« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مدیر امور آبفا شهرستان بویراحمد تشریح کرد:
مدیر امور آبفا شهرستان بویراحمد گفت: ۹۹ درصد از جمعیت شهری و ۷۵.۱ درصد از جمعیت روستایی شهرستان بویراحمداز آب شرب سالم بهره مند هستند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج به نقل از  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ مدیر آبفا شهرستان گفت: بویراحمد ۹۹ درصد از جمعیت شهری و ۷۵.۱ درصد از جمعیت روستایی شهرستان بویراحمداز آب شرب سالم بهره مند هستند.

علمدار آرمین  ضمن تشریح آخرین  وضعیت و روند پروژه های آب و فاضلاب در خصوص برخی نگرانی های مردمی در حوزه تأمین و توزیع آب، سلامت آب و روند ترمیم شکستگی ها و گام های آبفا برای برخورد با استفاده های غیر مجاز از آب گفت.

مدیر امور آبفا شهرستان بویراحمد گفت: ۹۵ هزار مشترک آب در شهر و روستاهای شهرستان بویراحمد داریم که حدود ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود، در حوزه فاضلاب نیز ۴۰ هزار مشترک داریم که جمعیتی بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

علمدار آرمین ادامه داد: در حوزه فاضلاب پروژه مسکن مهر نجف آباد با اجرای قریب به ۲.۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب فعال است، قریب به ۱۴ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در گام پایانی با انتخاب بهترین مسیر برای وصل این خط انتقال به خط اصلی انتقال فاضلاب شهر یاسوج شاهد تکمیل و پایان گرفتن این پروژه خواهیم بود.

آرمین با اشاره به پروژه های فعال حوزه آب افزود: تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج یکی از مهمترین پروژه های آب مرکز استان است، تجهیزات این پروژه  تأمین و بسیاری از آنها پس از خرید خارجی و ترخیص از گمرک و انتقال به محل پروژه نصب شده است و با  نظارت مستمر آبفا، حضور مشاور و تلاش پیمانکار به دنبال رفع مشکلات و اتمام این پروژه حساس و حیاتی هستیم .

وی بیان کرد: پروژه آب شهرک الغدیر و ولایت نیز در حال کار است، بیش از ۳ کیلومتر خط انتقال آب کار شده است و کمتر از ۱۵۰۰ متر دیگر تا تکمیل نهایی باقی مانده است.

آرمین گفت: مجتمع آبرسانی فیروزآباد که با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد، با اجرا و تکمیل دو باب مخزن به حجم ۷۰۰ متر مکعب و لوله گذاری ۱۵۰۰ متری در سکانس پایانی قرار دارد و به زودی با اخذ مجوز از منابع طبیعی ۷۰۰ متر خط انتقال پایانی نیز تکمیل و پروژه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر امور آب فاضلاب شهرستان بویراحمد بیان کرد: پروژه آب دهنو نیز با اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان و با اجرای دیواره و حریم چاه و ۲۵۰ متر لوله گذاری در حال اجرا است.

وی به برخی نقدها در خصوص پروژه مجتمع آبرسانی لوداب اشاره و ادامه داد: این پروژه بیش از ۸۰ درصد تکمیل شده است و برای اتمام و تکمیل آن نیاز به مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد تومان است و با روند کنونی تخصیص مالی، زمانبر شدن پروژه اجتناب ناپذیر و دور از انتظار نبوده و همت مسئولین استانی و حتی کشوری پیرامون تامین و تخصیص مالی جهت سرعت گرفتن عملیات این پروژه راه برون رفت پروژه از وضعیت موجود می باشد.

آرمین درخصوص برخی قطعی های آب در مناطقی از شهرستان بویراحمد و به ویژه شهر یاسوج هم گفت: در نیمه گذشته اول سال جاری شاهد فرارسیدن زود هنگام گرما، کاهش نزولات آسمانی در مقایسه با نیم قرن ماضی و افزایش دما بودیم که همین امر متوسط مصرف را به سرعت افزایش داد، میزان آبی که در مدت مشابه قبل ذخیره می شد و تا ساعت ۱۸ عصر جوابگو بود امسال نهایتاً تا ساعت ۱۲ ظهر تقاضاها را پاسخ می‌داد به دلایل مورد اشاره آبفا مجبور به آبگیری با برنامه مخازن بود، این را هم اضافه کنم که افزایش جمعیتی با توجه به شرایط آب و هوای مناسب یاسوج برای پذیرش مسافر نیز بر قطعی ها تاثیر گذار بوده است.

وی به مسأله شکستگی شبکه های توزیع آب هم اشاره و بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد شبکه های توزیع آب در شهرستان بویراحمد فرسوده است که برای ترمیم و اصلاح آن با وضعیت تورم و اقتصاد کنونی، بیش از ۹۰ میلیارد تومان بودجه لازم است، از سوی دیگر وضعیت توپوگرافی شهر یاسوج با بیش از ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع (که استاندارد آن تنها ۵۰ متر است) خود موجبات افزایش شکستگی ها و فشار مضاعف و ضربه قوچ به شبکه های توزیع آب شده و صدمات زیادی را به بار می آورد.

مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان بویراحمد افزود: سعی کردیم شکستگی های شبکه با مد نظر داشتن در مضیقه بودن از حیث وسایل و امکاناتی همچون بیل بکهو در نهایت سعی و تلاش توسط همکاران در واحد شبکه و اتفاقات در کمترین زمان جمع گردیده، اما برخی اوقات خرابی ماشین آلات و روند زمانبر هماهنگی با دیگر دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت های گاز، مخابرات و توزیع نیروی برق و اخذ مجوز از شهرداری، کمی پروسه ها را طولانی کرده است.

آرمین بیان داشت: تنها در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ امور آبفا بویراحمد  ۲۰۳۸ مورد ترمیم و رفع شکستگی و ۱۶۲۶ مورد اصلاح شبکه آب را عملیاتی کردیم آنهم در شرایط اقتصادی سخت و تورم گسترده امروز که کوچکترین مرمت برای ما بالغ بر ۳ میلیون تومان هزینه دارد، اما به هر ترتیب مردم انتظارات به حقی دارند که در هر شرایطی باید در حد توان پاسخگو باشیم.

وی به اهمیت سلامت و کیفیت آب و فاضلاب گفت و تصریح کرد: بیش از ۱۱۵۰ مورد کنترل کیفی آب و ۳۳۹ مورد کنترل کیفی فاضلاب در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ داشتیم، با این عقیده که سلامت مردم و کیفیت آب اولویتی حتی بر کمیت آن دارد.


مدیر امور آبفا بویراحمد از تداوم برخورد با رفتارهای نامتعارف در مصرف آب خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۸۴۰ مورد پرونده تخلفات آبی به مراجع قضائی ارسال شده است در این میان عزم و تلاش آبفا بر برخورد با استفاده های غیر مجاز از آب و انشعابات غیر مجاز آب است و این مسیر قانونی را در کنار فرهنگ سازی و آموزش گام به گام و بازدارندگی از این پدیده نامیمون دنبال خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: