« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد خبر داد:
همزمان با آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب میز خدمت ویژه برای پاسخ گویی مردمی در مراکز برگزاری نماز جمعه و ادارات آبفای استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.

به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج؛علمدار آرمین با اعلام این خبر در حاشیه میز خدمت آبفا کهگیلویه و بویراحمد در مصلای نماز جمعه مرکز استان گفت: ۵۹۳ روستا در حوزه بویراحمد و مارگون داریم که آبفای شهرستان بویراحمد کار آبرسانی آن را انجام می دهد.

استقرار میز خدمت ویژه همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در محل نماز جمعه و ادارات آبفای کهگیلویه و بویراحمد

مدیر امور آبفا شهرستان بویراحمد اظهار داشت: امروز شاهد هستیم شهر یاسوج کارگاه عمرانی در حوزه آبرسانی شده است، که این اتفاق مبارک به واسطه سفر پرخیر و برکت ریاست محترم جمهوری و تصویب بودجه ۲۲۰ میلیاردی برای اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد محقق شده است.

آرمین گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از این رقم تخصیص داده شده و اکنون ۹ پیمانکار در سطح شهر فعال شده و مشغول اجرای عملیات اصلاح شبکه های فرسوده و توسعه شبکه توزیع در مناطق مختلف یاسوج هستند.

وی به برخی انتقادات در خصوص شکستگی ها و هدر روی آب هم اشاره و گفت: وجود ۲۲۰ متر اختلاف ارتفاع در کنار عمر بالای بخش زیادی از تأسیسات آبرسانی باعث شده مستمراً شاهد برخی شکستگی ها باشیم که گاها توان و وقت زیادی از همکاران ما را هم می گیرد و همین تعدد آنها گاهی اوقات باعث وقفه در اصلاح و بازسازی ها می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که آبفا با آن مواجه می باشد استفاده های غیر مجاز از آب شرب است، اگرچه آبفا در سالهای اخیر تا ۱۳۰۰ انشعاب غیر مجاز را هم شناسایی و برخورد کرده ایم و این روند با همکاری دستگاه قضا همچنان ادامه دارد اما در تابستان با وجود در مدار بودن ۲۴ ساعته ایستگاههای پمپاژ، باز هم مشکل کمبود آب را داریم و این موضوع به خوبی مؤید استفاده های غیر قانونی و غیر مجاز از آب شرب است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد گفت: برخوردهای قهری و فرهنگ‌سازی بطور مستمر اجرا می‌شود اما روی اصلی سکه در این باره مردم هستند، باید همه در قبال آبی که با هزینه فراوان بدست می آید و بسیار ارزان در اختیار قرار می‌گیرد احساس مسئولیت و وسواس بیشتری داشته باشند.

علمدار آرمین بیان کرد: موضوع مهم دیگر برای آبفا، بهداشت و سلامت آب شرب است، در همین راستا شست و شوی مخازن آب را در هر سال حداقل دو بار در دستور کار داریم و در کنار آن گندزدایی، کلرزنی یا نظارت مراکز بهداشت هم مستمر در حال انجام است.

آرمین با توصیه به مشترکین برای صرفه جویی در مصرف آب بعنوان ذخیره حیاتی برای فرزندان و آیندگان بیان کرد: اینکه آبفا ۷۰ روستا را در منطقه ای پر آب به صورت سیار آبرسانی می‌کنیم یعنی آب آنچنان هم که ما می‌پنداریم ساده در دست نیست، آب های روان هم با هزینه های فوق العاده ای که دارد به راحتی مقدور نیست پس باید به آب بعنوان یک مایع حیاتی کمیاب و استراتژیک که علاوه بر جان، امنیت ما را هم شامل می‌شود، نگاه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: