« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
در بیانیه کانون جوانان انقلابی شهرستان لنده آمده است:
اعتقاد ما این نیست که کلید همه حل مشکلات، حتی آب خوردن و نزولات آسمانی در گرو ارتباطات با غرب (آمریکا) است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:کانون جوانان انقلابی شهرستان لنده در بیانیه ای در واکنش به برخی شایعات ژیرامون روابط ایران ؛روسیه و چین نوشت: امروز کشور ما با توجه به مسائل ملی و بین المللی در شرایطی قرار گرفته است که نیازمند اتحاد و همدلی مردم و مسئولان است. 


عده ای به صورت کاملاً حساب شده به دنبال برهم زدن اتحاد ملی اند. 

مسائل داخلی کشور از رکود اقتصادی، کاهش قدرت خرید مردم، گرانی، نا کارآمدی، فساد و تبعیض از سوی برخی مسئولان و تحریم های ظالمانه، دولت جدید را بر آن داشته که اقدامات متعددی را به نفع مردم آغاز کند. 

اعتقاد ما این نیست که کلید همه حل مشکلات، حتی آب خوردن و نزولات آسمانی در گرو ارتباطات با غرب (آمریکا) است. 

بلکه باور ما این است که اگر مسئولان از جنس مردم در کنار مردم و پاک دست باشند و برنامه دراز مدت کارشناسی برای حوزه مختلف داشته باشند و نگاهی متعادل در روابط بین‌الملل به همه کشورها از غرب تا شرق بر اساس منافع داشته باشند. بخشی از مشکلات کنونی مرتفع خواهد شد. 

در جهان بین الملل : باید بدانیم قدرت‌های بزرگ جهان طبیعتا از تبدیل‌شدن هیچ کشوری به قدرت‌ بین‌المللی استقبال نمی‌کنند. در این ماجرا فرقی بین قدرت‌های غربی و شرقی نیست. 

 ایران ما در حال حاضر می‌خواهد به قدرتی در عرصه جهانی تبدیل شود، اما این موضوع به مذاق قدرت‌های بزرگ خوش نمی‌آید و در این موضوع تفاوتی هم بین روسیه و آمریکا نیست.  هر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همین موضع را دارند. 

اما ذکر یک نکته مهم، لازم و ضروری است و آن اینکه قدرتهای غربی بویژه آمریکا، "ایران بعد از انقلاب" را به عنوان دشمن شماره یک قلمداد میکنند. و از ذکر این نکته ابا ندارند. و بارها به صراحت اعلام کرد اند که خواهان سرنگونی نظام اسلامی ما هستند و در این مسیر از جنگ تا تحریم را بر ملت و دولت ما تحمیل کرده اند. 

در میان کشور های غربی، این آمریکاست که خود را کدخدای جهان معرفی کرده است، و در رأس همه مناسبات خصمانه با دیگر کشور ها قرار دارد.

ایالت متحده آمریکا، ایران را رقیب و "دشمن" در دو حوزه سخت و نرم (ایدئولوژی ) تلقی میکند. 

روسیه را رقیب (نه دشمن) در حوزه نظامی و منطقه‌ای تلقی میکند و چین را رقیب(نه دشمن) در حوزه اقتصادی داند. 

حال کاملاً روشن است که این سه کشور در کنار هم باید اتحاد مشترکی در مقابل رقیب خود داشته باشند. 

  شرایط جدید بین المللی میان ایران و روسیه اشتراکاتی پدید آورده و به‌نوعی رقیب و دشمن مشترک دارند. همین موضوع دو کشور را به هم نزدیک کرده است. به بیان دیگر روسیه کنونی با روسیه سال2008 فرق دارد.

ایران و روسیه به نوعی به هم نیاز دارند و می‌توانند مکمل هم عمل کنند. در مقطع کنونی و در موضوع مواجهه با غرب روسیه و ایران جایگاهی برابر دارند گرچه روسیه در موضوعات دیگر یکی از قدرت‌های برتر در دنیاست. پس هر دو کشور می‌کوشند تااز این اشتراکات و نزدیک‌بودن به هم  استفاده کنند.

 همه اینها به معنای اعتماد به روسیه نیست. اصلا در عرصه بین‌المللی اعتماد کامل معنی ندارد و هر کشوری باید به دنبال منافع ملی خود باشد. در مقطع کنونی هم ما باید حواسمان به روس‌ها باشد تا منافع را به سمت خود نبرد.

 درباره مناسبات ایران و چین موضوع فرق می‌کند. چین تمایل به برقراری گسترده ارتباط تجاری با همه کشورها دارد و تا کنون به صورت گسترده این ارتباط را با ایران پوشش نداده است. چینی‌ها نیاز به خلیج فارس دارند و ایران بیشترین ساحل را در خلیج فارس دارد. چینی‌ها به نفت و گاز هم نیاز دارند و ارتباط با ایران از این جهت هم برای آنها مناسبت است.

باتوجه به آنچه گفته شد در مورد مناسبات اخیر ایران، روسیه و چین، نباید فریب جنگ رسانه ای و تفرقه افکنانه غرب و دلدگان غرب را خورد. 

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: