« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون:
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سرانه اعتبارات در امور عشایر، بر لزوم و ضرورت توجه ویژه دستگاه‌های اداری و خدمات‌رسان به عشایر دلالت دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ مهدی روشنفکر در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر اظهار داشت: الزام توجه ویژه دستگاه‌های اداری و خدمات‌رسان به عشایر بر بنای قانون است.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جاده‌ها، راه‌های ارتباطی، آموزش و بهداشت، علوفه دام عشایر، آب رسانی به جامعه عشایری از مهم‌ترین مطالبات جامعه عشایری است که باید به آن پرداخته شود.

وی کهگیلویه و بویراحمد را دومین استان برخوردار از ظرفیت جنگل در کشور برشمرد و اذعان داشت: ضعف این استان در داشتن تجهیزات لازم این بخش بر ضرورت توجه لازم و کافی از سوی مسئولان مربوطه دلالت دارد.

روشنفکر در تشریح محرومیت عشایر از محل‌های اعتبارات نفت از تحت تاثیر قرار داشتن جامعه عشایری از آلایندگی نفت در شهرستان گچساران ابراز امیدواری کرد: از محل اعتبارات نفت سهم عشایر در نظر گرفته شود.

مختار اندرخور رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات در مدارس تاکید کرد و متذکر شد: نباید دانش‌آموزان عشایری نسبت به دانش‌آموزان شهری سنجش شوند.

وی بر لزوم تامین نیروهای آموزشی عشایری از طریق دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد و گفت: افزود: نیروهای آموزشی تعریف‌شده در مناطق عشایری اغلب سرباز معلم، حق‌التدریسی و نهضتی هستند.

اندرخور با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق شهری از معلمان خصوصی، کلاس‌های تقویتی، آزمایشگاه و مدارس مجهز بهره‌مند هستند در تشریح فقر موجود در بین خانوارهای عشایری گفت: دانش‌آموزان عشایری با حداقل امکانات تحصیل می‌کنند.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از وجود 237 مدرسه و 380 کلاس درس در مناطق عشایری سخن گفت و یادآور شد: جمعیت دانش‌آموزی مدارس استان، غالب بر سه هزار و 700 دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه هزار 780 نفر از این دانش‌آموزان دختر هستند اذعان داشت: در حوزه عشایری دو مدرسه شبانه روزی دخترانه و پسرانه داریم.

این مدیر کل از پیشرفت 95 درصدی مدرسه شبانه روزی در حال احداث تنگ سرخ بویراحمد خبر داد و اضافه کرد: این مدرسه قریب به سه سال است که برای پنج درصد باقیمانده منتظر اعتبار لازم است.

زارع پور با ابراز امیدواری از تزریق بودجه و اعتبارات لازم از محل اعتبارات محرومیت زدایی به آموزش و پرورش عشایری کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: نیازمند تقویت انگیزه با لحاظ نمودن سختی کار و دیگر مشوق‌ها برای نیروها هستیم.


مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: