« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
صببح امروز انجام شد؛
مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهرک‌های شهید رجایی و فجر لنده با حضور نماینده ولی فقیه، معاون عمرانی استاندار، مسئولان شهرستانی و استانی و جمعی از مردم شریف لنده برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از روابط عمومی آبفا، اسفندیار برخه‌ با تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت: پروژه آبرسانی به شهرک های فجر و شهید رجایی که از سال ۱۳۹۷ شروع شده بود و پس از ۴ سال به اتمام رسید.


مدیرعامل آبفا گفت: اجرای ۵ کیلومتر خط انتقال و یک کیلومتر شبکه توزیع بخشی از لوله گذاری جدید در این پروژه است.

برخه ادامه داد: احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب، شبکه برق و نصب ترانس و ایستگاه پمپاژ بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این پروژه است.

وی به تامین مالی این پروژه هم اشاره کرد و افزود: در مجموع ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و کمک های بنیاد علوی که باید صمیمانه از همکاری های آنان قدردانی کرد، برای اجرای این پروژه آبرسانی هزینه شده است.

مدیرعامل آبفا گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مردم دو شهرک بزرگ لنده با ۱۳۵۰ خانوار و با جمعیت ۵۴۰۰ نفر مرتفع و مردم این مناطق از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

اسفندیار برخه خاطر نشان کرد: مشکلات و چالش های عدیده اقتصادی در سالهای اخیر گریبان شرکت آب و فاضلاب را گرفته اما بنای آبفا تلاش و استفاده حداکثری از هر ظرفیتی برای توسعه خدمات به مردم است و در این مسیر اینجانب و همه همکاران تلاشگرمان بر عهدی که با مردم عزیز بسته ایم، خواهیم بود.

فرماندار لنده در این مراسم گفت: شهر لنده با جمعیت ۲۱۸۳۰ نفر سابقه تاریخی طولانی دارد.


تورج رزمجو گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام داده اما باز هم روستاهایی داریم که خدمات اولیه مثل راه را ندارند که علت کم توجهی ها را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور نماینده ولی فقیه و معاونت هماهنگی امور عمرانی بتوانیم تغییرات رو به جلویی را شاهد باشیم.

وی به پروژه آبرسانی شهرک های فجر و شهید رجایی اشاره و گفت: این پروژه با پیگیری های معاونت هماهنگی امور عمرانی به سرانجام رسیده است. با این وجود اما ۱۲ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود و نیاز به توجه مالی بیشتر برای پروژه ها و تکمیل آبرسانی ها داریم.

فرماندار لنده گفت: مهمترین مشکل ما جاده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات و تکمیل پروژه های راهسازی شاهد خروج شهرستان از بن بست باشیم.

در ادامه حاجی زاده؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان داشت: امروز شاهد بهره برداری از طرح های مهمی بودیم، یکی از پروژه های با اهمیت آبرسانی به شهرک های فجر و شهید رجایی است.

وی گفت: این پروژه علاوه بر اولویت بالا از سوی مسئولان، خواسته جدی و به حق مردم هم بود که امروز تکمیل و آب سالم را برای قریب به ۵۴۰۰ نفر تأمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: به دنبال تکمیل پروژه اتصال پل تراب به مسیر پاتاوه- دهدشت هم هستیم پروژه ای که قطعاً شهر لنده را از بن بست خارج می‌کند.

وی از اولویت های خود در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت و افزود: از زمان شروع به کار در استان سه برنامه مهم را دنبال کردم، راه، آب و ساماندهی شهرها و بر اساس همین اولویت ها هم برنامه ریزی ها را مطالعه و اجرا کردیم.

حاجی زاده با اشاره به روند بهره برداری از پروژه آب شهرک های فجر و شهید رجایی با تقدیر از آب و فاضلاب گفت: این پروژه سالها کلنگ خورده اما معطل مانده بود، با این حال آب و فاضلاب پای کار آمد و با شرایط بد بودجه ای که داریم پروژه را به سرانجام رساند.

وی عنوان کرد: مرحله بعد نظارت جدی بر سلامت و کیفیت آب است باید مستمر به این مهم پرداخت.


حاجی زاده ادامه داد: تا آب موجود نباشد، بحث از سلامت چندان منطقی به نظر نمیرسد چرا که ابتدا باید کمیت ایجاد و سپس به دنبال کیفیت رفت. توصیه جدی ما اینست حالا که آب موجود شده، کیفیت هم همواره مرتبا ً مورد پایش و ارتقاء باشد.

آیت الله سید نصیر حسینی نیز در این آئین بیان داشت: توفیق شد امروز خدمت مردم باشیم و از نزدیک با مشکلات و خواسته های آنان آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در استان  کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب که پای کار و خدمات رسان به مردم هستند، تصریح کرد: روزی دشمنان بنای ساقط کردن کشور در جنگ ۸ ساله را داشتند اما این رؤیا تعبیر نشد و امروز جمهوری اسلامی با اقتدار در جهان یکی از کشورهای تاثیر گذار دنیا است.

وی افزود: خداوند توفیق دهد بتوانیم خدمت گزاران خوبی برای مردم باشیم، مردم شایسته، نجیب و ولایتمدار استان شایسته خدمت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهر لنده باید به خوبی مدیریت و رسیدگی شود، ورودی ها، خروجی ها، فضای سبز و زیرساخت های مهم مخابراتی، آب، برق و گاز باید به صورت مناسب در اختیار مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم بودن زیرساخت ها موجب دلگرمی مردم، ممانعت از مهاجرت و رونق منطقه می‌شود باید این مهم به صورت جدی برای مردم همه نقاط استان مد نظر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: