« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
یاداشت طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
معادله دو مجهولی اینجا رونمایی می شود که اخیراً اعلام شده هزینه سبد معیشت یک خانواده چهار نفره به 12 میلیون تومان رسیده است. تازه 30 درصد مردم زیر خط فقر هستند!...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:از وزرای آموزش و پرورش و علوم پنهان نیست از شما چه پنهان ما یکی دو سالی در یکی از بزرگترین مکتبخانه های غیر دولتی شمال شرق تلمذ کرده ایم و با اینکه در بسیاری از علوم ارضی، بحری و سماوی  مختصر تحقیقاتی داشته ایم باز هم در حل معادلات یک مجهولی در می مانیم و تنها درسی که در آن به جبر از تک ماده استفاده کردیم همین درس جبر بود که پر بود از انواع و اقسام معادلات چند مجهولی!

حالا بعد از گذشت سه دهه از آن دوران یک معادله دو مجهولی در مورد اضافه وزن خلق الله خیلی نا فرم ذهن مشوش ما را مشغول کرده است! در جریان هستید که اخیراً مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرموده اند 60 درصد مردم دارای اضافه وزن هستند!

البته این نظر پزشکان است و 90 درصد افرادی که دچار چاقی مفرط هستند اصلاً اعتقادی به این واقعیت ندارند و معتقدند چون استخوان بندی شکم شان درشت است، چاق به نظر می رسند!

اما بپذیریم حقیقتاً از غذا خوردن یک عده باید کلیپ تهیه کرد و برای شرکت های تولید شربت اشتها فرستاد تا حین تبلیغ محصولا شان این کلیپ را پخش کنند. طرف موقع غذا خوردن باب المعده و فم المعده و لوز المعده را پر از غذا می کند، بعد هم یک ظرف سوپ نوش جان می کند تا خدای ناکرده منفذی خالی باقی نماند! یک عده هم هر سه قسمت معده را که مربوط آب و غذا و هوا است از غذا پر می کنند و در پاسخ به منتقدان جواب شان این است که ما هر سه قسمت معده را پر از غذا می کنیم. آب راه خودش را باز می کند؛ هوا هم مخیر است!

جالب تر اینکه این دوستان بعد از گرفتار شدن به کلیسیونی از بیماری ها  وقتی به دکتر مراجعه می کنند باز هم از دکتر می پرسند: آقای دکتر چی بخوریم لاغر شیم؟ مرد حسابی به قول شاعر « آن را که تو پروری، لاغر نشود هرگز!» باز هم منتظر درمان بر پایه خوردن هست؟!

البته تا اینجای داستان هیچ مجهولی نداریم و معادله دو مجهولی اینجا رونمایی می شود که اخیراً اعلام شده هزینه سبد معیشت یک خانواده چهار نفره به 12 میلیون تومان رسیده است. تازه  30 درصد مردم زیر خط فقر هستند!

این لابلا ما متوجه نشدیم با وجود اینکه درآمد اکثر کارمندان و کارگران زیر 12 میلیون تومان است و 30 درصد مردم هم زیر خط فقر هستند و سفره مردم هم به اندازه میز ناهارخوری چینی ها کوچک شده است، این آمار 60 درصد چاقی از کجا آمده است؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین