« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
البته داستان مرغ از گذشته هم دردساز بود و پدیده نوظهوری نیست تا جایی که فردوسی خدابیامرز هم از مرغ های هورمونی آن دوران شاکی بود .....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:در روزهای گذشته که همه دنبال آدرس فروشگاه البسه بارداری و آزمایشگاه تشخیص طبی جهت اثبات بارداری مجری سابق و شادروان صدا و سیما بودند، عده ای هم بی خیال کرونا سلامت شان را فدای سفرهای نوروزی کرده بودند، کادر درمان هم خسته و فرسوده از این حجم بی تفاوتی همچنان بدون مرخصی مشغول خدمت رسانی بودند و ... خدا را صد هزار بار شکر مسئولان پاکدست و دلسوز دنبال کنترل مرغ بودند البته کنترل قیمت مرغ و با تدبیر، دوراندیشی دولت، رضایت دلالان و مافیای مرغ در کنار عذرخواهی وزیر کشاورزی از مردم بالاخره غائله مرغ خوابید و صفوف به هم فشرده مرغ برچیده شد! البته داستان مرغ از گذشته هم دردساز بود و پدیده نوظهوری نیست تا جایی که فردوسی خدابیامرز هم از مرغ های هورمونی آن دوران شاکی بود و در یک ضیافت شام انتخاباتی، وقتی فهمید مرغی که برای طبخ شام استفاده شده، ارگانیک نیست، فرمود: «اگر خانگی مرغ باشد رواست/ کزین آرزوها دلم را هواست»!

با این وجود باز جای شادمانی دارد عزیزان برای کنترل قیمت مرغ دست به دامان استاد شیوا و شورای رقابت نشدند و با فرمول قیمتگذاری خودرو برای مرغ تعیین قیمت نکردند. چرا که در آن صورت قیمت هر سیخ جوجه کباب با سیخ بعدی فرق می کرد. در ضمن ادعا می کردند اگر مرغ گران است و فکر می کنید به قیمت موجود نمی ارزد، نخرید!

 علی ای حال به منظور پیشگیری از موارد مشابه یا ایجاد سازو کار منظم جهت برخورد قاطع با پدیده دلالیسم و مافیا چند پیشنهاد سبز و ماریناد شده ارائه می شود علی برکت الله:

الف) جلوگیری از تداخل صفوف


با عنایت به اینکه بیماری کرونا هنوز از مملکت رخت بر نچیده است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ( به جز در سفر، مترو، اتوبوس، قطار، کلاس های ورزشی، مطب پزشکان، پارک ها، جنگل ها، بانک ها، بازارهای سرپوشیده و نپوشیده، پاساژها و ...) از ضروریات است، پیشنهاد می شود دولت با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب در افزایش قیمت ها، مانع از تشکیل چندین صف برای کالاهای مختلف به صورت همزمان شود! یعنی طوری نباشد که مردم از صف مرغ راهی صف روغن شوند و از آنجا راهی صف تخم مرغ و ...

ب) داشتن نگاه تعاملی به پدیده مافیا و دلالیسم و مافیا


حقیقت امر دوستان مافیا و عزیزانی که در امور دلالیسم دستی بر آتش دارند، مثل ما معمولی ها به همان آب باریکه کارمندی و کارگری قانع نیستند و تا حق و حقوق شان را به طور کامل از اقتصاد مملکت نگیرن ، آروم نمی گیگیرن! یعنی اگر در بازار مرغ چیزی عادیشان نشود، بازار تخم مرغ را آشفته می کنند؛ اگر آنجا آبی گرم نشد، بازار تخم مرغ را هم می زنند ، اگر تخم مرغ هم عسلی نشد جای دیگر خرابی می کنند! فلذا توصیه می شود در این بین دستکم شان مردم حفظ شود و همان اول کار قیمت ها را افزایش دهند و خلاص! نه اینکه مردم دو ماه در صف بایستند و بعد هم قیمت ها افزایش پیدا کنند و از مردم عذرخواهی کنند! اینطوری بهتر نیست؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: