« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
جهان؛
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای مطرح‌شدن درخواست‌های غیرمرتبط با برجام از سوی ایران، گفت که در این مذاکرات پیشرفتی حاصل نشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از فارس، بعد از ادعای «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره عدم پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم دوحه، وزارت خارجه آمریکا نیز این ادعا را تکرار کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید پایان یافتن مذاکرات دوحه، مدعی شد: «همزمان که از تلاش‌های اتحادیه اروپا بسیار سپاسگزاریم، اما از اینکه ایران باز هم نتوانست به ابتکار اتحادیه اروپا پاسخ مثبت دهد و بنابراین هیچ پیشرفتی حاصل نشده است، ناامید شده‌ایم».

شبکه «سی‌اِن‌اِن» به نقل از این دیپلمات آمریکایی گزارش داد: «در دوحه، مانند گذشته، ما آمادگی خود را برای انعقاد و اجرای سریع توافقی مبنی بر بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام بر اساس حدود یک سال و نیم مذاکرات، آشکارا اعلام کردیم».

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «با این حال، ایران مانند گذشته در دوحه موضوعاتی را مطرح کرد که کاملاً غیرمرتبط با برجام بود و ظاهراً آماده تصمیم‌گیری اساسی در مورد اینکه آیا می‌خواهد توافق را احیا کند یا آن را دفن کند، نبود».

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز در این‌باره مدعی شد: «مذاکرات - که با میانجی‌گری اتحادیه اروپا انجام شد - نه تنها پیشرفتی نداشت بلکه در یک نقطه راکد قرار گرفت، که در این مرحله به معنای عقب‌گرد است».

برچسب ها: برجام ، مذاکره ، قطر ، ایران ، امریکا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین