« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
یاداشت به قلم اسدالله ربانی مهرمدیرمسئول نشریه همدلی همدان؛
◾داستان تلخ زوج جوان "کافه مری" در طبقه همکف برج و قربانی شدن دهها نفر آدم بی گناه در زیر آوارها خاک برج متروپل عبدالباقی بهانه ای برای نوشتن این تحلیل شد .

پایگاه خبری آوای رودکوف-اسداله ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل:رامین و مریم دو جوان خوزستانی باعشق و علاقه "کافه مری" را راه انداختند اما چه دردناک قربانی خیانت و کوتاهی عده ای شدند که برای پول این همه خانواده را داغدارکردند....

◾داستان تلخ زوج جوان "کافه مری" در طبقه همکف برج و قربانی شدن دهها نفر آدم بی گناه در زیر آوارها خاک برج متروپل عبدالباقی بهانه ای برای نوشتن این تحلیل شد .

به بهانه مرگ زوج کافه مری و قربانیان متروپل :از جاده و ماشین تا هلدینگ عبدالباقی

◾حادثه برج متروپل بسیار تلخ بود، جان دادن انسانها سخت است و جان دادن در زیر خروارها خاک یک برج چند طبقه و یا در تصادف و لابلای آهن پاره های داغ سخت تر و تلخ تر است و هر انسانی از شنیدن چنین حوادث تلخی ناراحت و آزرده خاطر میشود،حوادثی که در این سالها زیاد دیدیم.

◾حادثه سقوط برج متروپل برای مردم بسیار تلخ بود ، از طرفی اخبار ضد و نقیض این‌ حادثه کام مردم را بیشتر تلخ کرد از مردن و یا زنده ماندن عبدالباقی تا نقش بازی کردن نیروی امدادی تا کوتاهی دستگاههای ناظر در ساخت و ساز باعث شد که اعتماد عمومی بیشتر از اینکه هست آسیب ببیند و هر روز ابعاد تازه ای از این حادثه تلخ را شاهد باشیم و مردم از این حادثه بسیار ناراحت شوند.

◾از مرگ بچه ۷ ساله و مظلوم همسایه ساختمان تا زوج جوانی که در کافه مری برج جشن ازدواج گرفتند و زندگی مشترک شان همچون پله های آهنی برج برای همیشه خراب شد و کاخ آرزوهایشان به یکباره فرو ریخت و داستان های تلخی از این حادثه که در رسانه ها دیده شد و برای همه ناراحت کننده بود .

◾البته در این سالها حادثه های تلخ زیادی دیدیم و بی شک متروپل های دیگر هم در آینده خواهیم دید ،همانطور که پلاسکو فروریخت و بعد از آن حادثه های تلخ دیگر را شاهد بودیم و مشکل بزرگتر این است که از این‌اتفاقات تلخ درس نگرفتیم و حتی عوامل این فجایع معرفی نشدند... .

◾چند ماه پیش در همین استان خوزستان و درشهر بهبهان شاهد تصادف زنجیره ای بودیم که خانواده سه نفره ای در این تصادف بعلت قفل شدن و باز نشدن درب خودرو سمند آن هم مدل ۱۴۰۰ با هم و کنار هم مظلومانه آتش گرفتند و سوختند و زغال شدند و یک خانواده سه نفره از بین رفت و تنها فرزند آنها که پیش مادربزرگ بود به جاماند و همه دیدیم که حتی شرکت ایران خودرو یک عذر خواهی نکرد و همین شش ما اخیر دو بار رهبر انقلاب از عملکرد خودروسازان داخلی گلایه کرد و خواستار اصلاح این روند شد اما برای این مشکل بزرگ کار اساسی انجام نشد ..

تصادف دیگری که بعلت شیب زیاد جاده و عدم رعایت استانداردها جوان ۱۸ ساله ای جان خود را از دست داد ....
ترمز بریدن خودرو و جان باختن چند دانشجو و خبرنگار و....

◾به هر حال در میان حوادث تلخ این سالها از عوامل انسانی تا شرکت های خودروساز و جاده ها مقصربودند و باعث نگرانی مردم شده است اما چه خوب است این اتفاقات تلخ بررسی شود و بانیان و کسانی که کوتاهی کردند با آنها برخورد شود....

بی شک انتظار مردم این است که قانون و نظارت بر اجرای قانون جدی گرفته شود ، اجازه ندهیم عده ای به راحتی قانون را دور بزنند ...

عده ای به راحتی و با استفاده از رانت این چنین با جان و مال مردم بازی کنند ...

تسلیت به ایران /خوزستان و آبادان عزیز و به افتخار مردم این دیار که چون نخل های مقاوم همیشه و همه جا ایستادند و خون دل خوردن تا ایران بماند....

به یاد زوج کافه مری و قربانیان برج متروپل صلوات....
#آبادان تسلیت ....همین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: