« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۷
به قلم وحید حاج سعیدی:
یادش به خیر یک دوره ای نیم ساعته دو تا وزارتخانه ادغام می شدند، اما الان برای حذف یارانه ده سال علاف مانده ایم! ای کاش مغزی قفل های ساختمان پاستور را عوض نمی کردند و مردی که می خواست همه کارها را یک تنه انجام دهد شبانه می آمد و یارانه پر درآمد ها را حذف می کرد....

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:چند صباحی است که یک عده از دوستان و آشنایان وقتی ما در را در کوچه و خیابان می بینند می پرسند چرا راجع به ماجرای شفافیت در اعلام اموال مسئولین، ماجرای بابک زنجانی و اعوانش و ... طنز نمی نویسیم. در پاسخ به درخواست این عزیزان عجالتاً از لابلای همین ستون اعلام می کنیم که این دست مسائل و جریانات، منابع سوالات درس تاریخ در سال های آینده هستند و اصلاً هم شوخی بردار نیستند! معلمان تاریخ و طراحان سوال کنکور هم روی آنها حساب ویژه ای باز کرده اند. فلذا ما مجبوریم باز هم به شیوه معمول و رسم مالوف به همان موضوعات دم دستی و روتین مثل آلودگی هوا، شیوه های قیمت گذاری خودرو، حذف یارانه دهک های پر درآمد ، خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس، رتبه بندی فرهنگیان، نظام تعرفه گذاری پرستاری و ... بپردازیم که از بس مطرح شده اند و راجع به آنها بحث شده است، همه قادرند دلایل بروز، چرایی تداوم و استمرار و جزییات آنها را با رسم شکل توضیح دهند و هیچ ارزش امتحانی ندارند!  
 
و اما حذف یارانه دهک های پر درآمد
 
با پرهیز از مقدمه و فاکتور گرفتن از اظهار نظر مدیران ده سال اخیر در خصوص راهکارهای حذف یارانه دهک های پردرآمد بدون هیچ فوت وقت سمع و نظر شما را به توضیحات اخیر وزیر میانسال جلب می کنم:
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال حذف یارانه پر درآمدها هستید؟، تصریح کرد: سه دهک بالاتر بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید از گروه یارانه بگیران حذف شوند، ولی هنوز بانک‌های اطلاعات اقتصادی ما کامل نیست که بخواهیم این کار را انجام دهیم و فعلاً باید صبر کنیم و آن زمان مجدداً دولت تصمیم‌گیری خواهد کرد. تکلیف قانونی ما حذف پر درآمدها از لیست یارانه بگیران است ما مسئول این هستیم که زیر ساخت اطلاعاتی را فراهم کنیم، اما کم و کیف و زمان‌بندی آن با دولت است.
 
ملاحظه فرمودید؟! 
 
ما بالاخره متوجه نشدیم این کلید اطاق بانک اطلاعاتی دست چه کسانی است و اساساً در این اطاق را کی باز و بسته می کنند تا تکلیف یارانه را یکسره کنند؟!
 
والا آن روزی که ما برای یارانه معیشتی ثبت نام کردیم عزیزان برای ما پیامک فرستادند که با توجه به داشتن یک خودروی شخصی ( منظورشان پراید اطلسی مدل 86، 8 هشت ماه بیمه بدنه ، لاستیک در حد نو، بدون رنگ، روکش لیزری، دزدگیر ماجیکار کره ای بود) و تملک منزل مسکونی ( ۱۱۰ متر مربع زیر بنا، 5/188 متر متراژ زمین ، یک طبقه، سال ساخت 1356) و حقوق 7 میلیون تومانی وجه رایج مملکت، در زمره 17 درصد اقشار ثروتمند جامعه هستید و یارانه معیشتی به شما تعلق نمی گیرد! 
 
حالا که نوبت به شفافیت اموال مسولان رسیده است ببخشید حالا که نوبت به حذف یارانه افراد پر در آمد رسیده است، بانک اطلاعات اقتصادی و زیر ساخت اطلاعاتی فراهم نیست؟! 
 
یادش به خیر یک دوره ای نیم ساعته دو تا وزارتخانه ادغام می شدند، اما الان برای حذف یارانه ده سال علاف مانده ایم! ای کاش مغزی قفل های ساختمان پاستور را عوض نمی کردند و مردی که می خواست همه کارها را یک تنه انجام دهد شبانه می آمد و یارانه پر درآمد ها را حذف می کرد، چند تا صفر هم از پول ملی پاک می کرد، استقلال و پرسپولیس را هم خصوصی می کرد ، رتبه بندی معلمان را هم به جریان می انداخت و این لابلا  قید امنیتی و محرمانه را هم از روی قانون اعلام اموال مسئولان بر می داشت! 
 
کلید ساز آشنا سراغ ندارید؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: