« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان عنوان کرد:
مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گفت: توسعه برنامه‌های پیشگیرانه یک ضرورت است چرا که هزینه پیشگیری قطعا کمتر از هزینه درمان است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از  یاسوج؛ امیر رئوف در نشست صمیمی با مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان افزود: همواره سعی داشته ایم تا با ایجاد تعامل صحیح و موثر با سازمان زندان ها در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی پیش برویم و از این پس نیز این ارتباط بیشتر از قبل خواهد بود.

پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی با تعامل صداوسیما و سازمان زندان ها


وی با بیان اینکه صدا و سیمای استان برای افزایش سواد حقوقی مردم تلاش می کند، افزود: ارتقاء آگاهی‌های عمومی به ویژه افزایش سواد حقوقی مردم در قالب هنر و تلویزیون به مخاطب ، منجر به کاهش ورودی پرونده به قوه قضایه شده و امید و اعتماد مردم به نظام را بیشتر خواهد کرد.


مدیرکل صداوسیمای مرکز استان با اشاره به اینکه برخی از مجرمان بعد از ورود به زندان، آسیب های اجتماعی نیز گریبان گیر خانواده های آنها می شود، ادامه داد: همه نهاد ها اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، آموزش و پرورش و سازمان زندان ها می توانند با اقدامات مواظبتی و حمایتی از این خانواده ها، از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.


رئوف با بیان اینکه شبکه استانی دنا آماده ساخت برنامه های مشترک با سازمان زندان ها است، ادامه داد: سازمان زندان ها می تواند با معرفی سوژه های مورد نظر به صداوسیما، ما را در ساخت برنامه های تاثیر گذار برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی یاری دهد.


مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با بیان اینکه روز پنجم خرداد ماه به نام نسیم مهر نامگذاری شده است، گفت: هدف از نسیم مهر حمایت از خانواده های زندانیان است که سرپرست آنها خواسته یا ناخواسته وارد زندان شده تا به حال خود رها نشوند و البته وظیفه همه نهاد های حمایتی و فرهنگی است که از آنها حمایت کنند.


آقای بیژنی با بیان اینکه در این راستا با همکاری و تعامل مراجع قضایی و نهادهای حمایتی 170 خانواده زندانی نیازمند سرکشی و مشکلات آنها بررسی شد، افزود: در همین رابطه دو هزار و 60 بسته معیشتی توسط بنیاد برکت ، سپاه پاسداران و نهاد های حمایتی بین این خانواده ها توزیع شد.


وی با اشاره به اینکه انجمن های حمایتی از زندانیان 350 خانواده نیازمند را در دهدشت، گچساران و یاسوج را در حوزه های بهداشت، بسته معیشتی، نوشت افزار و مشاوره و فرهنگی مورد حمایت قرار دادند، ادامه داد: این انجمن همچنین به صورت موردی 900 خانواده زندانیان استان را حمایت کرد.


مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با تقدیر از مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیان کرد: تاکنون 628 خانواده نیازمند زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته گرفتند.


وی ضمن تشکر از مدیرکل صداوسیمای مرکز استان برای تولید، پخش و پرداختن برنامه ها در شبکه استانی دنا برای فرهنگ سازی در زمینه امر خداپسندانه خیر، اضافه کرد: برای حمایت و مساعدت از خانواده های نیازمندی که مرتکب هیچ جرمی نشدند و در جامعه مغفول مانده اند روز سه شنبه 10 خرداد ماه ساعت 17 جشن نسیم مهر در تالار امام خمینی(ره) صداوسیمای مرکز استان برگزار می شود که ضمن دعوت از خیرین برای شرکت در مراسم، با انجمن های حمایت از زندانیان همکاری و تعامل داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین