« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
سال آینده محقق می شود:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال آینده نیم میلیون شغل برای پنج دهک پایین درآمدی کشور با تولیت کمیته امداد و همراهی کارآفرینان میسر می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیین اختتامیه طرح کارآفرینی تاک با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارومیه برگزار شد.

در این آئین حجت الله عبدالملکی با اعلام اینکه سال آینده آینده نیم میلیون شغل برای پنج دهک پایین درآمدی کشور با تولیت کمیته امداد و همراهی کارآفرینان میسر می‌شود اظهار داشت: این امر تامین بخشی از نیاز اشتغال سال آینده کشور را به ویژه در بین خانواده های نیازمند و دهک پایین کشور در پی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حالیکه توجه به اشتغال یکی از سیاست های دولت سیزدهم است؛ برای موفقیت در این حوزه، ادارات، وزارتخانه ها و نهادها و فعالان عرصه اقتصاد، تولید، کارآفرینان و نوآوران بسیار موثر هستند.

وی نقش ادارات، وزارتخانه ها و نهادها و فعالان عرصه اقتصاد، تولید، کارآفرینان و نوآوران را در زمینه ارتقای شاخصه های اشتغال کشور موثر دانست و اذعان داشت: طی دو جلسه شورای عالی اشتغال کشور، ۳۴ مصوبه برای ارتقای شاخص های اشتغال به تصویب رسید.

وی مشاغل خانگی را یکی از بخش های دارای مصوبه در شورای عالی اشتغال برشمرد و متذکر شد: در این حوزه، با حرکت از مجوزمحور بودن به اعلان محور بودن، مجوزها را به حداقل رسانده ایم.

وی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های دخیل در بخش مشاغل خانگی را ارسال ۲ لیست مشاغل ممنوعه و مشاغل نیازمند تاییدیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی ۱۰ روز کاری آینده دانست و یادآور شد: هر شغلی خارج از این موارد، بدون مجوز و فقط با ثبت در سامانه می تواند فعالیت خود را آغاز کند.

این مقام ارشد کشوری با تاکید بر اینکه مشاغلی نیاز به مجوز داشته باشند، در سامانه باید توسط نهاد عامل، طی سه روز مجوز آن صادر شود اضافه کرد: در غیر این صورت خود سامانه مجوز را برای متقاضی صادر خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب طرحی برای راه اندازی میدان کارآفرینی با همراهی وزارت کشور در شهرهای مختلف سخن گفت و تصریح کرد: در این میدان، در مقاطعی از سال محلی به صورت موقت برای فروش محصولات مختلف از جمله محصولات خانگی، دایر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تسهیلات بانکی به صورت موفق در خدمت ایجاد اشتغال نشده است، اضافه کرد: تسهیلات اعطائی سال گذشته نشانه این است که ایجاد ۵۴۰ تا ۵۶۰ هزار شغل کمتر از میزان تسهیلات اعطائی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق مصوبه جدید دولت، افرادی که برای حوزه اشتغال تسهیلات دریافت می کنند باید تعداد مشخصی را استخدام کرده و بیمه کنند اذعان داشت: این امر با بررسی وضعیت بیمه آن واحد کاری بررسی خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این برنامه ریزی ها بتوانیم ظرفیت ایجاد فرصت های شغلی را بسیار بهبود ببخشیم.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین