« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۰
یاداشتی از شهروند لنده ای:
همایش پیاده روی خانواده به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات به میزبانی شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان لنده قرار است روز پنجشنبه درمحل تپه نورالشهدا برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛عبدالله از شهروندان لنده ای در نقدی نوشت:همایش پیاده روی خانواده به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات به میزبانی شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان لنده قرار است روز پنجشنبه درمحل تپه نورالشهدا برگزار شود،این درحالی است که حاشیه مکان مورد نظر،هر شب ده ها نخ سیگار و چندین پاکت قلیان میوه ای با طعم دوسیب،انار،نعناع و تنباکوی برازجانی توسط چندین تن از جوانان و نوجوانان شهر لنده چاق شده و وارد ریه هایشان میشود‌، که شاید برخی از این جوانان و نوجوانان عضوی از خانواده های حاضر در همایش پیاده روی باشند.

برگزاری این همایش و اهداء جوایز و شاید دقایقی سخنرانی در زمینه تبعات خطرناک مصرف دخانیات برای خانواده ها شاید بتواند مقداری اطلاعات عمومی آنها را افزایش دهد ،اما نمیتواندعامل موثر و بازدارنده ای برای عدم مصرف دخانیات توسط جوانان و نوجوانانی شود که شب ها در پاتوق تپه نورالشهدا هستند.

جوایز اهدایی به چه کسانی تعلق میگیرد؟ به هر رده سنی که در این همایش شرکت میکند و ممکن است بخت با او یار باشد و اسمش لابلای برگه های قرعه کشی بیرون کشیده شود..شاید برخی از افراد بگویند این کار در واقع مشوقی است برای جلوگیری از آلوده شدن به دخانیات،اما من چیز دیگری میگویم ،من میگویم این جایزه دادن باید باید جمع شود و بجای آن با روش های بهتری این مساله را گرامی داشت. یک دست استکان و ظرف آرکوپال و دوچرخه و کوله پشتی و کفش کوهنوردی و... فرد را خانه داری خوب ,کوهنوردی ورزیده و یا ورزشکاری قدرتمند نمیسازد.بیایید با تغییر رویکردی متفاوت و به روز پیش برویم. ابتدا علل و عوامل گرایش برخی جوانان و نوجوانان لنده به دخانیات، را توسط کارشناسان قَدَر شناسایی کنید،سپس علل مختلف بدست آمده را تفکیک کنید ،و با دعوت از نخبگان در رشته های مختلف ،هر علتی را در حوزه تخصصی به یک یا گروهی از نخبگان واگذارکنیدتا با بررسی عمیق تر ،راهکار هایی متناسب با هر علت در اختیار شما قرار دهند.پس از ‌ارائه راه حل های منطقی،این راهکار ها را بدون سیاسی کاری،صوری سازی و جلسه های بدون خروجی وارد میدان عمل کنید.در میدان عمل هر کاری را به مردعمل به افراد متخصص، دلسوز و انقلابی بدهید و از بکارگیری افرادِ خسته کار،تشنه دیده شدن،تشنه قدرت،جناحی و ملاحظه گر بپرهیزید.در ادامه به روند کار نظارت کنید،نظارتی تخصصی و هوشمندانه. هر چه در توان دارید هزینه کنید.


شاید فکر میکنید که وضع مالی نامناسب علت اصلی گرایش به دخانیات توسط جوانان و نوجوانان است،خیر چرا که گاهی اغلب افراد دخانی از خانواده های مرفه و سرمایه دار هستند،البته عوامل مختلفی که یکی از آن ها وضعیت مالی خانواده ها است در ایجاد این وضع دخیل است.جوانان و نوجوان ما که در وضعیت مالی
مناسبی نیز قرار دارند با گرایش به دخانیات و مصرف آن به دور از چشم خانواده خود،نشان میدهد که وی در این خانواده از نظر آرامش روحی و عاطفی به مقدار زیادی دچار کمبود و نیاز است،اما با براورده نشدن این مقدار از این نوع نیاز درخانواده،وی به آغوش برخی از دوستان حقیقی و یا مجازی خود پناه میبرد.دوستانی که منشاء انحرافات متعدد هستند.اینجاست که فرد در این آغوش دیده میشود،مورد عطوفت واقع میشود و نهایتا وی ناخودآگاه،بین خانواده و دخانیات(سیگار،مواد مخدر مختلف) به این موادِ ساکتِ پر از مرفینِ به ظاهر مهربان، که همیشه آغوشی باز برای فرد نیازمند به آرامش دارد،پناه می برد.


لطفا لطفا لطفا به موضوع تامین عاطفی،روحی و روانی ،افراد در خانواده هایشان توجه علمی منطقی و واقعی داشته باشید،پیشنهاد میکنم در روز برگزاری این همایش، محلی که هر شب جوانان و نوجوانان این شهر در آن به ورق(پاسور)بازی کردن، استعمال قلیان و سیگار مشغول هستند را به وسیله بنر نوشته ای با جمله اینجا پرتگاه و قتلگاه جوانان و نوجوانانی است که شاید فرزند شما باشد مزیّن کنید.شما مسولین مربوطه کم کاری‌،سهل انگاری یا خطای عمدی در این زمینهٔ مرتکب و گرفتار سیاست بازی های طیفی و گروهی عمل کردن هاشوید،یقیناًدر محضر خداوندمتعال و همان شهدای گمنامی که در آن محل تربت پاکشان قرار دارد ،باید پاسخگو باشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: