« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
شاید به جزات بتوان گفت اصلی ترین خواص گیاه کارلا یا خربزه تلخ درمان دیابت و مقابله با سلول های سرطانی است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:خربزه تلخ یا کارلا به پایین آمدن سطح کلسترل خطرناک کمک می‌کند. کاهش کلسترول به طور قابل‌توجهی حملات قلبی، بیماری‌های قلبی و سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد.

این گیاه منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. تمام اندام این گیاه حتی میوه آن تلخ مزه هستند.

بذر و میوه این گیاه دارای خواص درمانی هستند.
خربزه تلخ از میوه های کاهنده قندخون است و تحقیقات نشان داده عصاره محلول در آب این میوه گلوکز خون را تا حدخوبی کاهش می دهد و به افزایش تولید انسولین در بدن بیماران دیابتی کمک می کند.

مصرف آب و میوه خربزه تلخ در پیشگیری از عوارض شایع دیابت از جمله نفروپاتی، آب مروارید و کم آبی بدن در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

خربزه تلخ از میوه های کم کالری با خاصیت آنتی اکسیدانی است که به افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود هضم کمک کرده و فیبر موجود در آن با کاهش اشتها و احساس سیری طولانی مدت در فرد باعث کاهش اشتها شده و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، مفید است.

خربزه تلخ به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی با رادیکال های آزاد مقابله کرده و به کاهش رشد تومورهای سرطانی در سرطان پروستات و سینه کمک می کند.

خربزه تلخ منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با خنثی سازی اثر رادیکال های آزاد از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

افزودن خربزه تلخ به رژیم غذایی خطر ابتلا به بیماری های جدی همچون آسیب های کلیوی، نارسایی کبدی و حمله قلبی را تا حد خوبی کاهش می دهد.

سنگ کلیه یک بیماری بی‌نهایت دردناک است. خربزه تلخ می‌تواند به طور طبیعی سنگ‌ها را خرد کند و بدن را از شر آنها خلاص کند. خربزه تلخ مقدار اسید موجود در بدن را که به تولید سنگ‌های دردناک کلیه کمک می‌کنند، کاهش می‌دهد.

این میوه تلخ در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی تاثیر زیادی دارد چراکه به خاطر داشتن ویتامین ب-9 و مصرف منظم آن موجب کاهش علایم افسردگی و اضطراب می شود.

فیبر موجود در خربزه تلخ با کاهش کلسترول می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، مقدار ویتامین K در نقش لخته شدن خون ضروری است.

زیاده روی در مصرف آب کارلا باعث مسمومیت می شود که با علائمی مانند دردشکم و حالت تهوع مشخص می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: