« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
انجیر دارای طبع گرم می باشد.میوه انجیر تعرق آور ،ادرارآور ،تب بر ،ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می گذارانند بسیار مفید است .

خواص درمانی شگفت انگیز انجیربه گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛شیره درخت انجیر برای درمان بیماری های پوستی و رفع زگیل ها و میخچه ها مفید است .

مهم تر از همه انجیر ضد سرطان است.ترکیب های شیمیایی موثر در درمان سرطان : Serince,shikimic acid Stigmasterol,succinic acid Oleanoica asid Myristic acid,niacin انجیر برای کبد های ضعیف مناسب نیست و این افراد باید انجیر را با گردو بخورند .

مصرف انجیر موجب دفع سموم شده و از ترکیب شیر و انجیر می توان برای درمان ناراحتی های تنفسی، التهاب گلو ،التهاب مفاصل ، آرتروز و نیز درمان زخم های داخلی دهان استفاده کرد.

بنابر گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی، انجیر تقویت کننده دستگاه گوارش بوده و سوء هاضمه را نیز درمان می کند .

با خوردن انجیر، قلب شما بهتر می‌تپد:

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین خواص انجیر؛ کمکی است که به سلامت قلب می‌کند. این کمک از طریق کاهش سطح گلیسیرید (ذرات ریز چربی‌های موجود در خون) در قلب ‌است.

این چربی‌ها در داخل رگ‌ها انسداد ایجاد کرده و مهم‌ترین عامل برای بروز بیماری‌های قلبی هستند.

مصرف میوه انجیر با خواصی که دارد باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد کنترل شوند و از انسداد کرونر نیز جلوگیری شود.
علاوه بر این‌ها، در میوه انجیر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

در نهایت می‌توان گفت از دیگر فواید انجیر، فنول‌های موجود در آن است که برای سلامت قلب، به شدت مفید هستند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: