« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
قطار آبادانی کشور این روزها حسابی روی ریل افتاده است و با این شتابی که گرفته است کسی جلودارش نیست حتی اگر سهیلا باشد!.....
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:قطار آبادانی کشور این روزها حسابی روی ریل افتاده است و  با این شتابی که گرفته است کسی جلودارش نیست حتی اگر سهیلا باشد! در حقیقت هر مسئولی با تمام توان و ظرفیت در حال باد زدن ذغال سنگ های آتش مخزن سوخت قطار پیشرفت مملکت است و  بوق زنان در حال درنوردیدن مرزهای پیشرفت و توسعه است تا جایی صدای بوق این قطار مدیران خسته، ناکارامد و پیر و پاتال را اذیت می کند و چرت شان را پاره کرده است!  کار جوری از خرک در رفته ببخشید کار جوری روی ریل افتاده که نماینده مجلس وقتی می بیند کاغذ بازی های دست و پاگیر و بروکراسی های اداری مانع ایجاد توسعه در ولایت شان می شود، راننده لودر را مجبور به بیعت با خودش می کند و سوار بر لودر  فرمان حمله به دیوار دانشگاه آزاد را صادر و سه سوته آن را به تلی از  آوار تبدیل می سازد. تازه شانس آوردیم فقط دیوار دانشگاه را خراب کرد و  محوطه این مجموعه آموزشی را شخم نزد و رئیس دانشگاه و اعوانش را به بردگی نگرفت! بیست و سی هم این وسط گیر افتاده و یک شب به میخ می زند و یک شب به نعل!

در پایتخت هم رئیس موزه فرش در اقدامی سوفسطایی دستور داد هفت حوض حیاط موزه فرش ایران تبدیل به باغچه شود. حق هم دارد... اصلاً چه معنی دارد موزه فرش، حوض آب داشته باشد؟! حالا اگر «موزه آب» یا «موزه تخصصی ماهی شناسی و  آبزیان» بود شاید حوض قابل تحمل و توجیه بود! به هر حال در این شرایط که کشور درگیر بحران کم آبی است، پر و خالی کردن حوض با هیچ منطقی قابل توجیه نیست! بماند که دولت قبلی هم تپه ای خالی باقی نگذاشت و  باید به این دوستان حق داد که برای گلکاری حوض خراب کنند!

هر چند این مدل کار کردن و منتظر استعلام و کاغذ بازی نماندن خوب است و کار مردم راه می افتد ولی گاهی اوقات بد آموزی هم دارد و ممکن است مردم هم تقلید کنند. در جریان هستید که در خرم آباد ملکی بر اساس اعلام نظر اداره کل میراث فرهنگی، باید در ردیف اموال سازمان میراث فرهنگی قرار می گرفت و از ید مالک خارج می شد. چون این ملک در معبر یک کوچه 8 متری قرار داشت، شهرداری چند سال قبل با هماهنگی با مالک و برای سهولت اهالی محل اقدام با آسفالت کاری بخشی از این ملک کرد، اما به دلیل طولانی شدن مکاتبات بین مالک و میراث فرهنگی، و هماهنگی بین شهرداری و میراث فرهنگی برای بازگرداندن ملک به حالت اولیه، مالک از فرصت استفاده کرده و اقدام به شخم زدن آسفالت محدوده ملک شخصی اش کرد!

البته شخم زدن فی نفسه عمل صوابی است و حتی در خواب اثرات مثمر ثمر دارد بیداری که جای خود دارد. از میان معبران بزرگ «مطیعی تهرانی» شخم زدن را به معنای تلاش بیننده خواب می داند. این حکیم فرزانه شخم زدن با تراکتور  را به معنای انجام کاری بزرگتر می داند.

به نظر می رسد با این رویه به زودی شاهد فر خوردن موهای همه اندیشــمندان، فیلســوفان، دانشمندان، علما، اســاتید دانشگاهها، فعــالان اجتماعی، سیاســتمداران، اهالــی رســانه و آب و آینه یا به عبارتی همان اولی الالباب و اولی الابصار جامعه باشیم!

فقط خدا کند این لابلا طرح های برخی مسئولان در خصوص حفر چاه و توسعه کشاورزی و ... در حد همان شوخی های رسانه ای و  فضای مجازی باقی بماند چون اگر این طوری پیش برویم دو روز دیگر شاهد عرضۀ کدوی چغازنبیل، هندوانه پاسارگاد و هویچ قلعه رودخان در میادین تره بار و میوه سراسر کشور خواهیم بود!  خدا به خیر بگذراند...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: