« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
رودکوف ورزشی ؛
فتح‌الله‌زاده قاطعانه معتقد است حمایت هواداران استقلال از آجرلو و فرهاد مجیدی رمز موفقیت این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر است.
به گزارش پایگاه خبری  آوای رودکوف به نقل از خبرورززشی؛ علی فتح‌الله‌زاده اگرچه این روزها سمتی در استقلال ندارد ولی شرایط آبی‌پوشان را به طور جدی دنبال می‌کند و چندی قبل هم میزبان مصطفی آجرلو و تعدادی از مدیران عامل اسبق این باشگاه بود.


فتح‌الله‌زاده قاطعانه معتقد است حمایت هواداران استقلال از آجرلو و فرهاد مجیدی رمز موفقیت این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر تلقی می‌شود و البته تأکید دارد انتخاب برخی افراد در ادوار گذشته لطمات بسیار بزرگی به استقلال زد.

مدیر عامل اسبق استقلال به بیان برخی ناگفته‌ها پرداخت و حرف‌های را بر زبان‌ آورد که بسیار شنیدنی و خواندنی است.

اتحاد سرمربی و مدیرعامل

* خیلی خوشحالم که استقلال تا اینجای کار تمام امتیازات ممکن را کسب کرده و مقتدرانه پیش می‌رود. حتماً این تیم به لحاظ تاکتیکی طی روزهای آینده هماهنگ‌تر خواهد شد و با قدرت بیشتری مقابل حریفانش صف‌آرایی می‌کند.

* یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت استقلال در این روزها، اتحاد و اتفاق نظر میان سرمربی و مدیرعامل است. اتفاق ارزشمندی که بدون شک تداوم آن باعث سربلندی استقلال و شادی بیشتر هوادارانش می‌شود.

تفاوت مدیر با مدیر

* تفاوت مدیر با مدیر را این روزها می‌توانید به طور واضح و آشکار در استقلال ملاحظه کنید. مدیریت به عمل است نه شعار دادن و کنایه زدن. بسیاری از مشکلات استقلال با روی کار آمدن آقای آجرلو مرتفع شده و حتماً قسمت قابل ملاحظه‌ای از آنها هم طی روزهای آینده حل و فصل می‌شود. مدیریت یعنی همین.

* برای استقلال باید توانمندترین و کاربلدترین مدیران را بیاورند نه افرادی که مرتب دنبال بهانه‌جویی باشند. خوشحالم استقلال چنین مدیرعامل توانایی دارد و امیدوارم حاصل زحمات او، فرهاد مجیدی و بازیکنان در نهایت به قهرمانی لیگ برتر ختم شود.

ائتلاف ضد اختلاف


* اتحاد ایجاد شده در استقلال کم نظیر است. شما چه زمانی شاهد بودید که این همه مدیرعامل به پیشنهاد آقای آجرلو و میزبانی من دور یکدیگر جمع شوند؟ چنین اتفاقی در گذشته واقعاً بعید بود ولی حالا رخ می‌دهد.

+ خوشبختانه در میان پیشکسوتان هم کسی را ندیده‌ام که با مدیریت باشگاه مشکلی داشته باشد ولی مطمئن باشید اگر روزی احساس کنم که مسئله ای ایجاد شده دوباره خودم پای کار خواهم آمد تا اختلافات احتمالی جای خود را به ائتلاف و اتحاد بدهد.

داستان کمپ

* در مورد کمپ ناصر حجازی فقید یک نکته وجود دارد که تاکنون نگفته‌ام و متأسفانه مورد توجه مدیران گذشته استقلال نیز قرار نگرفته است.

* این کمپ در نزدیکی ورزشگاه آزادی قرار دارد و شرایط جوی آن کاملاً با استادیومی که استقلال بازی‌های خانگی خود را در آن برگزار می‌کند، منطبق است. از طرف دیگر، از نظر سطح ارتفاع کاملاً هم سطح با زمین ورزشگاه آزادی است و بازیکنان با تمرین در آن کاملاً بدن خود را برای برگزاری مسابقات رسمی منطبق می‌کنند.

* ما آخرین مرتبه در حالی قهرمان لیگ برتر شدیم (فصل ۹۱ - ۹۲) که در همین زمین تمرین می‌کردیم و انطباق شرایط جوی و سطح ارتفاع آن با ورزشگاه آزادی کمک شایان توجهی به موفقیت ما کرد ولی متأسفانه مدیران قبل از آقای آجرلو اصلاً به این مسئله کوچک‌ترین توجهی نکردند.

هزینه اجاره زمین

* نقشه و اسناد من در مورد کمپ موجود است. طبق آن نقشه قرار بود در داخل کمپ ناصر حجازی موزه، خوابگاه و سالن بدنسازی هم ساخته شود ولی پس از رفتن فتح‌الله‌زاده دیگر کسی این پروژه را جدی نگرفت.

* طی این سال‌ها میلیاردها تومان هزینه اجاره زمین برای تمرین استقلال شده است که گاهی اوقات اصلاً زمین‌های خوبی نیز در اختیار بازیکنان قرار نگرفته است در حالیکه اگر نصف مبلغ اجاره زمین را برای همین کمپ ‌هزینه می‌کردند، الان استقلال صاحب یک استادیوم شده بود.

* خیلی خوشحالم که آقای آجرلو دوباره این پروژه را دست گرفته و امیدوارم آن را به طور کامل به سرانجام برساند.

تبلیغات محیطی

* در ماجرای تبلیغات محیطی کنار زمین و اعتراض برخی باشگاه‌ها، ضمن احترام به همه دوستان در سازمان لیگ و فدراسیون قاطعانه معتقدم حق با باشگاه‌ها است.

* در این رابطه چند روز قبل با آقای صادق درودگر هم صحبت کردم. البته ایشان معتقد است مدیران ارشد سازمان لیگ با طرح موردنظر مخالفتی ندارند و اگر استقلال تضمین‌های مالی لازم را ارائه کند، سازمان لیگ با طرح مد نظر باشگاه موافقت خواهد کرد.

* به نظر من در صورت اجرایی شدن طرح مورد نظر استقلال، حداقل ۲۰ درصد از مشکلات مالی این باشگاه مرتفع خواهد شد.

ورزشگاه اختصاصی

* وقتی مدیر عامل یک باشگاه نمی‌داند تا چه زمانی سر کار است، بدیهی است که طرح‌های بلندمدت او به نتیجه نمی‌رسد. خود من زمین کمپ استقلال را از دهه ۷۰ گرفتم و سال ۸۷ کلنگ آن را بر زمین زدم. اگر مانده بودم و این پروژه را تکمیل می‌کردم آن را می‌فروختم و برای استقلال یک ورزشگاه اختصاصی ایجاد می‌کردم. به گفته خود آقایان این زمین هزار میلیارد تومان می‌ارزد.

* شاید باور نکنید ولی در دوره آقای سعیدلو یک زمین مناسب در اتوبان تهران - کرج پیدا کرده بودم تا ورزشگاه ۳۰ هزار نفره استقلال را آنجا بسازم ولی متأسفانه پس از کنار رفتن من، این طرح هم به نتیجه نرسید.

مدیریت حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین عواملی که طرح‌های بزرگ باشگاهی در فوتبال ما به نتیجه نمی‌رسد، عدم استفاده از مدیریت حرفه‌ای است .متأسفانه در فدراسیون فوتبال هم گاهی اوقات مدیران حرفه‌ای نمی‌آورند و هر کس زورش بیشتر باشد، کار را جلو می‌برد .در همین استقلال هم طی سالیان اخیر هر کسی آمد، برای دوستان خودش به شغل ایجاد کرد .

مالیات بر ضرر!

واقعاً برایم عجیب است که دوستان مالیات باشگاه استقلال قبل از انقلاب را نیز حالا می‌خواهند . اگر واقعاً قرار است استقلال چنین مالیاتی را بدهد، پس حق طبیعی این باشگاه است که اموال قبل از انقلاب خود را نیز در اختیار داشته باشد . از مجموعه تنیس در میدان ونک گرفته تا مجموعه بسیار بزرگی که در میدان بهارستان وام شده و هم‌اکنون اداره کل ورزش و جوانان استان تهران آنجاست .استقلال و پرسپولیس طی تمام این سال‌ها ضرر داده‌اند و واقعاً نمی‌دانم چطور می‌شود از چنین بنگاه‌های ضرر دهی،مالیات‌ خواست؟

باشگاه بی‌در و پیکر

وقتی یک باشگاه بی‌در و پیکر باشد و مدیران قوی در آن حضور نداشته باشند ،شرایط آکادمی آن هم از این بهتر نمی‌شد . این حرفی که می‌زنم مربوط به دوران قبل از روی کار آمدن آقای آجرلو است . اعضای وقت هیئت مدیره استقلال در رابطه با پیشنهاد مالی مطرح شده پیرامون تیم امید این باشگاه صراحتاً به وزیر وقت ورزش نامه زدند . در مورد آن مبلغ اصلاً وارد نمی‌شوم و این کار دستگاه‌های نظارتی است تا پیرامون آن تحقیقات لازم را انجام دهند ولی نکته اینجاست که آکادمی استقلال طی این چند سال چه کاری برای تیم بزرگسالان باشگاه انجام داد ؟در زمان من آکادمی استقلال ۹ بازیکن به تیم ملی داد که حتی به جام جهانی رسیدند و علاوه بر آن، ۶۲ بازیکن هم به لیگ برتر دادیم.

پاداش قهرمانی

من با استقلال قهرمان لیگ برتر شدم، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدم ،در جام باشگاه‌های آسیا نایب قهرمان و سوم شدند، کاپ قهرمانی جام حذفی را گرفتم ،تیم‌های کشتی و جودو استقلال را قهرمان کردم، همراه با بهرام امیری، صمد مرفاوی و رضا احدی فقید آکادمی بسیار قدرتمندی برای استقلال راه‌اندازی کردم و..... اما پاداش همه این کارها چه بود؟ پاداش همه قهرمانی‌ها و افتخارات من با استقلال ،کاری بود که دوستان انجام دادند و در نهایت موجب احضار به دادگاه برای ارائه توضیحات پیرامون ارقام هزینه شده در این باشگاه شد .به همین راحتی .

هزینه ۱۵ برابری

استقلال در آخرین دوره مدیریت من با وجود قهرمانی در لیگ برتر و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا روی هم فقط ۶۲ میلیارد هزینه کرد و بابت این رقم توضیح دادم ولی آقایان پس از من ۹۰۰ میلیارد تومان خرج کردند و نه تنها دیگر قهرمان لیگ برتر نشدند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نرسیدند بلکه فقط یک کاپ قهرمانی جام حذفی را به دست آوردند. البته کسی هم بابت این ۹۰۰ میلیارد آنها را مواخذه نکرده و توضیح نخواسته است. ۱۵ برابر دوران مدیریت من خرج کردند ولی حتی یک پانزدهم آن نیز افتخار به دست نیاورند.

مدیرانی در حد محلات

متأسفانه باید این مسئله را بگویم که در دوران قبلی گاهی اوقات مدیرانی برای اداره استقلال انتخاب شدند که نه تنها در حد این باشگاه بزرگ نبودند بلکه در کمال احترام باید گفت در حد محلات هم نبودند.

استقلال باشگاه بزرگی است و مدیران بزرگ هم می‌خواهد. افرادی مانند همین آقای آجرلو که بتوانند مشکلات و حاشیه‌های این مجموعه بزرگ و پر هوادار کنترل کنند.

شرایط جدید لیگ برتر

اول از همه اینکه باید به برخی از دوستان بگویم «آقایان!جای بابا مسعود خالیه». به نظرم شرایط لیگ در فصل جاری عوض شده و متحول خواهد شد. استقلال همراه با سپاهان و پرسپولیس برای فتح لیگ بیست و یکم با یکدیگر کورس می‌گذارند. البته به نظر من این فصل استقلال و سپاهان بخت اصلی قهرمانی هستند.

حمایت از مدیرعامل و سرمربی

از همه هواداران عزیز استقلال درخواست می‌کنم قاطعانه حامی مدیرعامل و سرمربی خودشان باشند. پشت آجرلو و مجیدی را خالی نکنند چون اگر این حمایت تداوم پیدا کند، مطمئن باشید شرایط برای موفقیت استقلال در فصل جاری فراهم خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: