« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
علمی پزشکی؛
وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در ژنو یکی از کشورهای موفق در مدیریت کرونا بوده ایم، با اشاره به تک رقمی و صفر شدن آمار جانباختگان روزانه کرونا در کشور از خردادماه تا کنون از تغییر پروتکل استفاده از ماسک خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی، اظهار داشت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد استفاده از ماسک در فضای باز، الزامی نباشد و استفاده از آن تنها در محیط های بسته و شلوغ و با تهویه نامناسب مورد تاکید قرار گیرد.

وی افزود: ماسک همچنان باید در وسایل نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا از بین نخواهد رفت، افزود: کرونا همانند آنفلوآنزا از مرحله همه گیری عبور کرده و به مرحله آندمی یا تک گیری می رسد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر توصیه می شود سالانه یکبار، واکسیناسیون علیه کرونا انجام شود البته با توجه به اینکه خطر کرونا در دنیا هنوز وجود دارد و برخی کشورها همچنان با آمارهای قابل توجهی از مرگ و میر روزانه مواجهند و از سوی دیگر، مسافرت هایی به ایران صورت می گیرد، توصیه می کنیم افرادی که ۶ ماه از تاریخ تزریق آخرین نوبت واکسن شان گذشته، امسال یک بار دیگر واکسن کرونا تزریق کنند.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا رایگان انجام می شود، افزود: ممکن است در سالهای آینده باتوجه به وضعیت بیماری، واکسن کرونا در اختیار داروخانه ها قرار گیرد تا افرادپرخطر و بیماران زمینه ای، این واکسن را تزریق کنند.

برچسب ها: ماسک ، کرونا ، بهداشت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: