« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
یاداشت طنز از وحید حاج سعیدی؛
حقیقتاً با اوضاع دارو و حمایت از مردم آدم دلش می خواهد راه به راه مریض شود و دارو با قیمت پائین تر از نرخ تورم مصرف کند!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی : این روزها که خدا رو شکر کرونا در حال رخت بر بستن است و باد بهاری چون نفس مهرویان از هر سو وزان، نشاط و پویایی در جامعه بیش از هر زمان دیگری است. از شما خبر ندارم ولی ما معمولی ها این روزها دلخوشی فَت و فراوان داریم تا جایی که این دلخوشی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال شستن اثرات و تبعات منفی خط فقر، ضریب فلاکت، گرانی، تورم، بیکاری، افزایش اجاره بها و ... آن هم به صورت یکجا و کلهم اجمعین هستند!


مشت نمونه خروار همین داستان رتبه بندی فرهنگیان .... دوستان در خصوص این طرح که هنوز تکلیفش روشن نشده و به قولی نه بار است و نه به دار، وعده داده اند معوقه اش را از 31 شهریور 1400 پرداخت خواهند کرد! دلخوشی و کیفور شدن از این بالاتر ... یعنی از ریش می کنند و به سبیل پیوند می کنند!

حالا اینکه خوب است. در حوزه دارو و درمان دلخوشی ها به مراتب پر رنگ تر و امید بخش تر است. رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص گرانی دارو فرموده اند گرانی دارو از تورم کمتر است.


دارایی با بیان اینکه سال گذشته تورم حوزه دارو ۳۰ درصد بود، گفت: درحالیکه تورم رسمی کشور بیش از این بوده است. بنابراین افزایش قیمت دارو همیشه از تورم کشور کمتر بوده است. وی تاکید کرد: آنچه مهم است، پوشش بیمه‌ای داروهاست که باعث شود قدر مطلق پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا نکند.


ملاحظه فرمودید؟! خوشی از این بیشتر که دوستان حتی مراقب قدر مطلق پرداختی از جیب ما هم هستند که یک وقت خدای ناکرده آب در دل ما تکان نخورد!


حقیقتاً با اوضاع دارو و حمایت از مردم آدم دلش می خواهد راه به راه مریض شود و دارو با قیمت پائین تر از نرخ تورم مصرف کند!


و اما دلخوشی بزرگ تر یا به قولی گل سر سبد دلخوشی این روز ها، وعده آزاد سازی واردات خودروی های خارجی است که نمی دانیم آن را با این همه خوشی کجای دلمان بگذاریم؟! حالا اینکه در سال قرار است چند دستگاه خودروی خارجی وارد مملکت شود و چه کسانی می توانند آنها را خریداری کنند، به ما ربطی ندارد. فقط سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بعد از واردات این خودروها، تکلیف ارابه های مرگ به قول رئیس پلیس راهور ناجا و یا ارابه های نعش کش به قول نوروزی نماینده ولایت ما چه می شود؟! آنها را اوراق می کنند؟! سه تا صد تومن می فروشند؟! به افغانستان و سنگال و پاکستان صادر می کنند؟! در فیلم های سینمایی آتش می زنند و ته دره می اندازند؟! یا اینکه با آزاد سازی واردات مسئولان ایران خودرو و سایپا یکهو به خودشان می آیند و زه بغل در پراید را سرجایش می گذارند و کیسه های هوا را باد می کنند؟!


شاید هم ننه من غریبم بازی دربیاورند که «تلخ کنی دهان من قند به دیگران دهی/ نم ندهی به کشت من آب به این و آن دهی!»


آن وقت ممکن است مسئولان دوباره دلشان بسوزد و واردات خودرو از خارجه ممنوع شود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: