« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
مدیر مطالعات اندیشکده راهبرد بانک :
مدیر مسول ماهنامه حوزه تخصصی بانک ،در گفتگویی عملکرد سیستم اقتصادی و بانکی کشور را در سال 1400یک سیستم ناکارآمد خواند و ابراز داشت متاسفانه در تحقق شعار سال آن طور که شایسته بود عمل نشد و انتظار میرفت بابرنامه ریزی و اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولید گامی بزرگ در تحقق شعار سال برداشته میشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:دکتر سپهداررهنما صاحب امتیاز و مدیر مسول سایت خبری تحلیلی راهبرد بانک در گفتگویی :اظهار داشت ،همانطوری که مقام معظم رهبری در چند سال متوالی بر ضرورت حمایت از تولید تاکید می کند نشان از مهم بودن این شعار است با  تاکید بر جامعه عمل پوشاندن مسولین و مدیران به این موضوع است و باید  در سال جدید با تلاش مضاعف دستاوردهای حمایت از تولید ،بخصوص حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان  بصورت ملموس برای همگان عیان باشد .وی با تاکید بر این  که تداوم سیاست های کنترل تورم و مهار آن در چارچوب توسعه عملیات بازار باز را یک اصل خواند و تقویت ثبات مالی را از طریق اعمال سیاست های کلان بانکی دقیق را خواستار شد و تاکید کرد راه موفقیت سیستم بانکی در تحقق این شعار، حمایت از بنگاههای اقتصادی و طرح های تولیدی با توجیه اقتصادی است که کشور را از بن بست خارج کرده و اشتغال جوانان را به همراه خواهد داشت .


دکتر رهنما در بخشی از صحبت های خود  عنوان کرد :که بانک مرکزی  نباید فقط  نمایشی دستورالعملی  را تصویب و اعلام کند بلکه عملا بر حسن اجرای ان هم نظارت داشته باشد تا مصوبه اجرا گردد.

وی همچنین در بخشی از مطالب  خود اعلام کرد که بنظرم بانکداری خصوصی در کشور با شکست مواجه شد و هر چه سریعتر باید نسبت به تعین تکلیف بانکهای ورشکسته و ادغام آنها در بانکهای دیگر اقدام نماید . وی با اشاره به اینکه زیان انباشته بعضی از بانکها ده برابر سرمایه آنها است گفتند ، بانکهای خصوصی ورشکسته که زیان انباشته آنها بیش از سرمایه و در بورس نمادشان بیش از یک سال بسته و مشمول قانون ۱۴۱ تجارت ،ورشکستگی و عدم کفایت سرمایه هستند  چه جوری باید انتظار داشت که به بنگاههای تولیدی و شرکت های دانش بنیان کمک کنند و تسهیلات پرداخت کنند . وی  در بخشی از صحبت های خود از رییس بانک مرکزی  جناب دکتر صالح آبادی خواست که هر چه سریعتر با تشکیل جلسات  و کارگروهها تخصصی ، نسبت به جمع آوری این بانکها اقدام نماید .

مدیر مسول ماهنامه تخصصی راهبردهای نوین بانکداری” پیگیری دستورالعمل واگذاری اموال مازاد بمنظور آزاد سازی منابع منجمد بانکها را خواستار شد و اظهار داشتند ،سالهاست از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری می گذرد ولی عملا این موضوع مغفول ماند و انتظار میرود در دولت جناب دکتر رییسی  که دولت مردمی نام گرفت ،با استفاده از  ظرفیت مدیران جهادی  این مهم را محقق سازند .

دکتر سپهداررهنما کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی در بخشی ، با گوشزدبه بانک مرکزی وانتصاب مدیران نالایق بانکی هشدار داد عملکرد بانکهای ناموفق را در سال ۱۴۰۱ بررسی کرده و دیدبان راهبرد بانک از هر گونه سهل انگاری مدیران اقتصادی در رابطه با تحقق شعال سال نمی گذرد .وی از وزیر اقتصاد خواستند در انتصابات مدیران عامل بیشتر تامل کنند چرا چون در همین دولت تعدادی از مدیر عاملان بی لیاقت دولت قبل همچنان در مستند قدرت هستند و با اتوبوسی آوردن نیروهای خود همان روند ضعیف و کاسب کارانه خود را ادامه داد و به هیچ اصولی هم پایبند نیستند .

وی پیگیری و افزایش سرمایه مالی و تقویت سرمایه بانکها را از دیگر رسالت های بانک مرکزی بمنظور حمایت  و پرداخت تسهیلات به بخش تولید و شرکت های دانش بنیان را امری ضروری خواند و اعلام کرد بانکهای ضعیفی که نمی توانند به تحقق این شعار کمک کنند باید مواخذه و تعیین تکلیف شوند چرا چون وظیفه بانک ها در این باره بسیار سنگین خواهد بود .

رییس اندیشکده راهبرد بانک ” در پایان  ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی با اصلاح قوانین بانکی و پولی کشور دولت را در جهت تحقق شعار رهبر انقلاب و رفع موانع قانونی کمک کرده و از سیستم نظارتی خود جهت بازخواست وزارتخانه هایی که در تحقق اهداف و شعار سال موفق نبودند استفاده نمایند تا کشور ما شاهد تولید و خلاقیت جوانان و سرمایه گذاران علاقمند به سرافرازی کشور  باشیم و ان شالله  تورم ،بیکاری ریشه کن شود و زمینه اشتغال فراهم گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: