« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام الهی نیا:
نماز جمعه این هفته شهر لنده با حضور اقشار مختلف مردم و بارعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام حجت الاسلام سید محمود الهی نیا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛نماز عبادی سیاسی جمعه لنده با رعایت دستورات بهداشتی،به امامت حجت الاسلام سید محمود الهی نیا اقامه شد.


حجت‌الاسلام سید محمود الهی نیا در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سوم شعبان ،سالروز ولادت باسعادت امام حسین علیه السلام با  تبریک این مناسبت گفت: امام حسین( ع )با قیامش اسلام را نجات داد و همه انبیا و اولیا مدیون ایثار و فداکاری‌های ایشان هستند و ملت ایران هم قدردان این امام بزرگوار هستند. 

وی افزود: این روز بزرگ به درستی و به شایستگی در تقویم جمهوری اسلامی ،روز پاسدار نامیده شده، که می توانیم بگوییم در بحث حفظ انقلاب اسلامی، اون مجموعه و نهادی که بیش از همه حق بر گردن این ملت دارد ،سپاه همیشه سرافراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام الهی نیا تاکید کرد:سپاه پاسداران در عرصه های مختلف، در میادین جنگ در بحران های مختلف، به درستی نقش پاسداری خود را ایفا کرد که جا دارد هم تشکر کنیم و به این نهاد مقدس تبریک بگوییم که از بدو تاسیس منشا خیرات و برکات ارزشمندی بودند.

امام جمعه موقت لنده گفت:ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس را داریم، علمدار کربلا که درس شجاعت و وفاداری و ولایت پذیری او در طول تاریخ بی نظیر است که این روز هم به درستی روز جانباز نامیده شد و جانبازان ما هم به خوبی ایشان را الگوی خود را قرار دادند و در شرایط سخت و نفس گیر جانبازی ،با صبر و استقامت خود را حفظ کردند و لحظ ای خم به ابرو نیاوردند، کسانی که واقعا و حقیقتا مثل حضرت ابوالفضل (ع) وفاداری خود را به ولایت نشان دادند.

حجت الاسلام الهی نیا با اشاره به پنجم شعبان ولادت امام سجاد (ع )گفت:امامی که در صحنه کربلا حضور داشت و آن مصائب را لمس کرد و مشیت الهی بر این شد که ۳۵سال بعد از حادثه کربلا برای حفظ اهداف قيام عاشورا امامت کنند و  با آن خطبه هایش توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بدهد.

امریکا عامل بحرانهای منطقه و جهان 

خطیب نماز جمعه لنده گفت:رهبر عزیز انقلاب مثل همیشه ،حکیمانه ،در مورد جنگ روسیه و اوکراین فرمودند"ما با جنگ در هر کجای دنیا مخالفیم و طرفدار توقف در این جنگ هم هستیم "اما دنیا بداند که بیش از همه و پیشتر از همه رهبر عزیزمان به درستی فهمیدند و سالیان سال است که متذکر می شود که ریشه این بحران و بحران‌های که در منطقه به وجود می آید آمریکای جنایتکار است. 

وی تاکید کرد:این جنگ می تواند درس عبرتی باشد برای همه کشورها، وعده های دورغین قدرت های غربی را در این صحنه دیدید، آنها می خواستند همین بلا و همین کلاه را سر نظام جمهوری اسلامی بیاورند اما با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و نیروهای مسلح زیر بار نرفتیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده در مورد تصمیمات عجیب و غریب سازمان ملل گفت :تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم و در همان جلسه یمن را به دلیل مقاومت در برابر تجاوز ۸ساله عربستان محکوم و تحریم کردند. 

الهی نیا تاکید کرد:فیفا روسیه را از جام جهانی به خاطر تجاوز به اوکراین حذف کرد اما میزبانی جام باشگاه‌های آسیا را به عربستان متجاوز به یمن داد ،لعنت به این تصمیمات غلط و نامربوط. 

با جنگ رسانه ای دختر فلسطینی را اوکراینی و سرباز اسرائیلی را روسی معرفی مي کنند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لنده گفت:با جنگ رسانه ای دختر فلسطینی را اوکراینی و سرباز اسرائیلی را روسی معرفی مي کنند، ملت‌ها هم بعضا متوجه نمی شوند این همان تحریفی است که بارها و بارها رهبر عزیزمان هشدار دادند که مراقب غول رسانه ای باشید.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار  در سطح کلان گله مندیم

 امام جمعه موقت لنده گفت: از وضعیت قیمت‌ها در بازار  در سطح کلان گله مندیم، خانواده هایی هستند که زندگی آنها فقط با یارانه ۴۵هزار تومانی می گذرد و منتظر هستند، قطعا کم می آورند و کمر خم می کنند که این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست، امیدواریم دولت جهادی و مردمی ،تدبیری بیندیشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لنده خاطرنشان کرد:لنده همچنان در بن بست قرار دارد و این امر باید در اولویت مسئولان قرار گیرد، گرچه خوشبختانه حرکتهای خوبی برای این مهم انجام شد و احداث پل تراب و جاده تشان می  توانست به این معضل حیاتی پایان دهد، اما با کمال تاسف عملیات احداث آن به صورت لاک پشتی، جلو می رود و  نیازمند توجه بیشتری است، امیدواریم با تلاش‌های شبانه روزی فرماندار  جوان که با دغدغه پی گیر مشکلات هستند،  شهرمان لنده از بن بست خارج شود.

امام جمعه موقت لنده در پایان در مورد هفته منابع طبیعی گفت:بحث درختکاری و جنگل کاری هم از نظر اسلام تاکید و سفارش شده است و هم از نظر سلامت متخصصین بارها متذکر شدند که جنگل می تواند برای سلامت جامعه مفید باشد و به دست اندرکاران منابع طبیعی خسته نباشید و خدا قوت و تبریک می گوییم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین