« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
اواخر اردیبهشت امسال بود که صنعت خودروسازی ایران دچار تحولی شگرف شد و مدیران شرکت ایران خودرو بدون اینکه لبخند بزنند یا مسخره بازی دربیاورند خیلی جدی و مجلسی با امضای میثاق نامه ای که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آن را اقدامی ماندگار در تاریخ ایران خودرو دانسته است، عهد کردند که از این پس خودروی ناقص تولید نکنند.

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی :اواخر اردیبهشت امسال بود که صنعت خودروسازی ایران دچار تحولی شگرف شد و مدیران شرکت ایران خودرو بدون اینکه لبخند بزنند یا مسخره بازی دربیاورند خیلی جدی و مجلسی با امضای میثاق نامه ای که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو آن را اقدامی ماندگار در تاریخ ایران خودرو دانسته است، عهد کردند که از این پس خودروی ناقص تولید نکنند. یعنی با هم قسم شدند اگر شده فرش زیر پایشان را بفروشند، پول سودی از بازار تهیه کنند، وام 24 درصد بگیرند ولی خودروی ناقص تولید نکنند که مجبور شوند پشت کوه و کمر مخفی کنند و رئیس جمهور به آنها گیر بدهد!


بعد هم 12 روز رنج آور و ملال انگیز را پشت سر گذاشتند و برای رسیدن اول خرداد له له می زدند و هر روز با خود می خوانند که « اردیبهشت مردم اردی جهنم ماست » تا خرداد دوست داشتنی زودتر بیاید و تولید خودروی کسری دار، متوقف شود!


و اما اصل میثاق نامه:
«ما مدیران گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای فرامین ریاست محترم جمهور، مقام عالی وزارت و مدیرعامل محترم گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید همراه با ارتقای کیفیت، با استعانت از خداوند متعال هم پیمان می شویم تولید خودروی کسری دار را از ابتدای خرداد ماه 1401 متوقف نموده و ضمن تلاش مضاعف برای رعایت الزامات کیفی، فرایند تولید عبور مستقیم را در کلیه سایت های تولیدی به عنوان فرهنگ تولیدی شرکت ایران خودرو نهادینه نماییم.»


احساس مسئولیت و وظیفه شناسی را ملاحظه فرمودید؟! باور بفرمائید این حجم از احساس مسئولیت و نهادینه کردن آن به عنوان فرهنگ تولیدی شرکت آن هم فقط در کمتر از 25 سال در کل صنعت مرکب سازی دنیا از ارابه های اساطیری و سلطنتی دوران ماد ها گرفته تا خودروهای برقی و هوشمند شرکت های بزرگ خودرو سازی امروز بی سابقه است. حقیقتا وقتی جناب میر سلیم افاضات می کنند خودرو سازان داخلی لج خودروسازان خارجی را در آورده اند پر بیراه فرمایش نکرده و اینکه چگونه این فکر درخشان به ذهن مسئولان مفخم ایران خودرو رسیده است همه کارشناسان اقتصادی را انگشت به دهان گذاشته است!


یعنی فکر کنم اگر کسی کپی برابر اصل یا حتی یک کپی رنگی از این میثاق نامه را تحویل شرکت بنز، فورد، جاگوار، تویوتا، فولکس، بی او دبلیو، یا حتی شرکت های کره ای و چینی بدهد، علاوه بر تحویل یک دستگاه خودروی روز ممکن است به عنوان رابط شرکت با ایران خودرو با حقوق مکفی، بیمه ، غذا و جای خواب استخدام شود!


به هر حال اگر این آقا در سال «برگی از آن هزاران» شمه و دانش مدیریتی ایران خودرو و یا سایپا را به مدیران شرکت متبوعش انتقال دهد، نان آن شرکت در روغن بدون ارز ترجیحی می افتد و نیاز نیست پرسنل معاونت فروش و بازار یابی شرکت شان در طول سال کاسه ببخشید تشت چه کنم چه کنم دست شان بگیرند و خودروهایشان را با هزار و اووووووف تا آپشن ریز و درشت، از دم قسط بفروشند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین