« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد :
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تروریسم زیستی (بیوتروریسم) اگر به سلاح های مهلک تبدیل و مورد استفاده شوند همزمان دو موضوع مهم امنیت و سلامت مردم را مورد تهدید جدی قرار خواهد داد.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج؛ سیدجواد هاشمی مهر در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: عدم تشخیص و شناسایی به موقع عوامل بیولوژیکی و میکروبی و مشکل بودن دفاع در برابر آنها آب، غذا، محیط و سلامت و جان مردم را در معرض تهدید قرار می دهد.

بیوتروریسم تهدید کننده جدی امنیت و سلامت از آن غافل نشویم

وی با بیان اینکه، تهدیدات زیستی(بیوتروریسم) در زمینه های امنیتی، ‌سیاسی، ‌اقتصادی، ‌صنعتی، کشاورزی و دیگر مباحث اجتماعی نیز باعث ایجاد اثرات شدید خواهد شد تاکید کرد: پدافندغیرعامل و تهدیدات بیوتروریسم واقعیتی غیرقابل انکار بوده و پرداختن به آن باید در همه سطوح، مباحث و همیشگی باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل و مبارزه با تروریسم زیستی هر یک از دستگاه ها به منظور پیشگیری و مبارزه هماهنگ با بیوتروریسم وظایف و تکلیف آنها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه، ‌گستردگی حوزه عملکردی نیازهای مردم در همه بخش ها توجه به حوزه پدافند غیرعامل را به صورت دائمی و همیشگی ضروری کرده است، تاکید کرد: باید در همه شرایط از تهدیدات آن غافل نشد و کمیته های مربوطه همیشه فعال باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به اهمیت آب آشامیدنی در شرایط ایجاد تنش آبی اشاره کرد و گفت: توجه به کیفیت وسالم بودن آب آشامیدنی جدی باشد.

وی با اشاره به شرایطی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد، گفت: با همه تحریم ها اما کشور ما به خوبی توانست در مقابله با این ویروس مقابله کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به پشه آئدس و خطراتی که می تواند ایجاد کند، اشاره کرد و گفت: پشه آئدس یکی از گونه های حشرات موجود در طبیعت که می تواند بیماری مهلک ایجاد کند را نباید از آن غافل ماند.

هاشمی مهر تاکید کرد: بحث بیوتروریسم یکی از مباحث مهمی بوده و ضرورت ایجاب می کند تا در جهت مصون سازی جامعه و توانمندسازی مردم در مقابل بیوتروریسم اقدامات آموزشی، آکاهی بخشی و توجیهی لازم به کار گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین