« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
اوای دنا-سیدمجیدخرمی:جاه طلبی شهوتی است که هرگز فرو نمی نشیند ، بلکه با لذتی که از آن فراهم می شود پیوسته مشتعل تر و جنون آمیز تر می شود . اتومی." نرم نرم پوست کندن " شیوه رندان مستی است در رسیدن به اهداف،کم و بیش این شیوه در تریبون های اجتماعی خودرا نشان می دهد."طبل های زیر گلیم " با نشخوار آدم هایی وهم زده پف می زند و سایه های اضطراب خودرا پس می زند.تراکم باورهای روغنی شکل می گیرد و اربابان معرفت دغدغه آزادی می گیرند.شکل توهم زده انتخابات میتواند جامعه را منجر به یاس و ناشکیبایی کند.معیار انتخابات باید دربرگرفته از توانایی افراد برای حل مشکلات نظام و مردم باشد. نه طمطراق و جیب صاحبان مسلک. اسلام به آزادی فردی توجه ویژه ای دارد و به بیانی دیگر ازادی مسلک دین اسلام است و کمتر دینی یافت می شود که به جامعه خود این همه آزادی ببخشد و دلیل آن نیز وجود اصل اختیار در مذهب ماست . افراد اختیار دارند که با توجه به ویژگی های انسانی که خدا به آنها عاریت داده ، در تعیین مسیر خود حرکت کنند. آدمها برای همیشه قادر به پوشاندن ماهیت اهداف خود نیستند و بنابراین پس از مدتی چهره واقعی آنها شکل خودرادر جامعه نشان میدهد. ترانه های وجودی آدمها ، آرام آرام رقص های درونی شان را نشان میدهدو سلیقه برخورد با این نشانه ها در افراد متفاوت است و آدم های معلول قادر به تثبیت دروغ های درونی شان نیستند. شکل آدم ها مظهر تفاوتهای وجودی شان است .اما همگان به خاطر منافع ، ارتباطات ، ترس ها و مشغولیات روزمره قادر به کشف صورتهای دروغین آدم ها نیستند.آدم هایی که به خاطر بی توجهی رای دیگران بزرگ شدند و اکنون به خود پرستی رسیده اند. کاش می شد بت های وجودی را شکست تا بار معصیت آدم ها کمتر شود. ما خدارا گاهی فراموش می کنیم . زمانی که به خود می رسیم اما فلسفه خود را نمی دانیم . زمانی که خود پرست می شویم خدا از ما فاصله می گیرد و شیطان نماها به ما نزدیک تر می شوند. زمان برای اثبات حقانیت خود ، آنقدر کوتاه است که متافیزیک کسل کننده ماوراء سوخته ، قادر به نمایش واقعیت های مجازی دروغهای ما نیست . بی پرده بگویم ؛ چه بسا آدم هایی که با باری از اغفال به پیشواز دایره بسته ای می روند که سالها به دور خویش می چرخند و باز هیجان اولیه را درک میکنند و در دایره بسته وجودی خود ،که منافع دیگران را تامین می کند نوای اتصال به بزرگی را دارند و توانایی خودرا فراتر از نمودار منفعلی می پندارند که در خویش سراغ دارند.آنها کیانند و کجا به سر می برند سوال بسته است که خواب توهم زای این آدما مانع شناخت وجودشان است. غافل از آن که " عجب کشکی سائیده "-اند برای خود .و تا بخود بیایند شده اند" گاوپیشانی سفید "و نمیدانند که " هرکه از آب بگذرد بی گمان پایش تر خواهد شد."
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
2
0
خیلی زیبا نوشتی .تبارک الله احسن الخالقین
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
2
0
بنويس . از ناگفته هايي كه گفتنش براي ديگران سخت است
پس قورتگه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
مجید عزیز . و چه خوب گفتی کسانیکه که که در دایره بسته ای که خود سالها برای خود ساخته اند بالا و پائین می پرند و ناخودآگاه سدی شدند از یک طرف واسه کسانیکه بدنبال حق و عدالتند و محافظی شدند و سرپوشی واسه کسانیکه در حال دوشیدن احساسات ، وجدان و منافعشون برای رسیدن به مقاصد وامیال ناپاکشون بدون آنکه این محصور شدگان چیزی را درک کنند وبیرون این دایره ببینند یا بخواهند ببینند . و این مصداق این شعر است که : آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند ..... و حالا..... آنکس که نداند و نداند که نداند --- بر پست ریاست ابدالدهر بماند . دوست ، برادر ، رفیق ، همکلاسی و یار دبستانی من هدف همه ما باید انتخاب بهترین ابزار ، بهترین راه ، بهترین وسیله ، بهترین توشه ، بهترین یار ، بهترین راهنما و بهترین همراه برای رسیدن به بهترینها واسه منطقه ، کشور و نظام اسلامیمون باشه و بس ، فارغ از هر گونه احساسات ، تعلقات خاطر ، جناح بندیها و گرایشات سیاسی ، قومی و طایفه ای . موفق و پیروز باشید .
اسکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
0
خیلی خیلی زیبا بود.الحق که قلم به دستی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: