« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی:
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: به اعتقاد من باید آقای تاجزاده، احمدی‌نژاد و سایرین را تایید صلاحیت کنند تا یک وزن‌کشی سیاسی واقعی شده و ببینیم که هر کدام از نحله‌های فکری چه وزنی دارند. این امر قطعا ایرادی ندارد و موجب ارتقای جمهوریت نظام است.
اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در یادداشتی اختصاصی نوشت: ثبت نام از نامزدها ریاست جمهوری و این میزان از استقبال سیاسیون از نامزدی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی در کشور دغدغه مشکلات و رفع مسائل را دارند لذا احساس مسئولیت کرده و وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

 

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی حزب اعتماد ملی در یادداشتی اختصاصی نوشت: ثبت نام از نامزدها ریاست جمهوری و این میزان از استقبال سیاسیون از نامزدی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی در کشور دغدغه مشکلات و رفع مسائل را دارند لذا احساس مسئولیت کرده و وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

داوطلبین را اما از نظر شکلی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

 
۱.افرادی بی نام و نشان که این توانمندی را در خود دیده و وارد عرصه شده‌اند.

 

۲.نامزدهای حزبی که به احزاب و جریانات سیاسی وابسته هستند.

 

۳.گروهی که بدون وابستگی به احزاب و به استناد شخصیت خود نامزد شده‌اند.

 

دسته دوم و سوم را نیز می‌توان در زیرمجموعه به دو شاخه جریان اصولگرا و جریان اصلاح‌طلب تقسیم کرد.

 

نامزدهای منتسب به جریان اصلاحات از یک تفکر ریشه‌ای و منسجم برخوردار بوده و دارای پشتوانه رای مردم فراوانی هستند که در گذشته نیز نشان داده شده است.

 

نامزدهای منتسب به جریان اصولگرای اما خود به دو گروه نامزدهای سیاسی و نامزدهای نظامی تقسیم می‌شوند.

 

در این انتخابات البته دسته نظامیان اصولگرا خیلی پررنگ شده و شاهدیم که تقریبا، ۶ یا ۷ نفر در این گروه حضور دارند. این در واقع مساله و بدعتی است که متاسفانه شورای نگهبان پایه‌گذار آن بوده است.

 

حال باید منتظر ماند و دید که چه تعدادی از این نامزدها از شورای نگهبان تایید صلاحیت گرفته و ترکیب نامزدهای قطعی و نهایی چیست.

 

من اما به عنوان کسی که سال‌ها در این کشور مسئولیت داشته، کنشگر سیاسی بوده و حتی در این حکومت زندان رفته است، به شورای نگهبان پیشنهاد می‌دهم که در جهت ایجاد مشارکت حداکثری و گذاشتن ویترین مشارکت، در این دوره از انتخابات طرحی نو در انداخته و همه نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرا را تایید صلاحیت کند.  به هرحال هر کدام از این داوطلبان طرفداران و پایگاه احتماعی دارد که می‌تواند موجب افزایش مشارکت باشد.

 

به اعتقاد من هیچ اشکالی ندارد که در مرحله انتخابات اول کسی نتواند اکثریت مطلق آرا را از آن خود کرده و کار به مرحله دوم برسد.

 

در مرحله دوم قطعا معلوم خواهد شد که اکثریت آرا با کیست. لذا بهتر است که این بار به جای تایید صلاحیت چهار، پنج کاندیدا، ۱۰ نفر از نیروهای هر کدام از جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا را تایید صلاحیت کنند و چالش امنیتی نیز هراسان نباشند.

 

حکومتی با ۴۰ سال تجربه نباید از تایید صلاحیت نامزدی که مثل دیگران فکر نمی‌کند اما دلسوز کشور است، نگران شود. به اعتقاد من باید آقای تاجزاده، احمدی‌نژاد و سایرین را تایید صلاحیت کنند تا یک وزن‌کشی سیاسی واقعی شده و ببینیم که هر کدام از نحله‌های فکری چه وزنی دارند. این امر قطعا ایرادی ندارد و موجب ارتقای جمهوریت نظام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین