« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

پایگاه خبری آوای رودکوف | ایسنا نوشت: یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه علائم زیرسویه های جدید امیکرون هم مشابه خود امیکرون است، گفت: در این بین گلودرد و گرفتگی صدا بیش از همه شایع است.

دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به شیوع دو زیرسویه B.A.4 و B.A.5 گفت: این دو زیر سویه های جدید امیکرون هستند که در بسیاری کشورهای جهان از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون شواهد نشان می ‌دهد که زیرسویه های جدید در بیشتر موارد بصورت خفیف بروز پیدا کرده و طول مدت بیماری آنها هم بین پنج تا هفت روز است.

جانبخش گفت: علائم سویه های جدید هم مشابه امیکرون است که شامل گلودرد، گرفتگی صدا، آبریزش بینی، سرفه و سردرد می شود.

وی افزود: همچنین علائمی مانند اسهال، درد شکم، درد مفاصل و بی اشتهایی هم در مبتلایان دیده می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: در میان این علائم، گرفتگی صدا و گلودرد بیش از همه شایع است و در بیشتر مبتلایان دیده می شود.

جانبخش با تاکید بر اینکه این دو زیرسویه برای گروه های در معرض خطر می توانند خطرآفرین شوند، گفت: بیماران دیابتی، مبتلایان سرطان، بیماران کلیوی و پیوندی و تمام مبتلایان بیماری های زمینه و نقص سیستم ایمنی از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری هستند.
وی افزود: همچنین سالمندان و افراد با وزن بالا هم جزو گروه های در معرض خطر محسوب می شوند.

جانبخش گفت: خوشبختانه این دو زیرسویه جدید موارد شدیدی در کودکان نداشته اند و فعلا کودکان جزو گروه های در معرض خطر برای این دو زیرسویه محسوب نمی شوند.

وی به قدرت سرایت بالای این دو زیرسویه اشاره کرد و افزود: در همین راستا توصیه می شود تمام افراد از ماسک استفاده کرده و حتما فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
جانبخش گفت: همچنین توصیه می شود افراد برای پیشگیری موثر حتما نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اهتمام داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین