« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد؛
پژمان نیک اقبالی در نشست شورای مسکن استان کهگیلویه و بویراحمدجزئیات جدیدی از طرح نهضت ملی مسکن در این استان را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛پژمان نیک اقبالی در نشست شورای مسکن با اشاره به سیاست دولت در احداث سالانه یک میلیون مسکن بیان کرد: شورای مسکن استان هر دو هفته یکبار تشکیل شود تا کار روتین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به طرح اقدام ملی مسکن در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: تعهد استان در این طرح  ۱۹۵۰ واحد است که ۱۰۰۰ واحد در یاسوج و توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و ۹۵۰ برای سایر شهرستان و توسط بنیاد مسکن احداث شود‌.


وی با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی در شهر یاسوج گفت: سایت ارم با ۲۰۰ واحد شروع شده و سایت جهاد را شروع خواهیم کرد،  در گچساران سایت خوبی بنیاد مسکن شروع کرده سایت دوم هم قرعه کشی شده و در دهدشت کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن دولت سیزدهم تصریح کرد: تمام مسائل و پارامترهای طرح اقدام ملی مسکن در نهضت ملی مسکن خواهد بود و کسانی که قبلا ثبت نام کردند نگران نباشد و کارهای صورت گرفته در طرح جدید هم لحاظ خواهد  شد.


نیک‌‌اقبال با بیان اینکه تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ۸ هزار و ۶۹۰ ثبت نام که دو هزار نفر حائز شرایط بودند، افزود: تاکنون  ۸۰۰ نفر آورده داشته‌اند و کار شروع شده است و نام  ۷۵۲ نفر در پروژه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۹ هزار و ۱۱۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: نخبگان علمی، معلولان جسمی و حرکتی و کسانی که ۶ سال سابقه سکونت در آن منطقه را دارند می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند، شرایط ثبت‌نام مجردها فراهم شده است که هنوز به استان ابلاغ نشده است.


وی با بیان اینکه ۱۲۶ هزار متر زمین برای اقدام ملی مسکن در  اختیار استان قرار دارد، گفت: ظرفیت استان در طرح جدید ۳ هزار و ۹۳۰ ظرفیت استان است که ۱۹ هزار و ۱۳ نفر ثبت‌نام کردند‌، ضمن اینکه در یاسوج، باشت و سی‌سخت مشکل زمین داریم داریم بقیه شهرستان ها مشکلات کمتر است  و ظرفیت زمین‌های بنیادهای مستضعفان هم در اختیار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تعهد استان برای سال اول ۱۰ هزار واحد است که در طی ۴ سال ۴۰ هزار واحد باید احداث شود و ظرفیت افزایش وجود دارد.


این مسئول از تصویب طرح جامع دهدشت در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: با تصویب طرح جامع یاسوج و دهدشت مشکلات چند ساله در این دو شهرستان از جمله دهدشت رفع شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: