« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
امام جمعه موقت یاسوج از شکایت‌نویسی و نامه‌پراکنی به عنوان عادت‌هایی ناپسند که در استان کهگیلویه و بویراحمد باب شده، یاد کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پرسودترین تجارت را دوری از گناه و انجام واجبات ذکر کرد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج به توجه بیش از اندازه پیامبر در خصوص روز قیامت اشاره کرد و گفت: از پیامبر(ص) پرسیدند چرا این قدر زود پیر شده‌اید که آن حضرت در جواب فرمودند تأمل در سوره‌های هود، واقعه و سوره نبأ مرا پیر کرد چرا که در این سوره‌ها بیش از هر چیز به روز قیامت اشاره شده است.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم تأمل در روز قیامت را وظیفه هر مسلمان دانست و افزود: اگر به روز قیامت بیش از هر چیز فکر کنیم بسیاری از گناهان امروزی را انجام نخواهیم داد.

وی در ادامه خطبه اول نماز جمعه این هفته یاسوج جهنم را در انتظار انسان‌های متمرد و سرکشی دانست که باوری به حجاب ندارند، در برابر امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت هستند و رفتارشان باری به هر جهت است.

اما جمعه موقت شهر یاسوج این انسان‌ها را مطیع هوی و هوس دانست که در دو دنیا ضرر بزرگ متوجه آن‌ها خواهد بود.

وی گناه را به اشکال مختلف دانست و با بیان این‌که نباید نسبت به برادران دینی رفتار نامناسب داشته باشیم یکی از آن‌ها را مربوط به شکایت‌نویسی و نامه‌پراکنی دانست.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم سپس به خصلتی بد در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و شکایت‌نویسی را عملی ناپسند دانست.

این خطیب نماز جمعه با ذکر روایتی از یک هم استانی که در نشستی در مرکز شرکت کرده بود اشاره کرد و گفت: دوست ما در جلسه شرکت کرده بود که در همان جلسه عده‌ای از وی پرسیده بودند برای شکایت کردن از کسی آمده‌ای، لذا این ذهنیت خوبی برای استان ما از سوی دیگران نیست.

وی در خطبه دوم به مقام والای زنان بزرگ تاریخ اشاره کرد و حضرت فاطمه زهرا(س) را جلودار همه آن‌ها دانست.

حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم از همین جا گریزی هم به حضور در مساجد و ساخت مسجد زد و با بیان این‌که بسیاری از بزرگان دین جاروکش مساجد بوده‌اند ساخت یک مسجد را از ساخت هزاران حسینه مهم‌تر ذکر کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: