« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
یاداشت به قلم اسدالله ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل ؛
در سال های اخیر ورزش فوتبال بالاخص در سطح ملی و باشگاه های لیگ برتر ضعف های زیادی را داشته است که تا کنون حل نشده است و بارها شاهد حکم های محکومیت ، محرومیت و پرداخت های مالی و جریمه های سنگین بوده ایم
پایگاه خبری آوای رودکوفاسدالله ربانی مهر:چند سال پیش قراداد ویلموتوس سرمربی سابق تیم ملی به ارزش ۷ میلیون یورو با بندهای عجیب درقرارداد چون گرفتن سه دستیار خارجی با قراداد جدا ،بالاترین بیمه عمر، هواپیمای بیزینس کلاس در حالی بسته شد که تیم ایران حتی برابر بحرین باخت و این همه از بیت المال برای یک مربی خارجی که الان بیکار است پول پرداخت شد و این بزرگترین تضییع حق بیت المال است و امروز هم حذف سرخ آبی ها از آسیا  !!

 فوتبال یکی از پرهیجان ترین ،زیباترین و پرطرفدارترین ورزش های جهان است و امروز فوتبال تنها یک ورزش نیست بلکه یک صنعت پردرآمد است که امروز زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است وقتی به لحاظ سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیر گذار است و به طور مثال عنوان می کنند محمدصلاح بازیکن مصری لیورپول عامل مسلمان شدن صدها نفر در انگلیس است .

روزانه میلیون ها نفر در جهان فوتبال بازی کنند،فوتبال تماشا می کنند و حتی میلیارد ها دلار در صنعت فوتبال سرمایه گذاری می کنند و این نشانه اهمیت و جایگاه فوتبال است . 

جام جهانی فوتبال در سطح جهانی و در مرتبه دیگر جام باشگاههای آسیا در هر قاره ای از مهمترین و بزرگترین اتفاقات ورزشی و اجتماعی در دنیاست و این روزها اخبار زیادی از کشور قطر می شنویم که بهار آینده میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است و ورزشگاه‌های مدرن و استاندارد و مبنی بر فن آوری های روز دنیا بازتاب زیادی در رسانه ها داشته و حتی در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری بسیار مورد توجه بوده است .

اما خبری ورزشی که این روزها جامعه را تحت تاثیر قرار داده حذف سرخ آبی های پایتخت با میلیون ها هوادار در کنار تیم های بزرگ دیگری چون السد ،الدهیل،الاهلی، کاشیما، پوهانگ استیلرز و تعدادی دیگر از باشگاههای آسیایی  از جام باشگاههای قاره کهن یعنی آسیا بوده است که باعث تعجب  همگان شده است و شاید به نوعی بتوان گفت تورنمنت امسال  ورزش آسیا بدون بزرگان است و هیچ جذابیتی نخواهد داشت .

اما نکته مهم تر اینکه در سال های اخیر ورزش فوتبال بالاخص در سطح ملی و باشگاه های لیگ برتر  ضعف های زیادی  را داشته است  که تا کنون حل نشده است و بارها شاهد حکم های محکومیت ، محرومیت و پرداخت های مالی و جریمه های سنگین  بوده ایم که بیشتر از هر چیزی به بیت المال ضربه زده است و یا محکومیت هایی را به دنبال داشته است وه یکی از آنها همین حذف سرخ آبی ها است  .

قراداد ویلموتوس سرمربی سابق تیم ملی با ۷ میلیون یورو با بندهای عجیب چون گرفتن سه دستیار خارجی ،بالاترین بیمه عمر، هواپیمای بیزینس کلاس در حالی بسته شد که تیم ایران حتی برابر بحرین باخت و این همه از بیت المال برای یک مربی خارجی که الان بیکار است پول پرداخت شد و این بزرگترین تضییع حق بیت المال است و امروز هم حذف سرخ آبی ها از آسیا  !!و به نظر می رسد  باید با عوامل اصلی این قراردادهای باید برخورد قانونی شود و این کم کاری ها اصلا جالب نیست .

و البته این نمونه ای از چندین قرارداد غیر اصولی و مسئله دار در فوتبال ایران است که متاسفانه بارها در کشور رخ داده است و به جایی نرسیده است  .

 و امروز در ادامه این داستان ها خبر تلخ دیگری که ریشه در عملکرد  چند دهه اخیر داشته است حذف سه باشگاه بزرگ سرخ و آبی ها و گل گهر به‌علت عدم داشتن شرایط حرفه ای از جام باشگاههای آسیا بوده است که  باعث ناراحتی میلیون ها نفر هوادار فوتبال شده است .

متاسفانه دو دهه است بحث واگذاری مالکیت دو باشگاه بزرگ پایتخت مطرح است اما تاکنون اقدام خاصی انجام نشده است یا حتی بحث مشکلات ورزشگاه آزادی و استاندارهای این مجموعه بزرگ ورزشی مطرح اما تاکنون اجرایی نشد و همین مشکلات باعث حذف این دو تیم بزرگ از یک رهاورد بزرگ ورزشی شده است. 

به هر حال به نظر میرسد هم اکنون وقت آن رسیده است که برای حل این مشکل برنامه ای اندیشیده شود و اجازه ندهیم دوباره تکرار شود و سعی کنیم این موضوع  فرصتی برای حل مشکلات فوتبال کشور باشد تا دیکر شاهد اتفاقات تلخ چون محرومیت ها و محکومیت های مالی نباشیم و برای حل این مشکل برنامه ریزی کرد و بیشتر از این باعث ناراحتی میلیون ها هوادار فوتبال نشویم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: