« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف هفته آینده سرمایه‌گذاران عراقی و عمانی برای سرمایه‌گذاری به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، سید علی احمدزاده در دیدار با معاون اقتصادی وزیر کشور با گلایه از آنچه موجب محرومیت کهگیلویه و بویراحمد شده گفت: ۸۵ حلقه چاه نفت در شهرستان بهمئی است اما زمانی که فرزندان این منطقه برای کار به آغاجری می‌روند به عنوان نیروی غیربومی اجازه کار کردن به آنها نمی‌دهند.

عراقی‌ها و عمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همین رفتارها باعث شده که به کهگیلویه و بویراحمد لقب محروم داده شود، افزود: این استان یکی از سرمایه‌دارترین مناطق کشور است اما در حق ما ظلم‌ می‌شود.

وی عنوان کرد: بوکسیت چرام به جاجرم حمل می‌شد و استان نفعی از آن نمی‌برد مردم هم از این شرایط ناراضی بودند که جلوی خروج بوکسیت از استان را گرفتیم و اعلام کردیم که برای این منطقه کارخانه‌ مواد شوینده یا روغن احداث و بچه‌های منطقه چرام به کار گرفته شود تا اجازه برداشت از معدن را بدهیم.

احمدزاده با بیان اینکه رفت‌ و آمدهای ماشین‌آلات سنگین برای حمل بوکسیت منفعتی که نداشت هیچ باعث خرابی جاده‌های استان هم شده بود گفت: استان هیچ سودی از نفت و گاز نمی‌برد که امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلاء را مرتفع کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان اشاره و عنوان کرد: در آن سفر هم خطاب به آقای قالیباف گفتم که حقوق از دست رفته کهگیلویه و بویراحمد در صنایع نفت و گاز و آب را به ما بدهید.

احمدزاده به تلاش‌های صورت گرفته در استان برای رفع محرومیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: احداث جاده برای ۱۳۵ روستا و آبرسانی به ۱۸۰ روستایی که با تنش آبی مواجه هستند اقداماتی است که در حال انجام هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از ۲۱۰ میلیارد تومان به ۹۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت، بیان کرد: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم برای آبرسانی به یکصد روستا شبکه آب طراحی و ارائه کردیم که به ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبارات ما در این بخش به بیش از ۹۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حضور سرمایه‌گذاران عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و عنوان کرد: عمانی‌ها در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج و گچساران سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

در ادامه محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان گفت: کسانی می‌توانند به استان کمک کنند که شناخت خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گام‌های بزرگی برای مطالبه‌گری زیرساخت‌ها در استان برداشته شده، عنوان کرد: ما در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

در این دیدار همچنین وضعیت پروژه‌های اقتصادی و میزان پیشرفت آنها بررسی و بر لزوم تسریع در پیشرفت این پروژه‌ها تاکید شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: