« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۶۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
آوای رودکوف؛
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت:مشکل اساسی ورزش استان نبود اسپانسر و حامی مالی می باشد حتی خیر ورزشی هم ما در سطح استان نداریم...

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سامان خوبی زاده خبرنگار فعال شهرستان بهمئی در تماس ۲۵ دقیقه ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با ابراز نگرانی از وضعیت تنها چمن طبیعی شهرستان بهمئی گفت: شهرستان بهمئی دارای  یک چمن طبیعی است و شرایط این ورزشگاه  بسیار بحرانی و غیر قابل قبول است.

حال و روز ورزش شهرستان بهمئی در گفتگو با مدیرکل ورزش و جوانان استان
 
 وی ادامه داد : شهرستان بهمئی با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر ، و ۳ مدرسه فوتبال، هیچگونه چمن طبیعی برای برگزاری لیگ و تمرین برخوردار نیست.
 
خوبی زاده مشکلی اصلی این چمن را نبود هزینه عنوان کرد و گفت: مهم ترین و اساسی ترین مشکل نبود بودجه جهت بازسازی این چمن است، که اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی توانایی پرداخت این هزینه را ندارد لذا از حضرتعالی انتظار دارم که زود این مشکل حل شود.

خبرنگار شهرستان بهمئی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واقعا وضعیت ورزش در این شهرستان اسفناک است و مشکل اصلی این موضوع بحث بودجه می باشد که باید بودجه لازم به این نمایندگی تخصیص داده شود.

چرا در اداره ورزش و جوانان شهرستان بهمئی اعتبارات قطره چکانی هست؟

چرا اداره ورزش و جوانان به این جمعیت ورزشی هنوز نمایندگی است و به اداره تبدیل نشد؟

چرا اماکن ورزشی شهرستان بهمئی مورد حمایت قرار نمیگیرند؟

ددر این گفتگو مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ورزش شهرستان بهمئی گفت: در خصوص چمن شهرستان بهمئی متاسفانه در حفظ نگهداری سهل انگاری شد که در گذشته ما نتواستیم از آن نگهداری کنیم چون شهرستان بهمئی یکی از شهرستان های غنی در بحث زیر ساخت می باشد.

سرانه شهرستان بهمئی ۲ برابر سرانه استان می باشد

عین الله دهقان افزود: در حال حاضر شهرستان بهمئی در بحث سرانه ورزشی یکی از شهرستان های پیشتاز استان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: چیزی قریب به ۲ متر سرانه ورزش شهرستان بهمئی می باشد و افزود: این نشان دهنده این است که ما در بحث زیر ساخت و اماکن ورزشی مشکلی در شهرستان بهمئی نداریم.

دهقان بیان کرد: سرانه ورزشی استان نزدیک به ۹۹ سانتی متر می باشد سرانه شهرستان بهمئی ۲ برابر سرانه استان می باشد که متاسفانه در بحث اماکن شهرستان در بحث حفظ و نگهداری سهل انگاری شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: زمین چمن شهرستان بهمئی یا همان استادیوم ورزشی جزء اماکنی است که عمر زیاد دارد که از اولین اماکن ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد و اولین مکان ورزشی شهرستان بهمئی می باشد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی این چمن بحث آبیاری است که متاسفانه خط انتقال آب از چاه های قدیم شهر انجام می‌گیرد که متاسفانه خط لوله آن فرسوده می باشد ما برنامه داریم که ان شاء الله جهت تعمیر اماکن فرسوده از جمله استادیوم شهرستان بهمئی از محل سفر رئیس جمهور اعتباراتی پیش بینی کردیم که که در صورت ابلاغ و تخصیص اعتبار اقدامات خوبی از جمله سیستم آبیاری سکوها روشنایی تجهیز اماکن وسایر اقدامات لازم انجام خواهدشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: چیزی قریب به ۳ الی ۴ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بهمئی پیش بینی کردیم.

وی ادامه داد: برای تکمیل سالن گچ بلند و سایر اماکن نیمه تمام شهرستان بهمئی پیش بینی کردیم بحث چمن مصنوعی در شهرستان که الحمد الله مشکلی نداریم که برای تکمیل آنها هم مبالغی پیش بینی کردیم و احداث خانه جوان شهر لیکک هم جزء برنامه هایمان خواهد بود که در صورت تخصیص اعتبار تکمیل خواهند شد ضمن اینکه خانه جوان شهر لیکک در مراحل تکمیل می باشد که مقداری اعتبار نیاز داردکه مبالغی برای این خانه هم پیشنهاد دادیم.

دهقان بیان کرد: در خصوص  اداره ورزش جوانان شهرستان بهمئی که چرا هنوز از نمایندگی به اداره تبدیل نشد باید خدمت تان عرض کنم که این موضوع قوانین خود را دارد که یکسری مکانیسمی های باید وجود داشته باشد تا در آن صورت نمایندگی تبدیل به اداره شود.

این مسئول گفت: نمایندگی شهرستان بهمئی موردی که دارد بحث جمعیت شهرستان است که باید جمعیت شهرستان بالا ۴۰ هزار نفر باشد و در حال حاضر شهرستان بهمئی زیر ۴۰ هزار نفر می باشد و در صورتی که جمعیت شهرستان بالای ۴۰ هزار نفر باشد فرمانداری شهرستان باید تایید کند یعنی ان آماری که تقسیمات کشوری ارائه میدهد آمار دقیق می باشد اگر طبق آن آمار جمعیت شهرستان بهمئی بالای ۴۰ هزار نفر باشد با مکاتبه به وزارت در صورت تایید نمایندگی به اداره ارتقاء پیدا میکند مهم ترین ایتم در بحث ارتقاء بحث جمعیت شهرستان می باشد.

مقام عالی ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خوشبختانه شهرستان بهمئی در بحث ورزش هم ورزش قهرمانی ، ورزش همگانی، پتانسیل و ظرفیت خیلی خوبی دارد نگاه ما کلا به ورزش هم توسعه در بعد قهرمانی همگانی می باشد.

دهقان بیان کرد: در بعد ورزش قهرمانی استان کهگیلویه و بویراحمدپتانیسل بسیار بالایی وجود دارد به ویژه در رشته های انفرادی که شهرستان بهمئی هم از این ظرفیت برخورد دار می باشد

وی گفت: شهرستان بهمئی در رشته های رزمی در بوکس در کاراته و رشته های انفرادی نشان داده که ظرفیت خیلی خوبی دارد نگاه ویژه ما توسعه در بعد ورزش های همگانی و قهرمانی و حمایت ویژه از ورزشکاران مان می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قهرمانان ورزشی این استان سرمایه استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که به جد از آنها حمایت خواهیم کرد.

مشکل اساسی ورزش استان نبود اسپانسر و حامی مالی است

وی ادامه داد: در حال حاضر ورزش استان متاسفانه فاقد حامی مالی می باشد یعنی اسپانسر وجود ندارد اگر توجه بفرمایید استان های همجوار مثلا استان های اصفهان ، خوزستان ، فارس اینها از یک پتانسیل خوبی برخورد دارد هستند که حامی مالی داردند شرکت های کارخانجات، فولاد ، ذوب آهن ، شرکت هایی هستند که حامی مالی ورزش هستند که متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد از این پتانسیل بی بهر می باشد.

دهقان گفت: مشکل اساسی ورزش استان نبود اسپانسر و حامی مالی می باشد حتی خیر ورزشی هم ما در سطح استان نداریم ‌که خیر در بقیه استان ها وجود دارد و اگر حامی ورزشی یا خیر وجود داشته باشد و در کنار ما باشند ما می توانیم با حمایت مالی و حمایت خیرین ورزشی یک گامی مثبتی در توسعه ورزشی داشته باشیم و تحولی عظیم در ورزش ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تجریه تیم شهرداری یاسوج نشان داده که خوشبختانه ظرفیت داریم ولی متاسفانه حامی مالی نداریم که نبود حامی مالی باعث شده که شهرداری یاسوج منحل بشود تیمی که روزی در مقابل تیم های گردن کلفت کشور قرار می گرفت مثل استقلال ، ذوب آهن ، تراکتور سازی ، که متاسفانه امروزه اسمی ازش نه مانده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نبود حامی مالی و اسپانسر مالی مشکل اساسی ورزش استان می باشد که امیدواریم گشایشی حاصل شود روزی ورزش ما هم بتواند یک حامی مالی اسپانسر داشته باشد

وی افزود: یکی از سیاسیت های بنده بحث توزیع عادلانه در ورزش می باشد یک توازنی ایجاد میکنم در سراسر استان و نگاه ویژه به مناطقی که کمتر دیده شده و به ویژه روستایی خواهم داشت.

دهقان اضاف کرد: امکانات و تجهیزات، اعتبارات ورزشی به صورت عادلانه در سراسر استان توزیع خواهد شد.

اجرای برنامه های فرهنگی در کنار ورزش 

دهقان ادامه داد : خوشبختانه برنامه های فرهنگی بسیار خوبی در این زمینه هم تا الان داشتیم از جمله برنامه جاده ولایت ، استقبال از کاروان جاده ولایت، برنامه شمیم کوثر دربعد عفاف و حجاب ، رسم جوانمردی ، تجلیل از قهرمانان و جوان مردان ورزش کشور ، می باشد.


مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله برنامه های فرهنگی جشن های ولایت که این جشن را درشهرستان بهمئی زدیم و برنامه بسیار خوبی برگزار شد که از برگزار کنندگان این جشن تقدیر و تشکر میکنم.

دهقان در پایان افزود: برنامه های فرهنگی متنوع در سراسر شهرستان ها برگزار شد که ادامه دار خواهد بود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
تربیت بدنی در شهرستان بهمئی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنه ولی کسی نیست برای برطرف کردن این مشکلات تلاش کنه حتی مسئولین خوده شهرستان ،نبود چمن خوب ،تعطیل شدن استخر،نداشتن نیروی کار بلد در اداره تربیت بدنی از مشکلات جدی این شهرستان است
ووشوکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
دلیلش این هست که سالن ها به افراد غیر ورزشی داده میشه و فقط به فکر درآمد هستن نه نگهداری
اشکان زکی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
0
عالی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: