« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران:
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: ۸۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی درکشور از سوی تعاونی های تولید، روستایی و کشاورزی اعم از دامداران، گاوداران، مرغداران، مرغ تخم گذار و دام سبک تولید و وارد چرخه مصرف و صادرات می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، مرتضی معتمد روز یکشنبه در بازید از تعاونی های تولیدی گچساران اظهار داشت: بیش از سه هزارو ۷۵۰ شرکت تعاونی و اتحادیه تعاونی در کشور زیر مجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی به فعالیت مشغول هستند.

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران بیان کرد: شبکه تعاون روستایی دارای تشکیلات گسترده ای است و بیش از چهار میلیون کشاورز و روستایی عضو مستقیم این تعداد تعاونی هستند.

معتمد راه اندازی روستا بازار را از برنامه های سازمان تعاون روستایی اعلام کرد و گفت: راه اندازی این مکان برای فروش محصولات کشاورزی در شهرها و کلان شهرها در حال پبگیری است.

وی با بیان اینکه راه اندازی روستا بازار از مهر ماه ۹۹ در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفته است متذکر شد: تاکنون ۱۳۹ مجموعه فروشگاه های متشکل از چندین غرفه در استان های کردستان، خراستان ، کرمان، اذربایجان غربی و قزوین تاسیس شده است.

معتمد اظهار داشت: راه‌اندازی این فروشگاه‌ها؛ ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است.

وی افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار از سوی اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

معتمد افزود: شرکت های تعاونی روستایی خود گردان هستند و در ماموریت هایی واگذار شده به آنها از جمله خرید های تضمینی از جمله گندم و گوجه موفق هستند.

وی تملک و فعال سازی صنایع غذایی که با سرمایه گذاری بخش تعاونی و خصوصی احداث شده و به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت، از چرخه خارج شده اند را از مهمترین برنامه های شرکت تعاونی برای برگرداندن آنها با چرخه تولید اعلام کرد.

معتمد برگرداندن صنایع تبدیلی راکد به چرخه تولید را از دیگر برنامه های تعاون روستایی کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ماده ۵۶ تنظیم بخشی از مقررات دولتی به تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات در زمینه غرفه روستا بازار، احداث سردخانه و طرح های اشتغالزایی هزینه خواهد شد.

معتمد گفت: برای راه انداری روستا بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد مکانی در نظر گرفته شده که تا ۴۵ غرفه قابل افزایش است.

وی بررسی توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان، سرکشی از تعاونی های تولید و روستایی، ارزیابی استعداد های کشاورزی گچساران برای موثر واقع شدن و اثر بخشی شرکت ها و توسعه خدمات شرکت ها را از مهمترین بازدید خود از شرکت های تعاونی روستایی گچساران اعلام کرد.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور در سفر یکروزه خود به گچساران از شرکت تعاونی های روستایی این شهرستان بازید کرد.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: