« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
در آستانه‌ی سوم خرداد انجام شد:
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح از رونمایی تابلوی بلوار سردار شهید عبدالله نجفی فرمانده گردان کهگیلویه و بویراحمدی در عملیات بیت‌المقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح از رونمایی تابلوی بلوار سردار شهید عبدالله نجفی فرمانده گردان کهگیلویه و بویراحمدی در عملیات بیت‌المقدس خبر داد.

رونمایی از تابلوی بلوار سردار شهید عبدالله نجفی در یاسوج

سرهنگ پاسدار ایمان خردمند در گفت و گو با رسانه ها در یاسوج گفت:شهید عبدالله نجفی اولین فرمانده گردان استان کهگیلویه و بویراحمدی بود که در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمد.

خردمند با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار، در تظاهرات آغاز انقلاب اسلامی 1357، حضور فعال داشت و در سال 1358 با تشکیل سپاه پاسداران، به آن نهاد انقلابی پیوست و در پاوه، به یاری شهید چمران شتافت، یادآور شد: این شهید جاویدالاثر، در هجدهمین روز از اردیبهشت سال 1361 در عملیات  بیت‌المقدس به فیض شهادت نائل آمد.

سرهنگ پاسدار ایمان خردمند در ادامه به نقل‌قولی از سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، درباره این فرمانده شهید پرداخت که گفته است: «ما فرمانده گردانی می‌خواهیم که همچون شهید نجفی آر.پی.جی به دست جلوی گردان حرکت کند» و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی چنین انسانهای وارسته‌ای، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی است.

 مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد و مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح با اشاره به اینکه‌پیکر مطهر این شهید، هیچوقت به وطن بازنگشت، افزود: چگونگی شهادت این فرمانده سرافراز، در کتاب خاطرات «فتاح محمدی» تحت عنوان «فتاح» اینگونه آمده است: «عراقی‌ها منتظر تسلیم شدن ما بودند. ناگهان عبدالله نجفی دو نارنجک را که تنها دارایی‌اش بود، از ضامن خارج کرد و با صدای الله اکبر از جایش بلند شد تا آنها را به سمت تانک‌های عراقی پرتاب کند. اما گلوله‌های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کردند. وقتی به زمین می‌افتاد، دست‌هایش را زیر شکم خود برد تا انفجار نارنجک‌ها به بقیه آسیب نرساند. نارنجک‌ها بدنش را متلاشی کردند». 

سرهنگ پاسدار خردمند، ضمن تشکر از همکاری فرمانده سپاه استان و مسئولان شهرداری یاسوج در رونمایی از تابلوی این شهید گرانقدر گفت: پاسداشت خون شهدا وظیفه‌ای همگانی است که نیاز به توجه ویژه دارد.
لازم به ذکر است این تابلو در بلوار منتهی به تیپ ۴۸ فتح، نصب شد.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین