« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
دکترای جامعه‌شناسی و استاد دانشگاه:
در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری تسنیم ، گفت: در استان‌هایی که ساختار قومی، قبیله‌ای و عشیره‌ای وجود دارد وقوع نزاع‌های دسته جمعی بیشتر اتفاق می‌افتد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:دکترای جامعه‌شناسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه در نظام شهروندی مدرنیته افراد باید پذیرای قوانین و قواعد باشند گفت: در کنترل نزاع های دسته جمعی، مدیریت حوادث نقشی اثرگذار دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از تسنیم؛ رحیم بهمنی با اعلام این خبر اظهار داشت: وقتی افراد در یک جامعه حضور پیدا می‌کنند و رشد دارند باید تابع قواعد و قوانین باشد.

دکترای جامعه‌شناسی و استاد دانشگاه بیان کرد: ذات نظام شهرنشینی این است که قواعد و قوانین برای افراد نهادینه شود و از کنش‌های احساسی و هیجانی فاصله بگیرند.

وی در تشریح حادثه چرام یادآور شد: متأسفانه در حادثه شهرستان چرام غلبه کنش احساسی و هیجانی بر کنش عقلانی باعث شد که تنش به یک اتفاق تلخ تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در چنین حوادثی مدیریت حادثه نقش موثری دارد اضافه کرد: به دلیل نبود مدیریت، غلبه کنش احساسی و هیجانی و عدم توجه به عاقبت کار از طرف افراد درگیر باعث شعله‌ور شدن درگیری و گسترش آن بوده‌است.

بهمنی گفت: در این بین به منازل و اموال مردم آسیب وارد شد، در حالی‌که طبق بررسی‌ها برخی از این افراد در شکل‌گیری و وقوع حادثه نقش و تقصیری نداشتند.

وی افزود: اگر از لحاظ کاربردی به موضوع نگاه کنیم و دنبال جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باشیم باید آموزش‌ها از سنین پائین به ویژه در مدارس و خانواده‌ها به افراد ارائه شود.

بهمنی مهارت صبر، بردباری، کنترل خشم، هیجان، و تفکر انتقادی را از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی عنوان و خاطر نشان کرد: متأسفانه عدم چنین مهارت‌هایی منجر به چنین حوادثی می‌شود.


مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: