« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
یاداشت به وحید حاج سعیدی؛
فقط یادتان باشد زیاد روی مالیات گرفتن از خانه های خالی حساب باز نکنید و به قولی «وین مالیات قیاس اساس از حباب کن!» چون نصف خانه های خالی در اختیار بانک ها و از ما بهترون است!.....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:این روزها که شورای نگهبان واردات خودرو را ممنوع اعلام کرده و مختصری باعث افزایش قیمت شده است، قیمت گوشت و شیر و لبنیات هم روند صعودی پیدا کرده اند در عوض زمزمه اخذ مالیات از خانه های خالی شنیده می شود که قطعاً ربطی به کاهش قیمت خانه و اجاره بها ندارد!

لابد در جریان هستید آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند اطلاعات هویتی ۲۶ میلیون خانوار در سامانه املاک و اسکان وجود دارد که تا کنون ۴.۵ میلیون نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و سایر افراد اگر نسبت به درج اطلاعات سکونتی اقدام نکنند واحد آنها به عنوان خانه خالی تلقی و مشمول مالیات می‌شود.

ملاحظه فرمودید؟! یعنی اگر خانه ای را که به هزار خون و دل خوردن در دوران مردی که می خواست همه کارها را یک تنه انجام دهد به عنوان مسکن مهر به زور به شما قالب کرده اند، در سامانه ثبت نکنید، خانه خالی محسوب می شود و باید مالیات پرداخت کنید! حالا مالیات گرفتن از این خانه دردش خوردنی است، می ترسیم دو روز دیگر مستاجر هم برایش بفرستند!

علی ای حال از آنجا که تعمیم امور ثواب در جامعه مورد وثوق همه نیک اندیشان است و در توسعه پایدار نقشی اساس دارند پیشنهاد می شود دوستان روی پلت فرم همین سایت، «سامانه ثبت گوشت و مرغ مصرفی ماهانه خانوار ها» را نیز طراحی کنند تا خانواده ها میزان پروتئین مصرفی خود را هر ماه ثبت کنند و مغازه ها از عرضه گوشت و مرغ به خانوارهایی که بیشتر از دو سه وعده گوشت در ماه مصرف می کنند، خودداری کنند!

با این شیوه هم بازار گوشت و مرغ کنترل می شود و هم به تناسب وزن افراد و کمک می شود و بر و بچه های وزارت بهداشت و جهاد دعاگوی طراح سامانه خواهند بود! تکلیف آن هفت میلیون دامی هم که آماده ذبح هستند هم مشخص می شود.

در ضمن اگر این شیوه خوب جواب داد می توان در مورد میوه جات، غلات، حبوبات، نان، لبنیات، پوشاک و سایر محصولات و کالا ها نیز برنامه ریزی کرد و جلوی مصرف بی رویه آنها را گرفت. فقط یادتان باشد زیاد روی مالیات گرفتن از خانه های خالی حساب باز نکنید و به قولی «وین مالیات قیاس اساس از حباب کن!» چون نصف خانه های خالی در اختیار بانک ها و از ما بهترون است!  از ما گفتن بود...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین