« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
خبرهای کوتاه سفر؛
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح روز جمعه 9 مرماه 1400 وارد یاسوج شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: سفرهای استانی از دست‌آوردهای دولت نهم و دهم بوده که ثمرات فراوانی نیز با خود برای مردم به ارمغان آورده و اینک این مسیر و حضور میدانی ابراهیم رئیسی به عنوان عالی‌ترین مقام دستگاه اجرایی کشور در مناطق محروم کشور در همین ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم  قطعا می تواند امید را به کشور باز گرداند.

این در حالیست که دولت می‌توانست همانند شیوه‌ای که معمول دنیاست در تهران بنشیند و گزارشات ارسالی از مناطق مختلف کشور را بخواند و تصمیم گیری کند، این کار را نکرد و راساً وارد عمل شد، این روش  مفهوم پاسخ گویی به مردم در عین عطوفت و مهربانی است.


رئیس جمهور وارد یاسوج شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز جمعه 9 مهرماه 1400در پنجمین سفر استانی، با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی دیگر از مسئولان وارد این استان شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در آغاز سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از حضور درجمع مردم شریف این استان،گفت: قبل از انجام سفر بررسی‌هایی نسبت به مشکلات و نیازهای استان انجام شده و آقای استاندار نیز در آخرین جلسه دولت جمع‌بندی خوبی از مسایل در عرصه‌های کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و گردشگری ارایه کردند.

رئیس جمهور دیدار عمومی و مردمی ندارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه در جمع خبرنگاران از مردم به بخاطر شرایط کرونایی و عدم برگزاری دیدار عمومی و مردمی ؛ عذرخواهی و گفت: سعی خواهیم کرد در دیدارهایی که با برگزیدگان و منتخبین مردم استان داریم، سخنان آنها را شنیده و مسایل استان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی هدف از سفرهای استانی را حل مشکلات و مسائل مردم دانست که قبل از سفر بررسی و شناسایی شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت:کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نعمت‌های خوبی که خداوند به این استان عطا کرده و دارابودن زمینه‌های خوب اقتصادی، نباید با مشکلاتی مثل محرومیت یا بیکاری مواجه باشد و امیدواریم بتوانیم با همکاری جوانان استان، مدیران، نمایندگان، مسئولان و با راهنمایی‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان، گام‌های مؤثری برای حل مشکلات برداریم.

وزیر جهاد کشاورزی ، وارد  استان کهگیلویه و بویراحمد شد

دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد در گام‌نخست با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج، با آرمان‌های امام و شهدا بیعت کرد.

استقبال خود جوش از رئیس جمهور در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جمهور و هیات همراه در در مسیر فرودگاه مورد استقبال خودجوش مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتند.

وزیر نفت وارد گچساران شد

 جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز در راستای سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد گچساران شد.

شرکت در جلسه شورای اداری گچساران و بازدید از پروژه‌های نفتی و سد چمشیر از برنامه‌های وزیر نفت در سفر به گچساران است.

 بازدید آیت‌الله رئیسی از سد در حال ساخت تنگ‌ سرخ

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور در محل ساخت سد تنگ‌ سرخ، از روند ساخت این سد بازدید کرد.

 آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در بازدید از سد تنگ سرخ از سوی وزیر نیرو همراهی می شد با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

هیاتی به ریاست استاندار  برای حل مشکلات مردم منطقه تنگ سرخ

  رئیس جمهور پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ یاسوج و در مسیر بازگشت، هنگامی که با اجتماع مردم منطقه تنگ سرخ مواجه شد، درجمع آنان حضور یافت و بی‌واسطه سخنان و درددل‌های مردم را شنید.

 آیت الله رئیسی در پاسخ به اجتماع کنندگان که به نحوه استفاده از مراتع منطقه معترض بودند، قول داد در اولین فرصت، (یکشنبه) هیاتی به ریاست استاندار به منطقه خواهند رفت تا برای حل و فصل مشکلات تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این هیات عادلانه و بدون تاثیر از افراد و گروهها به مشکلات رسیدگی خواهد کرد.


حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع فعالان اقتصادی استان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و در جمع فعالان اقتصادی استان شرکت کرد.

 حجت عبدالملکی دیروز در شورای اداری شهرستان بویراحمد شرکت کرد و صبح امروز به شهرستان مارگون سفر و از منطقه آبسردون سفلی در این شهرستان بازدید کرد.

دیدار چهره به چهره با مردم، نخبگان و عشایر و شرکت در شورای اداری این شهرستان از مهمترین برنامه های وزیر کار بود.

دستور سریع رئیس جمهور  برای پیگیری و حل مشکلات عشایر

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رو در رو با آنان گفتگو کرد.

 آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به منطقه استقرار عشایر، مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سر بریدن گوسفند قربانی شد و با قدردانی از ابراز محبت آنان  با حضور در چادر این خانواده پای سخنان شان نشست و با گرمی با آنان گفتگو کرد.

دکتر رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفتگو پرداخت.

رئیس جمهور در جمع عشایر بویر احمدی با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.

دکتر رئیسی افزود: عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش‌آفرین هستند و می‌توان آنها را الگویی از هم‌افزایی در تولید نام برد.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود.

آیت‌الله رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند.

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه آجر دهدشت‌

رضا فاطمی‌امین در بازدید از کارخانه آجر دهدشت‌ گفت: با توجه به پیش بینی تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کارخانه آجر دهدشت بزودی شاهد ایجاد اشتغال برای  نفر دیگر در این واحد تولیدی خواهیم بود.

وی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: رونق تولید و رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی - تولیدی و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه‌های دولت است.

ظرفیت تولیدی فاز دوم کارخانه آجر دهدشت 600 تن در روز است و تا 750 تن در روز قابل افزایش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از دولت و رئیس جمهوری وارد لنده شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از دولت و رئیس جمهوری از شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.

سید رضا فاطمی امین ، وزیر صنعت ،  معدن  و تجارت که دقایقی پیش با استقبال مسئولان شهرستانی وارد شهر لنده شده بود  در ابتدای ورود  با حضور در گلزار شهدای روستای ایدنک و ادای احترام به شهیدان دفاع مقدس با تعدادی از مردم گفتگو کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  سپس از پروزه ملی جاده لنده به تشان بازدید و طی نشستی با دست اندرکاران این پروژه و فرماندار لنده در خصوص تسریع در عملیات این پروژه به گفتگو نشست.

وی قرار است ضمن بررسی میدانی برخی از پروژه های عمرانی ، در جلسه شورای اداری شهرستان لنده نیز شرکت نماید.

 افراد واکسینه شده در ۲ ماه اخیر به ۵۴ میلیون نفر رسید

 بهرام عین‌اللهی که به نمایندگی از هیات دولت به شهرستان بهمئی سفر کرده بود ، طی سخنانی گفت :در تیرماه فقط پنج میلیون دز واکسن تزریق شده بود که با تلاش دولت جمعیت افراد واکسینه شده در ۲ ماه اخیر به ۵۴ میلیون نفر رسیده است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی بیمارستان لیکک گفت: در تلاشیم با رفع موانع و مشکلات موجود ، روند ساخت این بیمارستان را به پایان رسانده و شاهد افتتاح و راه اندازی آن باشیم.

دعوت  از رییس جمهور برای سفر به منطقه محروم زیلایی

جمعی از مردم منطقه زیلایی ؛  سادات امام زاده محمود طیار(چاهن) وسادات امامزاده شاغالب منطقه سیلاب کلوار  از حضرت آیت الله رئیسی دعوت کردند تا از این مناطق محروم دیدار نمایند.

در بخش از در خواست آنها آمده است : ررئیس جمهور عزیز خواهشمندیم با قدمهایتان منطقه محروم ما رو منور کنید و قدم بر روی چشمان ما بذارید .

بازدید وزیر نیرو از رودخانه بشار

وزیر نیرو در ادامه بازدیدهای خود در سفر یکروزه هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، از طرح ساماندهی رودخانه بشار(حدفاصل پل بشار تا پل مختار) و پروژه ساماندهی رودخانه بشار در حاشیه بلوار رجا یاسوج، بازدید کرد.

 در این بازدید، رسول فرهادی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، توضیحات لازم در خصوص این پروژه ها و مشکلات و موانع موجود را تشریح کرد.


این گزارش در حال تکمیل است.....



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: