« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
سیاسی؛
​معاون سابق وزارت ارتباطات به تصویب طرح صیانت اینگونه واکنش نشان داد: «اناالله و انا الیه راجعون.»
پایگاه خبری آوای رودکوف:کلیات طرح صیانت امروز سوم اسفند ۱۴۰۰ در جلسه کمیسیون مشترک تصویب شد و مورد انتقاد و مخالفت بسیاری از کاربران، نمایندگان و کارشناسان قرار گرفت.


به گزارش تجارت‌نیوز، کلیات طرح صیانت از فضای مجازی امروز سوم اسفند ۱۴۰۰ به صورت ناگهانی با رای ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت تصویب شد.

این طرح از ابتدای مطرح شدن تاکنون با انتقادات و مخالفت‌های بسیاری از سوی صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، کارشناسان و عموم مردم روبه رو شد. اما به نظر می‌رسد کمیسیون مشترک بدون توجه به این مخالفت‍ها در نهایت کلیات طرح را تصویب کرد.

با انتشار خبر تصویب کلیات طرح صیانت، بسیاری از کاربران و کارشاسان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ نشان دادند:

«نمایندگان مجلس با وجود مخالفت‌های میلیون‌ها ایرانی، جمع آوری بیش از یک میلیون امضا، نقد و تحلیل و داد و فریاد متخصصان و غیر متخصصان و مردم و پیر و جوان طرح صیانت را تصویب کردند!»

«دیگه خیالمون راحت شد تنها نگرانیمون طرح ⁧‫صیانت‬⁩ بود که به حول قوه‌  الهی اینم انجام شد. هیچ تپه‌ای باقی نماند.»

«تصور کنید سرویس سرچ گوگل (ساده ترین سیستم در دسترس کل مردم) برای شما با سرعتی داغون ۱byte باز بشه. ‌درسته ⁧‫طرح صیانت‬⁩ در دستورش نیست که فیلتر کنه. ‌میخواد پهنای باند رو کنترل کنه و این بدتر از فیلتر کردنه. من مخالف طرح صیانتم.»

«در عصر ⁧‫متاورس‬⁩، در ایران ۱۹ نفر طی ۱۰ دقیقه برای محدود کردن ارتباط ۸۰ میلیون نفر با بقیه دنیا ⁧‫طرح صیانت‬⁩ تصویب می‌کنن.»

واکنش مسئولان به تصویب طرح صیانت چه بود؟

در میان اعتراضات کاربران به تصویب طرح صیانت، برخی از مسئولان نیز نسبت به تصویب این طرح در توییتر واکنش نشان دادند:

معاون سابق وزارت ارتباطات به تصویب طرح صیانت اینگونه واکنش نشان داد: «اناالله و انا الیه راجعون.»

مجمدجواد آذرجهرمی وزیر سابق ارتباطات با انتشار خبر طرح صیانت با کنایه در این باره نوشت: «‌نازک آرای تن شاخه گلی. ‌که به جا‌نش کِشتَم و به جان دادمش آب، ‌ای دریغا به بَرَم می‌شکند… ‌شعر از نیما یوشیج.»

محمدصالح مفتاح فعال رسانه‌ای اوصولگرا نوشت: «اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای تصویب شد، حزب پایداری با تصویب ۱۰ دقیقه‌ای کلیات ⁧‫طرح صیانت‬⁩، رکورد جدیدی به نام خودش ثبت کرد. ‌تبریک به آقای زارع‌پور و آقاتهرانی به خاطر حمایت‌های ویژه‌شان. ‌تسلیت به مردم ایران.»

علی شریعتی فعال اقتصادی هم گفت: «از نماینده ⁧‫بخش خصوصی‬⁩ حاضر در جلسه تصویب ⁧‫#صیانت‬⁩ پرسیدم چرا شما چیزی نگفتی؟؟ ‌فرمود اجازه صحبت ندادند! ‌عجب استند آپی!

توییت رضا الفت نسب عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: «الو مجلسه ؟ ‌بفرمایید! ‌آقا ببخشید تو رو به خدا به نماینده‌ها بگید امروز برنج خریدم ۸۰ هزار تومان! پس کی میخواهید برای مردم کار کنید؟مهم تر از معیشت ⁧‫صیانته!»

محمد خلج مدیرعامل اسنپ در واکنش به تصویب طرح صیانت گفت: «پایداری و رشد بسیاری از کسب‌وکارها وابسته به استفاده‌ و دسترسی آزاد به شبکه اینترنت است. متاسفانه با وجود مخالفت‌های بسیار با طرح صیانت بالاخره این طرح امروز تصویب شد؛ طرحی که اولین زمزمه‌هایش موج جدیدی از مهاجرت نخبه‌های کشور رو رقم زد. کسب‌و‌کارهای زیادی رو نگران و مردم کشورمون رو دچار التهاب کرد. آسیب‌های ناشی از این طرح علاوه بر تضییع حقوق افراد، صنعت دیجیتال رو به‌ پیشرفت در ایران رو با موانع و چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌کند.»

جلال رشیدی کوچی نماینده مخالف طرح صیانت از کابران فضای مجازی در کمیسیون، از جمع آوری امضا برای لغو بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک و بازگشت طرح به صحن مجلس خبرداد.

با توجه به مخالفت‌های گسترده نمایندگان، کارشناسان و عموم مردم نسبت به تصویب طرح صیانت، انتظار می‌رود که اجرای طرح صیانت تا بررسی‌های بیشتر لغو شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: