« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
مردم منتظر مصوبات سفر؛
یک هفته از سفر استاندار و ۲۰ مدیر ارشد استان به لنده میگذرد و متاسفانه دستآوردهای این سفر هنوز تشریح نشد و مردم نمی دانند این سفر چه مصوباتی در پی داشت.
پایگاه خبری  آوای رودکوف:تابناک در گزارشی نوشت: استاندار احمدزاده در راس هیاتی متشکل از مدیران کل و معاونین خود و در معیت نماینده مردم کهگیلویه بزرگ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین به لنده سفر کردند.


بنابراین گزارش استاندار و هیات همراه در سفری دیر هنگام به لنده از مناطقی چون ایدنک، موگرمون ؛قیام و .......بازدید میدانی داشتند.

از نکات عجیب سفر اخیر دولت مردان به لنده عدم تشکیل شورای اداری و عدم جمع بندی سفر  بود کما اینکه پس گذشت یک هفته از این سفر مردم همچنان پیگیر و منتظر تشریح این سفر و دستآوردهای آن برای شهرستان هستند.

وامّا

شهرستان لنده این روزها حال و روز خوشی ندارد و اتفاقا در بخش های مهمی از این شهرستان بیمارند که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد بی شک مردم اِمسال سخت ترین تابستان را تجربه خواهند کرد..!

آب نیست

آب شرب مردمان لنده این روزها از جمله ی مورادی است که شبکه ی تولید و توزیع آن دچار نوسان است. مدام آب قطع میشود و گهگاهی این قطعی روزها ادامه دارد که ظاهرن پمپ های آب در مبدا (آبرزگه و موگرمون) دیگر توان ادامه کار را ندارند و هزینه هنگفتی نیاز است تا پمپ های جدید تامین شود و ایستگاه آب شهرستان جانی دوباره گیرد.

برق رفت

برق در لنده کماکان قطع میشود. برق رفت..! جمله ی آشنا برای مردمان این دیار است و صدای مردمانی که هرکدام از سوختن وسایل خانگی خود خبر میدهند مدام شنیده میشود..!
بی شک رشد و استفاده کولرهای پر مصرف اسپیلت و گهگاه روئیت ماینرهایی که این روزها قوز بالاقوز برای مناطق محرومی چون لنده شدند از تابستانی گرم تر و سخت تر خبر میدهد.

لنده شهردار ندارد.

طبیعتا شهری که مدیریت شهری آن لنگ بزند بمراتب زندگی در آن سخت میشود. به استقبال تابستان میرویم و بوی بد سیل بند لنده از هم اکنون حس میشود و وای از روزهای گرم تیر و مرداد و شهریور و آن هم در زمانی که هرسال این سیل بند لایه روبی میشد و امسال امّا نه...!

ورزش مدیر ندارد..!

دو سالی میشود که یکی از مهمترین رکن های جامعه ی شهری لنده بی متولی است..!
هیات های ورزشی نای نفس کشیدن ندارند چرا که اساسا انتخاب آنان همخوانی با مسولیت داده شده به آنان ندارد و گواه آن تعطیلی استخری است که ۱۴ سال پیش بیش از ۶ میلیارد پول این مملکت صرف آن شد و شش-هفت سالی است که شهر لنده ظاهرن به آن نیاز ندارد...!

مدارسی که ۱۰ ساله شدند..!

این جا و در لنده شاید تنها منطقه ای از کشور باشد که ساخت یک مدرسه به درازای عمر ۲ دولت طول بکشد.
دانش آموزانی که دختر و پسر بالغ آن مختلط در حال تحصیلند و هیچکس صدای پدر و مادران این منطقه را نمی شنود.

اینجا لنده و روستایی وجود دارد به نام ده غندی درآن که در سفر مسولین یک استان خواست و مطالبه ی آنان تکمیل پل ۳ متری است که عمری ۵ ساله دارد..!

کارخانه آسفالت شهر  لنده تعطیل است چراکه هر کسی میخواهد خانواده و یا دوست خود کارخانه دار شهرداری باشد..!

شاید عجیب باشد و امّا واقعی که در ۲ سال گذشته به اندازه ۴۰-۵۰ سال گذشته این شهرستان معابر شهری و روستایی آسفالت شدند امّا خجالت آور است که حتی یک تن از این حجم آسفالت در کارخانه لنده تولید نشد و سالهاست پیمانکاران این منطقه آسفالت خود را از دیگر شهرستان ها تامین میکنند...!

در یک سال گذشته با همه بی مهری های مدیران کل به لنده، در پی استقرار نعمتی به نام بنیاد علوی در لنده شاهد کارهای خوبی بودیم. راه های روستایی بسیاری کار شد و طرح هادی های بسیاری در روستاها آغازشد و امّا متاسفانه باید گفت که هنوز روستاهای بسیاری محروم و زیر ساخت ها رنگ و روی فقیرانه دارند که نیازمند آن هستیم تا دو دستگاه راهداری و بنیاد مسکن نگاه خود به لنده را تغیر دهند.

طرح های ملی مسکن و شهری که هیچ سهمی از مسکن ندارد..

در بحث مسکن و دو طرح مسکن ملی و نهضت ملی باید گفت که متاسفانه حتی یک خانه در لنده احداث نشد و هیچ مسئولی جواب این مردم را نمیدهد چرا این شهرستان از این طرح ملی سهمی ندارد..!

معادن لنده همچنان خفته..!

خوب است بدانیم که در لنده ی محروم ۵ معدن غنی به دلیل مدیریت ضعیف همچنان خفته اند...!
اینجا لنده و معادن گچ با غنای ۸۰ درصدی، بوکسیت و آلومینیوم، گوگرد و فسفات زیر خروارها بی مسئولیتی مغفول مانده است..!

شاید از هر لنده ای بپرسید که فردا روز استاندار و....قصد سفر به لنده را دارد تک تک این سولات یکی یکی از جلوی چشمشان عبور میکنند و بی شک پس از هر سفری منتظر آنند تا بشنوند برای هر کدام از این موارد تصمیمی گرفته شد.

مردم همچنان منتظر../سفر بدون مصوبه ی تیم دولت به لنده..!

روز چهارشنبه ۱۰ فروردین، استانداری دیگر در راس هیاتی متشکل از تمامی مدیران کل و معاونین به لنده آمدند و امّا خبری از تصمیم ها راجع به این حجم از سوالات شهروندان لنده ای نیست..!

معمولا پسا هر سفری از سوی مسولین بالادستی به مناطق مردم منتظر دستآوردهای آن سفر هستند و اینجا نیز قصد این نیست که گفته شد این سفر بی هدف بود یا دستاوردی برای لنده نداشت بلکه جای تعجب است یک هفته پس از سفر پر سر و صدای دولت محلی به لنده هیچکس به مردم گزارشی نداد و تشریح نکرد این سفر چه دستاوردهای بهمراه داشت..! و چه تصمیماتی گرفته شد..!

عجیب امّا واقعی است که بگویم در حالی که همه مدیران کل در لنده بودند همزمان این شهر آب نداشت و مردم منتظر تا تنها پمپ آبرسانی آنان از شیراز تعمیر شود و بیاید...!

اکنون یک هفته ای از سفر استاندار و معاونین و مدیران کل به لنده میگذرد و کماکان مردم و رسانه ها منتظر هستند تا دستآوردهای این سفر، اگر دستآوردی داشتیم تشریح شود..!و اینجا نمی خواهیم بگویم چرا فلان جلسه تشکیل نشد بلکه مصداقی عنوان شود برای جاده ی لنده-تشان و فاازهای بعد از یک آن چه تصمیمی گرفته شد و یا اعلام شود برای پروژه ی حیاتی لنده-پاتاوه دهدشت که ۵ کیلومتر آن در دستور کار بنیاد علوی است دولت و راهداری کی و چه زمان برای مابقی این پروژه برنامه دارند..+؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: