز می‌تواند در انتخابات دخالت کند. اما به این مساله اشاره نمی‌کند که رقابت با اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان بزرگ برآمده از دل انقلاب، چه ارتباطی با وظیفه آنها دارد؟
 
نظامیان بهتر است به دور از فرافکنی به فرمایشات حضرت امام توجه کنند

 دبیرکل مجمع ایثارگران اظهار داشت: نظامیان بهتر است به دور از فرافکنی به فرمایشات حضرت امام توجه کنند و تاکید ایشان را که در نص صریح قانون نیز آمده است، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند. این را می‌توان حتی توهینی به شعور جامعه و نظر حضرت امام دانست. جای تاسف دارد که سردار جوانی چنین اظهاراتی به زبان می‌آورد. شایسته است موضوعاتی مطرح شوند که جامعه نیز پذیرای آنها باشد. باید گفت این‌طور نمی‌شود که موضوع برخورد با منافقین را دستمایه رقابتی نابرابر با نیروهای وفادار به امام و انقلاب قرار دهند.
 
مقایسه منافقین و نیروهای درون نظام کار درستی نیست

 وی ادامه داد: مقایسه منافقین و نیروهای درون نظام کار درستی نیست. اگر کاندیداها از کانال شورای نگهبان رد می‌شوند و مورد تایید مراجع امنیتی قرار می‌گیرند، چطور می‌شود که بازهم چنین مقایسه‌ای برای ترسیم وضعیت کشور صورت می‌گیرد؟ اگر چنین ذهنیتی وجود دارد آقایان مسئولیت را بپذیرند و صراحتاً بگویند که نه انتخابات می‌خواهند و نه اجازه خواهند داد که کسی در انتخابات ورود پیدا کند. یا بگویند که نیازی به مشارکت بالا در انتخابات ندارند.

امام در پایان گفت: متهم کردن کسانی که دل در گروی این نظام و کشور دارند و مقایسه کردن آنها با منافقین، «ناجوانمردی سیاسی» است. این سوال همچنان مطرح است که آیا امام مجوز «برخورد با منافقین» را به نظامیان داد یا دخالت در سیاست و انتخابات را؟ کسی با ماموریت نخست سپاه مشکلی ندارد ولی حضرت امام در هیچ کجا موافق دخالت نظامیان در عرصه‌های سیاسی و انتخاباتی نبودند. بهتر است سردار جوانی درباره این استدلال خود تجدیدنظر کرده و تابع نظر بنیانگذار کبیر انقلاب باشد، چرا که گزینشی عمل کردن به فرمایشات امام همانقدر ناشایست است که بخواهیم حقیقت را در بسیاری از مسائل از مردم پنهان کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: