« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
سیاسی؛
بیوگرافی و زندگینامه فهیم دشتی مشاور رسانه‌ای احمد مسعود در جبهه مقاومت و خواهرزاده عبدالله عبدالله را در ادامه با هم مرور می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛«فهیم دشتی» متولد دهه ۴۰ شمسی اهل افغانستان ،خواهرزاده عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و از مبارزان و فعالان رسانه‌ای و آزادی بیان و  سخنگوی جبهه مقاومت ملی پنجشیر بود که در نتیجه حملات گسترده شب گذشته گروه طالبان در این استان همراه با ژنرال ودود زره خواهر زاده احمدشاه مسعود در یک نبرد سنگین با طالبان کشته شدند.


سوابق سیاسی و مبارزاتی از دوران احمدشاه مسعود تا پسرش احمد مسعود

دشتی رییس اجرایی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان از پیش‌کسوتان رسانه‌گری در کشور افغانستان محسوب می‌شود. او در مدت کوتاهی، فعالیت گسترده در عرصه های رسانه‌ای انجام داده است.

از ۱۳۷۱ در نشریه که قهرمان ملی احمد شاه مسعود به نام "هفته نامه کابل” بنیان گذاری کرده بود، به فعالیت رسانه‌گری آغاز و به مدت بیش از یک دهه پس از سقوط طالبان، آن نشریه را به عنوان نشریه نمونه در کشور، منشتر ساخت.

ایشان کتاب های متعددی را در باره افغانستان نوشته و به چاپ رسانده است. آخرین فعالیت دشتی قبل از مرگش همانند سخنگوی جبهه ی مقاومت به رهبری احمد مسعود پسر ارشد احمدشاه مسعود،در زمان پدرش «قهرمان ملی» نیز سخنگو و مسول مطبوعاتی در پنجشیر بود که در ۱۴ شهریور توسط طالبان و حامیان پاکستانی آنها به شهادت رسید.

احمد مسعود پس از انتشار خبر کشته شدن فهیم با انتشار پستی در اینستاگرام وی را یاری با وفا و با وقار خواند نوشت: «دشتی در راه مبارزه با آزادی و جنگ در مقابل طالب جام شهادت را نوشید.»

درگیری ها در پنجشیر از در حدود دو هفته بدینسو بین طالبان که حاکمیت کل کشور را بر عهده گرفته اندکا نیروهای جبهه ی مقاومت دوم به رهبری احمد مسعود در آن ولایت آغاز شده بود و بعد از چند روز مقاومت در نهایت پنجشیر توسط طالبان در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ سقوط کرد و به دست طالبان افتاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: