« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
بررسی وضعیت سبد لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری:
در حال حاضر نیز به دلیل کارنامه غیرقابل قبول دولت در سیاست خارجی و ساماندهی معیشت مردم و رفع مشکلات آنان، کسی می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند که مطالبه‌گر وضع موجود باشد و از آن‌جایی که آقای لاریجانی نامش با دولت آقای روحانی و موضوع مهم برجام گره خورده است؛ به نظر می‌رسد که نمی‌تواند با گفتمان تغییر وضع موجود، سبد رای‌اش را افزایش دهد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در حالی با حضور در ستاد وزارت کشور، برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد که وضعیت سبد رای وی در نظرسنجی‌های معتبر، اصلا مناسب نیست.


در آخرین نظرسنجی که مرکز افکارسنجی ایسپا با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۵۳ از طریق مصاحبه تلفنی احتمال رأی مردم به شخصیت‌های سیاسی در صورت کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری مورد سنجش قرار داده است؛ آقای لاریجانی بیش‌ترین رای منفی را در میان نامزدهای انتخاباتی به خود اختصاص داده است.

نتایج این نظرسنجی پیرامون سبد رای آقای لاریجانی در ماههای گذشته نیز مشابه بوده و تغییر محسوسی نداشته است؛ این در حالی است که وی به عنوان یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های ریاست جمهوری جناح رقیب اصولگرایان _یعنی اصلاح‌طلبان_ تلقی می‌شود.

وی در سال‌هایی که بر مسند ریاست مجلس شورای اسلامی تکیه داشت؛ همواره از حامیان دولت روحانی بوده و سعی کرده است تا ضمن حفظ فاصله خود با بدنه بخش اعظمی از اصولگرایان، به جریان اصلاح‌طلب نزدیک شود. به عبارتی آقای لاریجانی در بزنگاه‌های مختلفی همچون موضوع برجام، تمام قد در کنار جریان اصلاحات ایستاد و قرار گرفتن نام کاظم جلالی و بهروز نعمتی به عنوان دو نفر از نزدیکان آقای لاریجانی در لیست امید انتخابات مجلس دهم به‌روشنی این ارتباطات را علنی کرد.

به همین علت بود که آرای لاریجانی در انتخابات مجلس دهم در شهر قم با کاهش شدیدی روبه‌رو شد و بعد از دو دوره پیاپی که به‌عنوان نفر اول از حوزه انتخابیه قم وارد مجلس شده بود با ریزش 110 هزار رأی در رتبه دوم قرار گرفت.

این کاهش محبوبیت آقای لاریجانی در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی به اوج خود رسید؛ به طوری که نتایج یک نظرسنجی‌ در قم حاکی از آن بود که مقبولیت لاریجانی در این شهر  از 16 درصد در بهمن 1397 به زیر 7 درصد در تابستان 1398 در قم کاهش پیدا کرده است و بنا بر ارزیابی برخی کارشناسان به دلیل متزلزل بودن جایگاه رای‌اش در حوزه‌ی انتخاباتی که سه دوره نماینده مردم بوده؛ حاضر به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی نشد.

در حال حاضر نیز به دلیل کارنامه غیرقابل قبول دولت در سیاست خارجی و ساماندهی معیشت مردم و رفع مشکلات آنان، کسی می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند که مطالبه‌گر وضع موجود باشد. بسیاری دولت لاریجانی را دولت سوم روحانی می‌دانند و از آن‌جایی که آقای لاریجانی نامش با دولت آقای روحانی و موضوع مهم برجام گره خورده است؛ به نظر می‌رسد که نمی‌تواند با گفتمان تغییر وضع موجود، سبد رای‌اش را افزایش دهد./ پایگاه 598
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین