« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
آوای رودکوف؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط برای رفع محرومیت‌ها در دولت سیزدهم فراهم شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ سید علی احمدزاده در بازدید از روستاهای مورزرد زیلایی با اسف‌بار خواندن وضعیت جاده‌های روستایی در این منطقه گفت: این منطقه ۱۸ روستا و پاره روستا دارد که باید به آن توجه می‌شد، در بدو ورود به مورزرد اولین چیزی که خودنمایی می‌کرد جاده‌های روستایی نامناسب و اسف‌بار بود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حتی ماشین‌های کمک‌دار به زحمت از این مسیر تردد می‌کردند، دسترسی مردم به جاده روستایی فوق‌العاده بد و نامناسب است و یکی از محرومترین مناطقی که این ایام بازدید کردم همین منطقه مورزرد زیلایی است.

وی ادامه داد: در دیدار با مردم به آنها قول دادیم ظرف دو سال در برخی مولفه‌ها از جمله آب، برق، گاز، خدمات بهداشتی و درمانی، راه روستایی و مدرسه منطقه را از محرومیت خارج کنیم.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این مولفه‌ها جاده و راه دسترسی مردم است که به زودی عملیات آن آغاز می‌‌شود، یادآور شد: نگاه دولت به مناطق محرومی مانند زیلایی نگاه ویژه‌ای است، مدیرانی هم که در سفر به زیلایی همراه من بودند قول دادند جهادی کار کنند.

احمدزاده با بیان اینکه برای بررسی و پیگیری مصوبات زیلایی دوباره به این منطقه سفر خواهد کرد گفت: با توجه به وجود دریاچه‌های بزرگ در منطقه زیلایی، طرح‌های کشاورزی، دامداری و آبرسانی به این مناطق در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و از این فرصت استثنایی برای توسعه منطقه استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ روستا و پاره روستای مورزرد زیلایی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، گفت: به برخی روستاها برق‌رسانی صورت نگرفته بود که شرکت توزیع نیروی برق این مشکل را حل خواهد کرد.


مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد به رنج بانوان عشایری منطقه و پیمودن ۱۰ کیلومتر راه برای تامین آب اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی به عشایر منطقه کیمه زیلایی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و ۵۰ خانوار عشایری به آب شرب دسترسی پیدا کردند.

احمدزاده با بیان اینکه همه‌جانبه تصمیم گرفتیم این منطقه فوق‌العاده کم‌برخوردار و محروم را ببینیم افزود: دولت‌های مختلف برای رفع محرومیت تلاش‌هایی کردند اما دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای رفع این محرومیت دارد و شرایط برای رفع محرومیت‌ها فراهم شده است.

گفتنی است در سفر استاندار به زیلایی که نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند، پروژه گازرسانی به تاکسیسه سفلی و علیا، چشمه‌گری، چشمه گلی و دلی‌گردوی سفلی و علیا در شهرستان مارگون با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با افتتاح این پروژه گازرسانی ۱۸۳ خانوار با جمعیت ۸۰۰ نفری از نعمت گاز برخودار شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین