« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
به قلم مهندس مجید محمدی "فعال اقتصادی و اجتماعی" ؛
اما اتفاق ناگوارتر از میزان غیر قابل قبول بودجه شهراری، عدم صرف بهینه منابع در پروژه ها با جانمایی نه چندان مناسب است که پیشبرد اهداف و ارائه خدمات را تحت شعاع خود قرار داده و نارضایتی های عموم مردم را سبب گردیده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-مهندس مجید محمدی:صرف نظر از مقدار ریالی بودجه سالانه شهرداری شهرستان علی آباد کتول که جهت تصویب و صرف هزینه،  تقدیم شورای شهر می گردد، جانمایی پروژه های شهری نیز از دیگر دغدغه های شهروندی محسوب می شوند.

البته این بودجه به این علت بسیار جای بحث و انتقاد دارد که سومین شهر استان ،بایستی بودجه ای معادل یک بیستم بودجه گرگان یا گنبد  داشته باشد. البته در یادداشت های قبلی بر  لزوم مشارکت اقتصادی وسهیم نمودن اقشار مختلف شهر را در جهت سرمایه گذاری و خرید اوراق سهام پروژه های عمرانی_ خدماتی و گردشگری در قالب شرکت سرمایه گذاری زیر مجموعه  شورا و شهرداری و فرمانداری بعنوان یکی از راهکار های ارتقای بودجه  وتنوع درآمد شهرداری تاکید شد و قطعاً شیوه های دیگری برای توسعه منابع پایدار شهر وجود دارد.

اما اتفاق ناگوارتر از میزان غیر قابل قبول بودجه شهراری، عدم صرف بهینه منابع در پروژه ها با جانمایی نه چندان مناسب است که  پیشبرد اهداف و ارائه خدمات را تحت شعاع خود قرار داده و نارضایتی های عموم مردم را سبب گردیده است.

به عنوان مثال از پروژه اطلس در علی آباد کتول می توان بعنوان یکی از جانمایی های نامناسب شهری با صرف منابع مالی کلان و عدم باز خورد و خروجی مناسب نام برد.  چرا که این برج در عمل با وجود قرار داشتن در بهترین نقطه شهر، عملاً کارآیی خاصی ندارد و علاوه بر ایجاد ترافیک شهری به دلیل نداشتن پارکینگ، اکثر مغازه های آن تعطیل و بلااستفاده هستند! در حالی که شهری چون علی آباد نیازهای جدی تری دارد و با نگاه تخصصی تر و اطلاعات جامع تر و محاسبات مالی کارآمد تر می توان موارد زیر را به عنوان بخشی از ضررویات شهری در علی آباد کتول پیگیری کرد:

الف) لزوم بهره برداری بهینه از منابع و زیر ساخت های موجود

ب) استفاده چند منظوره از طرح ها در جهت جلوگیری از صرف منابع محدود و درآمد ناپایدار شهرداری و تحمیل خسارت ناشی از دوباره کاری

ج) رفع مشکل پارکینگ عمومی و ترافیک مرکز شهر و لزوم جلوگیری از صدور جریمه خودروها و ارائه خدمات به شهروندان

د) ایجاد درآمد پایدار و ارتقای منابع مالی و جایگاه و رنکینگ شهرداری

از سوی دیگر استفاده از فضاهای موجود نیز می تواند در بهبود مبلمان شهری و آینده سازی موثر باشند. ارتقای محل کنونی شهرداری با‌ توجه به وسعت حدودا ۳۰۰۰ متر مربع و موقعیت استراتژیک درمرکز شهر با طراحی نوین برج سازی و تبدیل آن به برج چند طبقه با کاربری های متعدد می تواند به عنوان یک طرح کاربردی و قابل اعنتا مطرح شود. امکانات و چشم اندازی با قابلیت های زیر:

۱-   ایجاد پارکینگ طبقاتی ( حداقل ۳ طبق تحتانی)☆ ارائه خدمات و همزمان کسب درآمد

۲- استقرار ساختمان شهرداری در طبقه همکف در جهت انجام امور محوله سازمانی

۳- ایجاد پاساژ تجاری حداقل در دو طبقه ( افزایش ارزش افزوده ملک و کسب درآمد)

۴- جانمایی خانه فرهنگ مرکز شهر در جهت پیشبرد اهداف  فرهنگی و اجتماعی و ایجاد همیت و استفاده محله های مختلف شهر ( توزیع عاد لانه منابع بودجه و جلوگیری از تمر کز زدایی)

۵- جانمایی ساختمان پزشکان و دفاتر مهندسین ساختمان در یک طبقه( ارائه خدمات و کسب درآمد)

۶- جانمایی سوئیت های پذیرائی در یک طبقه جهت ارائه خدمات به مسافرین با برنامه ریزی مدون و ایجاد شرکت گردشگری و جذب تورهای مرتبط در راستای ارتقای زنجیره اقتصاد بازار و سطح زندگی مردم شهر

رجای واثق دارد ایجاد چنین پروژه هایی مصداق تحقق کامل منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه گذاری و تولید ثروت و مقاومت اقتصا دی، ایجاد اشتغال  و کاهش ناهنجاری ها و جذب رضایت حداکثری مردم از مسولین و نهایتا حراست از درخت نظام جمهوری اسلامی است که با خون ۲۵۰ هزار شهید والا مقام آبیاری و تنومند گردیده است .

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: