« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
فرماندار لنده خبر داد؛
فرماندار شهرستان لنده از پیشرفت کاری ۳۵ درصدی طرح آبرسانی اراضی دشت بن لنده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛فرماندار شهرستان لنده طرح آب رسانی به اراضی دشت بن را یکی از مهمترین طرح‌ها عنوان کرد و گفت: طرح دشت بن یکی از مهمترین طرح‌ها در مجموعه‌ی جهاد کشاورزی است که تأمین آب اراضی دشت بن با مساحت ۵۰۰ هکتار با مشارکت بنیاد علوی و جهادکشاورزی در حال اجراست و بیش از ۳۵درصد پیشرفت کاری دارد.


جلال دانش افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی در منطقه دشت بن، دشتاب روستای آبرزگه و زمین‌های همجوار دارد که با پیگیری‌های مکرر و جدی مسئولان، خوشبختانه کار‌های ویژه‌ای انجام گرفته است و این آب عظیمی که از رودخانه مارون سرازیر می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح با خط انتقال ۲ هزار و ۶۵۴ متر و ارتفاع ۲۵۰ متر از جمله‌ی طرح‌های بزرگ آبیاری استان محسوب می‌شود که با سرجمع اعتبار ۶۳۰ میلیارد ریال در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

دانش با بیان اینکه فاز اول این طرح بصورت مشارکتی با بنیاد مستضعفان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال انجام می‌گیرد؛ گفت: این طرح یک اتفاق کم‌نظیری است که حوزه کشاورزی را در شهرستان متحول می‌کند.

فرماندار شهرستان لنده با اشاره به اینکه با تکمیل این طرح برای ۳۰۰ نفر بصورت مستقیم و ۳۰۰ نفر دیگر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود؛ افزود: اعتبارکلی این طرح را ۶۳ میلیارد تومان است و در سفر ریاست محترم جمهور با پیگیری استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد که ۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد و ۵ میلیارد تومان از بنیاد علوی به این طرح تزریق شد.

فرماندار گفت: از محل پمپاژ آبرسانی تا محل استخر سه کیلومتر لوله فلزی نیاز دارد که دو کیلومتر از این لوله‌ها آماده عملیات ریسه گذاری هستند و در بحث زمان بندی فاز اول امیدواریم که هرچه سریع‌تر این طرح به بهره برداری برسد.

همچنین مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان در حاشیه بازدید از این طرح گفت: قریب به ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه دشت بن زیر آب می‌رود و با اجرای این طرح عظیم یک تحولی بزرگ در منطقه انجام می‌گیرد.

ویسی نژاد افزود: پمپاژ آبرسانی دشت بن مجهز به ۷ پمپ و ۳ هزار متر لوله گزاری آهنی تجهیز می‌شود و علاوه برآبیاری اراضی ۵۰۰ هکتاری قریب ۳۰۰ هکتار باغ احداث و همه اراضی را به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهیم کرد.

وی مشارکت بنیاد علوی را در حوزه کشاورزی قابل توجه دانست و گفت: مشارکت بنیاد علوی در این طرح بزرگ و در حوزه‌های دیگرکشاورزی قابل تحسین دانست.

بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان لنده وجود دارد؛ شهرستان گرمسیری لنده با ۲۲ هزار نفر جمعیت و ۸۰ روستای دارای سکنه در حدود ۲۰۰ کیلومتر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: